Tříválcový Range Rover Evoque PHEV dorazil do Česka. Nejde pod 1,3 milionu

Po nedávném představení už Evoque do zásuvky míří také na český trh. Nejsilnější verze SUV není automaticky ta nejdražší.

Land Rover rozšiřuje plug-in hybridní varianty svých modelů a novou motorizaci označenou P300e dostal nedávno i malý Evoque. Ačkoliv v ceníku zastává vůbec nejvýkonnější verzi, překvapivě není tou nejdražší volbou. Do nabídky přitom míří ve všech dosud nabízených výbavách a paketech, takže zde žádná omezení nenastávají.

Rychlá rekapitulace: plug-in hybridní motorizace P300e je kombinací benzinového tříválce o objemu 1,5 litru, osmistupňové automatické převodovky, elektromotoru na zadní nápravě a lithium-iontové baterie o kapacitě 15 kWh umístěné pod zadními sedadly. Systémový výkon ústrojí čítá 227 kW (309 koní) a točivý moment 540 N.m. Dojezd čistě na elektřinu uvádí Land Rover na 66 km, kombinovanou spotřebu paliva pak na 1,4 l/100 km.

Land Rover rozšiřuje nabídku o dva plug-in hybridy. Kteří velikáni dostali tříválec?

Land Rover rozšiřuje nabídku o dva plug-in hybridy. Kteří velikáni dostali tříválec?

Range Rover Evoque P300e tedy začíná v základní výbavě na cenovce 1.351.086 Kč, čímž vychází levněji než dosud nejsilnější P300 bez elektrické pomoci a výkonem 221 kW (300 koní) – od 1.414.853 Kč. Pokud však zvolíte jako výchozí bod esteticky vyšperkované provedené Evoque R-Dynamic, cena P300e startuje rovněž na 1.414.853 Kč.  

V každém případě čekejte standardně například LED světlomety, senzor deště, vyhřívaná zpětná zrcátka, 17palcová litá kola, ambientní osvětlení interiéru, dvouzónovou automatickou klimatizaci, textilní čalounění sedadel, systém pro jízdu v terénu Terrain Response, 10palcový infotainment, parkovací senzory vpředu i vzadu (s kamerou vzadu), tempomat s omezovačem rychlosti, asistent udržování jízdy v pruhu, sledování únavy řidiče a také 6 airbagů.

Tento Range Rover se vysmívá hlavním samopalů. Němci si ho ale náležitě cení

Tento Range Rover se vysmívá hlavním samopalů. Němci si ho ale náležitě cení

Motorizace P300e je poté kromě základní výbavy nabízena v klasických stupních S, SE a HSE, což se týká i provedení R-Dynamic. Celkem je tedy i plug-in hybridní Evoque k mání v osmi úrovních výbavy. Na druhé straně spektra je tudíž Evoque P300e R-Dynamic HSE, který jako nejdražší varianta začíná na 1.796. 608 Kč.

Za tuto cenu už čekejte rovněž 20palcová litá kola, adaptivní LED světlomety, samostmívací vnitřní zpětné zrcátko, bezklíčový přístup, elektricky ovládané víko kufru, čalounění prošívanou, perforovanou kůží Windsor, přední sedadla nastavitelná v 16 směrech, digitální přístrojový štít, 10palcový infotainment doplněný o dotykové ovládání klimatizace Touch Pro Duo, parkovací asistent s rozsahem 360 stupňů kolem vozu, adaptivní tempomat s funkcí Stop&Go a mimo jiné další hrstku asistentů a bezpečnostních funkcích.

Range Rover Evoque Plug-in hybrid – technická data a české ceny
Motorizace P300e
Zdvihový objem [cm3] 1497
Válce/ventily 3/4
Systémový výkon [kW/min] 227/5500
Systémový točivý moment [N.m/min] 540/2000-2500
Akumulátor [kapacita] 15
Převodovka 8A
Zrychlení 0-100 km/h [s] 6,4
Max. rychlost [km/h] 213
Dojezd na elektřinu WLTP [km] 66
Spotřeba WLTP [l/100 km] 1,4-1,7
Pohotovostní hmotnost [kg] 2157 
Cena Evoque [Kč] 1.351.086
Cena Evoque S [Kč] 1.466.520
Cena Evoque SE Kč] 1.601.798
Cena Evoque HSE [Kč] 1.731.752
Cena Evoque R-Dynamic [Kč] 1.414.853
Cena Evoque R-Dynamic S [Kč] 1.528.835
Cena Evoque R-Dynamic SE [Kč] 1.666.775
Cena Evoque R-Dynamic HSE [Kč] 1.796.608
Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 74 příspěvků
Minitest Volkswagen up! GTI (85 kW): Meziměstská střela i obětní beránek

Volkswagen up! GTI

Utratit více než 400.000 Kč za městské auto se spalovacím motorem může kdekomu připadat jako holý nesmysl. Všechno ale začne dávat smysl, když vezmete v úvahu tři magická písmena na jeho zádi a pořádně se projedete.

21.  5.  2020 | Jan Mička | 13 příspěvků
TEST Audi S8 TFSI quattro (420 kW): Lepší sportovní limuzína tu ještě nebyla!

Audi S8 TFSI quattro 420 kW

Specifikace testovacích automobilů se často vejdou na jeden papír velikosti A4. K testovanému Audi S8 bylo takových papírů 26.

19.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 76 příspěvků