Range Rover Evoque míří prodeje. Stojí 35 000 eur

Land Rover konečně řekl o svém modelu Evoque, který se už za pár měsíců začne prodávat ve 160 zemích světa, vše.

Vůbec poprvé se novinka ukázala světu na autosalonu v Paříži, o něco později v Los Angeles se představila pětidveřová verze. Nejmenší Range Rover nechyběl ani v Ženevě, více než samotný automobil nás ale zajímaly informace týkající se zahájení prodeje.

Na oficiální tiskové konferenci zástupci Land Roveru oznámili základní cenu, se kterou Range Rover Evoque vyrazí k zákazníkům. Nejdostupnější provedení bude stát 35 000 eur. Zatím se stále neví přesné datum, kdy se tento model objeví na českém trhu. Spokojit se musíme s informací, že během letošního léta se vůz začne prodávat po celém světě. V plánu je vstup do 160 zemí světa.

Hledání nových zákazníků

Land Rover chce oslovit prostřednictvím svého takzvaného cross-coupé zákazníky, kteří dosud neměli o tuto značku zájem. K tomu by měl sloužit jak samotný design, kdy zaujme především třídveřové kupé, tak široké možnosti individualizace. Při výběru si musí budoucí zájemci vybrat mezi trojicí výbav (Pure, Prestige, Dynamic) a od toho se pak odvíjí možnost volby dalších prvků. Celkově je k dispozici dvanáct barev karoserie, tři odstíny střechy, osm sad kol velikosti 17 až 20 palců, 16 designů interiéru a 4 kovové, respektive dva dřevěné dekory.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Výbava má být patřičně bohatá, přičemž nebude chybět nic, co známé z běžného Range Roveru. Kromě standardních záležitostí typu automatické klimatizace, parkovacích asistentů, vyhřívaných sedadel, panoramatické střechy a podobně se můžete těšit na obrazovku Dual-View, příjem TV signálu nebo audiosystém Meridian Sorround s celkovým výkonem 825 W.

Silný i v terénu

Evoque podle tiskové zprávy nabídne také praktické vlastnosti. Zavazadelník pojme v případě třídveřového kupé 550 litrů, u pětidveřové verze to je dokonce 575 litrů (je zřejmé, že hodnoty zahrnují prostor až po strop). Maximálně převezete 1445 l, a to po sklopení zadních sedadel dělených v poměru 60/40. Jako každý správný Range Rover se Evoque neztratí ani v terénu. Základem úspěchu je známý systém Terrain Response a slušné nájezdové úhly (vpředu 25°, vzadu 33°) a přechodový úhel 22°. Když na to přijde, měl by anglický nováček zvládnout až půlmetrový brod.

Nabídka motorů byla známá už z dřívějška. Základ tvoří naftový agregát o objemu 2,2 litru s výkonem 150 k. U něj si můžete vybrat, obdobně jako u Freelanderu, zda chcete pohon přední nápravy nebo všech čtyř kol. Silnější alternativou je stejný motor naladěný na 190 koní nebo benzinová přeplňovaná jednotka 2.0 Si4 nabízející až 240 k. Evoque s ní zdolá akceleraci z nuly na 100 km/h během 7,1 s.

Klepněte pro větší obrázek    Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků