Range Rover Evoque: kompaktní SUV detailně

Do palety dosud konvenčních SUV Range Rover letos přibyl progresivně střižený typ Evoque. Nyní o něm konečně víme více.

O novém, na první pohled tak trochu polovičatém Range Roveru jménem Evoque jste se u nás mohli dočíst hned po jeho červencovém odhalení a k vidění už byla i první videa. Šlo však pouze o jakési odhalení, do žádných detailů se tehdy Land Rover nepustil. Skutečnou veřejnou premiéru vozu si totiž nechal až na pařížský autosalon a jen týden před jeho začátkem nás se svou novinkou podrobněji představil. Tak se konečně pojďme podívat, co nový Evoque nabídne.

Výrobce novou řadu označuje jako „cross coupé“ a jde prý o duchovního nástupce prvního Range Roveru, který byl rovněž třídveřový. Evoque má paletě Range Rover pomoci snížit průměrné hladiny emisí CO2, proto bude ve standardu dodáván s moderními motory a předním pohonem. V blízké budoucnosti se můžeme těšit též na praktičtější, pětidveřové provedení.

Na prvních snímcích interiéru vidíme kožené čalounění s kontrastním, zdvojeným stehováním, Jaguarem inspirovaný otočný volič automatické převodovky, elektrickou parkovací brzdu nebo tlačítky ovládanou soustavu Terrain Response známou ze starších Land Roverů i Range Roverů. Audiosoustava Meridian se sedmnácti reproduktory s rozměrným, osmipalcovým displejem (řidič a spolujezdec na něm mohou zároveň sledovat různé výjevy) bude schopna propojení s různými zařízeními včetně telefonů nebo iPodu. 

K mání bude škála zážehových a vznětových motorů a všechny verze mají být pro snížení emisí standardně doplněny řízeným zhášením motoru start/stop a elektrickým posilovačem řízení EPAS. Vznětový čtyřválec má objem 2,2 l a dodávat se bude ve výkonových verzích 150 a 190 koní (110 a 140 kW). První z nich v kombinaci s předním pohonem má dosahovat průměrné spotřeby 4,9 l/100 km a emisí CO2 ve výši 130g, výkonnější opatřený pohonem všech kol vykazuje stále přijatelných 5,6 l/100 km, resp. 145 g/km. Zážehový čtyřválec Si4 s objemem 2,0 l má být osazen proměnným časováním ventilů, přímým vstřikováním paliva a přeplňováním, jediné co o něm víme je, že vozu umožní zrychlit z klidu na 96 km/h za 7,1 s. V brzké budoucnosti se prý můžeme těšit i na hybrid.

Evoque bude dodáván ve třech verzích. Základní Pure se vyznačuje hliníkovými obklady interiéru, Prestige přidává kožené čalounění a devatenáctipalcová kola a Dynamic přináší kola dvacetipalcová a dále pak sportovní sedadla a sadu exteriérových doplňků včetně specifických nárazníků, masky chladiče a spoilerů v kontrastním lakování.

Ceny zatím neznáme, nicméně dodávky sériových vozů Evoque mají být zahájeny během příštího léta. Další podrobnosti by měly být k dispozici na letošním autosalonu v Paříži.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Range Rover Evoque
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků