Range Rover Evoque: kompaktní SUV detailně

Do palety dosud konvenčních SUV Range Rover letos přibyl progresivně střižený typ Evoque. Nyní o něm konečně víme více.

O novém, na první pohled tak trochu polovičatém Range Roveru jménem Evoque jste se u nás mohli dočíst hned po jeho červencovém odhalení a k vidění už byla i první videa. Šlo však pouze o jakési odhalení, do žádných detailů se tehdy Land Rover nepustil. Skutečnou veřejnou premiéru vozu si totiž nechal až na pařížský autosalon a jen týden před jeho začátkem nás se svou novinkou podrobněji představil. Tak se konečně pojďme podívat, co nový Evoque nabídne.

Výrobce novou řadu označuje jako „cross coupé“ a jde prý o duchovního nástupce prvního Range Roveru, který byl rovněž třídveřový. Evoque má paletě Range Rover pomoci snížit průměrné hladiny emisí CO2, proto bude ve standardu dodáván s moderními motory a předním pohonem. V blízké budoucnosti se můžeme těšit též na praktičtější, pětidveřové provedení.

Na prvních snímcích interiéru vidíme kožené čalounění s kontrastním, zdvojeným stehováním, Jaguarem inspirovaný otočný volič automatické převodovky, elektrickou parkovací brzdu nebo tlačítky ovládanou soustavu Terrain Response známou ze starších Land Roverů i Range Roverů. Audiosoustava Meridian se sedmnácti reproduktory s rozměrným, osmipalcovým displejem (řidič a spolujezdec na něm mohou zároveň sledovat různé výjevy) bude schopna propojení s různými zařízeními včetně telefonů nebo iPodu. 

K mání bude škála zážehových a vznětových motorů a všechny verze mají být pro snížení emisí standardně doplněny řízeným zhášením motoru start/stop a elektrickým posilovačem řízení EPAS. Vznětový čtyřválec má objem 2,2 l a dodávat se bude ve výkonových verzích 150 a 190 koní (110 a 140 kW). První z nich v kombinaci s předním pohonem má dosahovat průměrné spotřeby 4,9 l/100 km a emisí CO2 ve výši 130g, výkonnější opatřený pohonem všech kol vykazuje stále přijatelných 5,6 l/100 km, resp. 145 g/km. Zážehový čtyřválec Si4 s objemem 2,0 l má být osazen proměnným časováním ventilů, přímým vstřikováním paliva a přeplňováním, jediné co o něm víme je, že vozu umožní zrychlit z klidu na 96 km/h za 7,1 s. V brzké budoucnosti se prý můžeme těšit i na hybrid.

Evoque bude dodáván ve třech verzích. Základní Pure se vyznačuje hliníkovými obklady interiéru, Prestige přidává kožené čalounění a devatenáctipalcová kola a Dynamic přináší kola dvacetipalcová a dále pak sportovní sedadla a sadu exteriérových doplňků včetně specifických nárazníků, masky chladiče a spoilerů v kontrastním lakování.

Ceny zatím neznáme, nicméně dodávky sériových vozů Evoque mají být zahájeny během příštího léta. Další podrobnosti by měly být k dispozici na letošním autosalonu v Paříži.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Range Rover Evoque

bazar

Land Rover Range Rover Evoque 2,2
Rok výroby: 2013
Stav: 35 747 km
Cena: 750 000 Kč
Land Rover Discovery 2,7
Rok výroby: 2008
Stav: 215 968 km
Cena: 270 000 Kč
Land Rover Freelander 2,2
Rok výroby: 2010
Stav: 208 265 km
Cena: 219 000 Kč
Land Rover Discovery 2,7
Rok výroby: 2006
Stav: 249 042 km
Cena: 230 000 Kč
Land Rover Freelander 2
Rok výroby: 2002
Stav: 206 036 km
Cena: 90 000 Kč
Land Rover Discovery 2,7
Rok výroby: 2009
Stav: 204 070 km
Cena: 300 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 3 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků