Range Rover Evoque jako bájný Horus v ladění Loder1899

Německá ladičská společnost Loder1899 vytvořila extrémně vyhlížející stavbu Horus na základě aktuálního modelu Range Rover Evoque.

Značka Loder1899 o sobě v poslední době zrovna často vědět nedává. Jejím principem je hledat „místa, kde tesař nechal díru“, tedy ladit především to, k čemuž se konkurence staví zády. A soustředí se především (nikoli však výhradně) na výrobky britských značek. Vzpomeneme si například na lehké SUV Loder1899 Freelander 2, sedan Loder1899 XF nebo vysloveně sportovní Loder1899 V8 Vantage.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Range Rover Horus z dílen firmy Loder1899 vyniká především širším "rozkročením"

Nyní se společnost Loder1899 opět hlásí o slovo, tentokrát velmi odvážně vypadající přestavbou mezi ladiči populárního modelu Range Rover Evoque. Dostal jméno Horus, jež patří zřejmě nejdůležitějšímu bohu staroegyptské mytologie, který bývá považován také za patrona Egypta a vyobrazován je zpravidla jako člověk s hlavou sokola.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Karosářské doplňky mohou být vyvedeny v různých barevných odstínech

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

O pohon se stará posílený přeplňovaný vznětový čtyřválec SD4 s objemem 2,2 l, který díky řadě dílčích modifikací posílil ze 190 na 220 koní (140, resp.162 kW) a jeho točivý moment nabyl z výchozích 420 až na rovných 500 Nm. Výsledkem je nejvyšší rychlost 210 km/h (+ 15 km/h), Evoque Horus z dílen Loder1899 navíc zrychlí z klidu na 100 km/h za 8,2 s (- 0,3 s).

Do rozšířených podběhů se pohodlně vměstnají lité ráfky s enormním průměrem 23 palce obouvající pneumatiky Michelin Pilot Sport o rozměru 315/35 R23. Dojem širokého „rozkročení“ vozu dále podporuje sportovní podvozek s rozšířeným rozchodem kol a sníženou světlou výškou. Přestavba sériového Evoque SD4 na Horus vás přijde v přepočtu bezmála na 300 000 Kč.
 

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků