Range Rover Evoque dostal nový automat a aktivní diferenciál

Frankfurtský autosalon přivítá začátkem září kromě řady jiných premiér také modernizovaný Range Rover Evoque. Nejmenší z luxusní rodiny anglických modelů sice na pohled od svého uvedení na trh prakticky vůbec nezestárnul, ale po technické stránce našel Land Rover řadu příležitostí ke zlepšení. Na první pohled tak modernizované provedení asi nepoznáte, ale podstatných novinek je přesto více než dost.

Test: Range Rover Evoque Si4 - hot hatch mezi SUV

Test: Range Rover Evoque Si4 - hot hatch mezi SUV

Především se do Evoque definitivně stěhuje devítistupňový automat z dílny ZF. Tisková zpráva slibuje extrémně rychlou změnu jednotlivých stupňů a také fakt, že převodovka rychle rozpozná jízdní styl a podle toho upraví své chování. Samozřejmě díky nové převodovce a několika dalším novinkám by měla spotřeba klesnout až o 11,4 %.

Druhou podstatnou novinkou je systém Active Driveline. Jde zřejmě o nový pohon všech kol, který při ustálené jízdě od rychlosti 35 km/h používá jenom přední nápravu, čímž opět snižuje spotřebu. V tomto případě bychom si ale raději počkali na detailnější informace, protože jízda ustálenou rychlostí s využitím pouze jedné nápravy, respektive připojování druhé nápravy jenom v případech, kdy to situace vyžaduje, dnes u mezinápravových spojek není žádnou novinkou.

Test: Range Rover Evoque eD4 – jde to i s „dvoukolkou“

Test: Range Rover Evoque eD4 – jde to i s „dvoukolkou“

Daleko větší zajímavostí související s Active Driveline je rozdělování točivého momentu u zadních kol pomocí elektronicky řízeného diferenciálu, který je součástí tohoto nového pohonu. Něco podobného nabízí třeba Nissan Juke a na chování v zatáčkách to má zásadní vliv. Jízdně bude takto vybavený Evoque hodně zajímavý. Pro začátek si Active Driveline budete moci pořídit pouze v kombinaci s vrcholnou motorizací Si4.

Test: Range Rover Evoque SD4 - za sto bodů?

Test: Range Rover Evoque SD4 - za sto bodů?

Evoque dostal v rámci faceliftu také bohatší výbavu. V nabídce nově najdete sedm asistentů, kteří zde dříve nebyli. Jmenovitě jde kromě jiného o pomocníka, který vám automaticky vyjede z paralelního parkovacího místa, upozornění na přijíždějící vozidla, hlídání jízdních pruhů, čtení značek nebo po vzoru nového Range Roveru Sport také snímání hloubky vody v momentech, kdy se s Evoquem pustíte do většího brodu.

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků