62
Fotogalerie

Range Rover Evoque Convertible není nesmysl [první jízdní dojmy]

Tohle auto váží dvě tuny, není příliš rychlé, je dost drahé a vůbec, koho napadlo spojit kategorii SUV s kategorií kabriolet? Jenže už teď je jisté, že se nový Evoque Convertible bude prodávat velmi dobře. On to totiž nesmysl v žádném případě není.

Kapitoly článku:


Land Rover představil Evoque už v roce 2010. Je opravdu s podivem, jak málo design tohoto vozu za těch šest let zestárl. Tedy přesně řečeno, nezestárl vůbec. V roce 2012 Evoque ukázal také verzi Convertible, která už tenkrát vypadala jako prakticky hotový automobil, takže se všeobecně považovalo pouze za otázku času, kdy se Land Rover do této varianty pustí se sériovou výrobou. Jenže automobilka rozhodně nespěchala. Proč by to také dělala, když se Evoque od začátku prodával tak dobře. Mimochodem dnes má na kontě přes půl milionu zákazníků.

Kabriolet přichází až teď. Proč? Inu, když se za těch šest let toho na Evoque moc nezměnilo, je potřeba veřejnosti připomenout, že tady tento model stále je. Land Rover začne tuto novinku oficiálně prodávat na českém trhu příští týden, nicméně už teď, i když zákazníci ještě neměli možnost se v autě projet, eviduje české zastoupení 16 objednávek. 

_DSC0758.jpg_DSC0752.jpg
Range Rover Evoque Convertible je především velmi stylový automobil. Design představuje i zde hlavní zbraň na lov zákazníků

V čem se liší?

Provedení kabriolet samozřejmě dostalo několik změn a nejedná se pouze o instalaci plátěné střechy, která má být údajně největší na trhu. Land Rover přidal pro kabriolet také jinou masku chladiče, upravený přední nárazník, dozadu se nastěhoval elegantní spoiler, samozřejmě byla kompletně přepracovaná zadní část tak, aby bylo kam ukládat střechu a nechybí ani bezrámové dveře. To důležitější se ale odehrálo uvnitř automobilu.

Land Rover si dal ambiciózní cíl. Evoque Convertible musí zvládnout všechno co jeho klasičtí sourozenci, a to včetně dovedností v terénu. To znamená jediné - vůz prošel celou řadou úprav tak, aby byla zachována torzní tuhost karoserie klasických variant. Inženýři proto instalovali mnoho výztuh a kvůli bezpečnosti také zesílili přední sloupky. Jak se dočtete později, výsledek je vskutku působivý. Stinnou stránkou této skutečnosti je fakt, že nejlehčí Evoque Convertible (benzinová Si4) váží 1936 kg.

_DSC0828.jpg_DSC0777.jpg_DSC0780.jpg
Evoque Convertible má také jinou masku, upravený přední nárazník a vzadu
decentní spoiler

Pokud jde o nabídku motorizací, tam nic překvapivého nečekejte. Evoque se už nějakou dobu prodává s novými diesely řady Ingenium, které najdeme i zde. Také kabriolet pořídíte s naftovým motorem o výkonu 110 kW (150 k), nebo 132 kW (180 koní), respektive se starším benzinovým dvoulitrem nabízejícím maximální výkon 176 kW (240 koní). Ať už sáhnete po jakékoliv variantě, vždy bude v autě pohon všech kol a devítistupňová automatická převodovka.

Je opravdu pěkný

Asi každému se v kontextu Evoque Convertible vybaví Nissan Murano Cross Cabriolet. Právě tohle auto bylo prvním SUV kříženým s kabrioletem a jak známo, mnoho krásy nepobralo, což také byl důvod jeho ne příliš velkého prodejního úspěchu. Jenže pro Evoque toto neplatí. Designérům se podařilo implantovat plátěnou střechu tak, že britská novinka vypadá výborně. Evoque Convertible je zkrátka velká stylovka.

Ano, střecha... Jak už bylo řečeno, podle oficiálních prohlášení Land Roveru je nejdelší a nejširší na aktuálním trhu. Automobilka nasadila plátěnou variantu, která je složena dohromady z pěti vrstev. O obsluhu se starají čtyři elektrické motory a celý mechanismus váží 68 kg, což má představovat úsporu 30 % ve srovnání s pevnou skládací střechou. Manipulovat se střechou můžete do rychlosti 30 mil v hodině, tedy 48 km/h. Na složení potřebuje Evoque 18 sekund, na rozložení o tři sekundy více.

_DSC0819.jpg_DSC0820.jpg_DSC0821.jpg_DSC0823.jpg
Pokud chcete manipulovat se střechou, nemusíte stát na místě, Evoque může jet až 48 km/h. Celou dobu ale musíte držet příslušné tlačítko 

Land Rover také uvádí, že střecha byla testována v extrémních podmínkách. Konkrétně proběhlo 6750 cyklů při teplotách od -40°C do +90°C. Jak jsme si mohli vyzkoušet při jízdě terénem, Evoque Convertible nemá problém stahovat a natahovat střechu ani tehdy, když visí na terénním zlomu na dvou kolech, což je mimochodem docela dobrá vizitka tuhosti karoserie. A ani nevadí, když ve stejné situaci otevřete dveře.

Interiér pak mnoho změn nepřinesl. Tedy kromě jediné. Evoque Convertible dostal jako vůbec první Land Rover nový multimediální systém doplněný o displej velkosti 10,2 palce. Grafika je výborná, fungování také, nechybí všemožná konektivita a takové ty známé věci typu terénního zobrazení nebo snímání hloubky vody při brodění.

Kdyby to snad někoho zajímalo, tak zavazadelník má 251 litrů a je jedno, zda je střecha složená, nebo ne. Pro přepravu delších věcí nabídne Evoque průchod ze zavazadelníku do interiéru. A ano, ve druhé řadě opravdu moc místa nečekejte. 

Land Rover

První vůz Land Rover vznikl ve Velké Británii v roce 1947 jako inspirace americkým Jeepem.

V roce 1978 se značka specializující se na terénní automobily oddělila od Rover Company. Vlastnilo ji BMW a Ford, od roku 2008 patří k indickému Tata Motors.

Range Rover • Range Rover Velar • Range Rover Evoque • Land Rover Discovery • Land Rover Defender

Doporučujeme

Články odjinud