Kapitoly článku:
Hmotnost poznáte, ale komu to vadí?
Na první kilometry jsme dostali silnější diesel. To v překladu znamená 132 kW (180 k), 430 Nm, akceleraci na 100 km za 10,3 s a nejvyšší rychlost 195 km/h. A také hmotnost téměř přesně dvě tuny. Své kilogramy ovšem Evoque maskuje velmi dobře, přičemž důvody jsou dva. Řízení je přímo vynikající, ale hlavně to je o celkovém naladění auta.
Naposledy jsme testovali pětidveřový Evoque začátkem letošního roku, kdy jsme si opět pochvalovali především tuhý podvozek a skoro až sportovní chování. Kabriolet je o mnoho měkčí, respektive mnohem více naladěný na pohodlí. A tak je to také správně. Ve výsledku vás vlastně vůbec nic nenutí k tomu, abyste se snažili o nějakou sportovní jízdu. Prostě si sundáte na okreskách střechu a tak nějak plujete krajinou. Nespěcháte, ale přesto vás jízda baví.
Ani v terénu se Evoque Convertible neztratí, všem je ale jasné, že majitelé tyto vlastnosti využívat nebudou. Přestože je to celkem zajímavý zážitek
Od prvních kilometrů také naplno poznáte, že ty sliby o torzní tuhosti nebyly jen nějaké povídačky a výkřiky do prázdna. V Evoque nic nevrže, karoserie se nekroutí, jízdní vlastnosti jsou velmi dobré. Pouze na sérii nerovností, když sáhnete na rám čelního skla, poznáte, jak karoserie pracuje. Mezi kabriolety jde ale pořád o výborný výsledek.
Do terénu? Ale ano
Terénní automobil bez střechy? To samozřejmě není nesmysl. Podobných automobilů je na trhu více, i když to jsou čistokrevné off-roady, a především auta bez střechy vlastně stála u zrodu terénních vozů. Land Rover se také tímto Evoque na dávnou minulost odkazuje. Přiznám se, že jízda mimo silnice se staženou střechou dostává jiný a velmi zajímavý rozměr. Obzvlášť pokud projíždíte rozkvetlými loukami a zároveň trpíte alergií.
Různé režimy pro jízdu terénem, asistent sjíždění prudkých svahů, brodivost půl metru a tak dále... Evoque Convertible má všechno
Ale vážně. Jezdit mimo silnice bez střechy je příjemné. A Evoque opravdu zvládne vše, co jeho sourozenci s klasickou střechou. I v provedení bez střechy můžete vyžít asistenty pro sjíždění prudkých svahů, různé terénní režimy a můžete se také vesele brodit. Evoque vám dovolí až půl metrovou vodu. Jak kdosi poznamenal na prezentaci, ideální auto pro rybáře.
Nesmysl to není
Evoque bez střechy je pěkné a na jízdu velice příjemné auto, které ale není levné. Přiznejme si, že základní cena 1 416 184 Kč za provedení s dvoulitrovým dieselem o výkonu 110 kW (150 k) je docela dost. Pokud sáhnete po druhé úrovni výbavy HSE, bude to dokonce bezmála 1,6 milionu korun. Rozhodně se také nemusíte obávat o nedostatek příplatků, takže se s tímto kabrioletem klidně dostanete na dva miliony korun. Ale víte co, ono to vůbec nevadí.
Evoque se dobře prodával i v době, kdy měl ještě pod kapotou ne moc kultivované a poměrně staré dieselové čtyřválce o objemu 2,2 litru a cena také nebyla zrovna lidová. Zákazníci, respektive v nemalé míře zákaznice, prostě tohle auto budou chtít a tak si ho pořídí bez ohledu na cenu. Ani náhodou nejde o volbu rozumu.
Evoque Convertible je odvážný krok a já jsem po prvním setkání přesvědčen o tom, že to bude krok úspěšný. Myslím, že si teď můžeme tipnout, kdo se přidá s podobným crossover/kabrioletem jako další. BMW se svou X4? Nebo Mercedes s GLC? Uvidíme. Něco mi ale říká, že moc dlouho čekat nebudeme.
Technické údaje: Land Rover Range Rover Evoque Convertible TD4
Rok • stupeň výbavy
2016 • HSE Dynamic
Počet válců/ventilů na válec • rozvod
4/4 • DOHC
Typ motoru • zdvihový objem
vznětový • 1 999 cm3
Vrtání • zdvih
83,0 mm • 92,4 mm
Nejvyšší výkon
132 kW (180 koní)
Nejvyšší výkon při otáčkách
4 000 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
430 Nm při 1 750 ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h
10,3 s
Nejvyšší rychlost
195 km/h
Převodovka: způsob řazení • počet stupňů
automatická • 9 stupňů
Zákl. objem zavazadlového prostoru
251 l
Objem palivové nádrže
54 l
Hmotnost: provozní
1 967 kg
Prům. spotřeba: komb.
5,7 l/100 km
Rozměry: délka × šířka × výška
4 370 × 1 980 × 1 609 mm