Po předchozím kole testování v mrazu a na sněhu podrobili vývojáři chystané SUV opačnému klimatu.
Britská automobilka tvrdí, že její novinka prochází nejintenzivnějšími testy, jaké kdy vozy značky Range Rover zažily. Aby také ne, až dorazí na trh, musí zákazníky přesvědčit, že zvládne to samé, jako modely se spalovacími motory. Aktuální kolo testování probíhá ve Spojených arabských emirátech, kde jsou prototypy vystaveny až padesátistupňovému vedru a až devadesátiprocentní vlhkosti vzduchu.
„Horké podnebí je pro každý elektromobil jednou z největších výzev, protože je třeba chladit kabinu a zároveň optimalizovat výkon baterie. Další výzvou je jízda na písku, která vyžaduje dávkování točivého momentu při nízkých rychlostech, takže naše speciálně vyvinuté systémy kontroly trakce a tepelného managementu pracují v harmonii, aby neovlivňovaly dodávku energie,“ uvedl výkonný ředitel pro vývoj produktů značky Range Rover, Thomas Müller.
„Naše testy ukázaly, že v těchto klimatických podmínkách se Range Rover Electric při opakované jízdě do kopce ekvivalentní 100 metrům na jemném písku vyrovná výkonům svých verzí se spalovacími motory. V některých případech je dokonce překoná - díky zavedení těchto nových funkcí,“ dodává Müller. Jízda po písku také vyžaduje dobré rozložení hmotnosti a chytré systémy pro rozdělování hnacích sil. Ty v chystaném Range Roveru Electric umí reagovat během jediné milisekundy oproti 100 milisekundám u provedení se spalovacím motorem.
Více zatím automobilka neprozradí, z dřívějška již víme, že vozidlo stojí na vlastní elektrické architektuře s 800V systémem. Výkon by měl být srovnatelný s osmiválcovým provedením velkého Range, což může znamenat zhruba 390 kW, případně okolo 450 kW u případné sportovní verze. Novinka bude k objednání již v příštím roce, pokud vás mimochodem zaujalo, že prototypy nemají maskování, Range Rover tak chce dát najevo, že zvládá bezchybné zpracování již v této fázi vývoje.