Range Rover dostane pod kapotu nový naftový osmiválec

Také milovníci luxusního off-roadu Range Rover se dočkají důstojného naftového motoru. Pro modelový rok 2007 přichystala automobilka Land Rover nový naftový agregát. Osmiválec s proměnou geometrií lopatek turbodmychadla o poměrně malém objemu 3,6 litru dává výkon rovných 200 kW (272 k) a točivý moment 640 Nm. Výhodou tohoto motoru je rozložení výkonu. Řidič má již od 1 250 otáček k dispozici výkon pramenící z více jak 400 Nm točivého momentu, který dále stoupá a svého maxima dosahuje mezi 2 000 a 2 500 otáčkami. Právě tyto vlastnosti se budou hodit při jízdě v terénu. Range Rover s tímto motorem nebude žádnou brzdou provozu, stovku zvládne za 9 sekund a ručička tachometru se zastaví na hodnotě 200 km/h. Překvapením je pak spotřeba. Dle automobilky si řekne Range Rover v této verzi v kombinovaném provozu o 11,6 l nafty na 100 km, což je méně, než u nynějšího motoru Tdv6 o výkonu 130 kW, který ovšem neplatí za zrovna úsporný agregát. O přenos výkonu se pak postará automatická šestistupňová převodovka, převzatá z benzínových verzí.

Tip: Přečtěte si náš megatest Range Roveru Sport 4,2S s výkonem 390 koní.

Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

včera | Jan Mička | 21 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky