Range Rover dostane pod kapotu nový naftový osmiválec

Také milovníci luxusního off-roadu Range Rover se dočkají důstojného naftového motoru. Pro modelový rok 2007 přichystala automobilka Land Rover nový naftový agregát. Osmiválec s proměnou geometrií lopatek turbodmychadla o poměrně malém objemu 3,6 litru dává výkon rovných 200 kW (272 k) a točivý moment 640 Nm. Výhodou tohoto motoru je rozložení výkonu. Řidič má již od 1 250 otáček k dispozici výkon pramenící z více jak 400 Nm točivého momentu, který dále stoupá a svého maxima dosahuje mezi 2 000 a 2 500 otáčkami. Právě tyto vlastnosti se budou hodit při jízdě v terénu. Range Rover s tímto motorem nebude žádnou brzdou provozu, stovku zvládne za 9 sekund a ručička tachometru se zastaví na hodnotě 200 km/h. Překvapením je pak spotřeba. Dle automobilky si řekne Range Rover v této verzi v kombinovaném provozu o 11,6 l nafty na 100 km, což je méně, než u nynějšího motoru Tdv6 o výkonu 130 kW, který ovšem neplatí za zrovna úsporný agregát. O přenos výkonu se pak postará automatická šestistupňová převodovka, převzatá z benzínových verzí.

Tip: Přečtěte si náš megatest Range Roveru Sport 4,2S s výkonem 390 koní.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků