Range Rover dostane pod kapotu nový naftový osmiválec

Range Rover dostane pod kapotu nový naftový osmiválec

Také milovníci luxusního off-roadu Range Rover se dočkají důstojného naftového motoru. Pro modelový rok 2007 přichystala automobilka Land Rover nový naftový agregát. Osmiválec s proměnou geometrií lopatek turbodmychadla o poměrně malém objemu 3,6 litru dává výkon rovných 200 kW (272 k) a točivý moment 640 Nm. Výhodou tohoto motoru je rozložení výkonu. Řidič má již od 1 250 otáček k dispozici výkon pramenící z více jak 400 Nm točivého momentu, který dále stoupá a svého maxima dosahuje mezi 2 000 a 2 500 otáčkami. Právě tyto vlastnosti se budou hodit při jízdě v terénu. Range Rover s tímto motorem nebude žádnou brzdou provozu, stovku zvládne za 9 sekund a ručička tachometru se zastaví na hodnotě 200 km/h. Překvapením je pak spotřeba. Dle automobilky si řekne Range Rover v této verzi v kombinovaném provozu o 11,6 l nafty na 100 km, což je méně, než u nynějšího motoru Tdv6 o výkonu 130 kW, který ovšem neplatí za zrovna úsporný agregát. O přenos výkonu se pak postará automatická šestistupňová převodovka, převzatá z benzínových verzí.

Tip: Přečtěte si náš megatest Range Roveru Sport 4,2S s výkonem 390 koní.

bazar

Land Rover Range Rover Evoque 2,2
Rok výroby: 2013
Stav: 35 747 km
Cena: 750 000 Kč
Land Rover Discovery 2,7
Rok výroby: 2008
Stav: 215 968 km
Cena: 270 000 Kč
Land Rover Freelander 2
Rok výroby: 2002
Stav: 206 036 km
Cena: 90 000 Kč
Land Rover Discovery 2,7
Rok výroby: 2009
Stav: 204 070 km
Cena: 300 000 Kč
Land Rover Range Rover 3
Rok výroby: 2003
Stav: 279 830 km
Cena: 165 000 Kč
Land Rover Range Rover Evoque 2,2
Rok výroby: 2013
Stav: 70 886 km
Cena: 740 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků