Range Rover dostane nový diesel TDV8 4,4 l, automobilce unikly informace

Range Rover dostane nový diesel TDV8 4,4 l, automobilce unikly informace

Land Roveru unikl dokument, podle něhož bude ještě v průběhu letošního roku nahrazen dosavadní motor TDV8 o objemu 3,6 litru nahrazen novým s objemem 4,4 litru. Jak to jde dohromady se současnou „downsizingovou” mánií netušíme, ale je to tak.

Dokument praví, že podrobnosti o novém motorou zveřejněny 17. června a motor s patřičnou pompou představen 1. července při příležitosti čtyřicátého výročí modelu Range Rover. 5. srpna pak mají být uvolněny zbylé detaily i ceny a nakonec 28. srpna se má nový motor objevit právě v Range Roveru na Moskevské Motor Show. Takhle to mělo být, jenže my spoustu z těchto informací známe již nyní.

Nový motor se objeví ve vozech modelového roku 2011 a bude znamenat poměrně značné navýšení základní ceny. Range Rover TDV8 by tak měl stát na německém trhu nejméně 88 900 Eur, což je o 3 000 Eur více než nyní. Rozdíl okolo 75 000 Kč v základní pořizovací ceně by byl i u vozu tohoto typu docela znatelný. Ať tak či onak, prodeje mají být zahájeny 1. října.

Motor nabídne výkon 312 koní (230 kW, o 30 kW více než dosud), pramenící z točivého momentu až 700 Nm. Při spojení s osmistupňovou automatickou převodovkou dosáhne vůz stokilometrové rychlosti za 7,6 sekundy a „maximálky” 208 km/h. Průměrná spotřeba paliva má čini 10,2 litru nafty na 100 km, tedy cca o 10 procent méně než dosud.

Víme tedy prakticky vše a důvod je veskrze jednoduchý - Land Rover již přestává přijímat objednávky na letošní model se starým motorem a dealeři museli dostat informace o jeho nástupci s jistým předstihem. Pro sebe si je očvidně nenechali...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Range Rover Sport Autobiography: jeden z posledních modelů se starým motorem TDV8
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 6 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků