Range Rover dostane nový diesel TDV8 4,4 l, automobilce unikly informace

Land Roveru unikl dokument, podle něhož bude ještě v průběhu letošního roku nahrazen dosavadní motor TDV8 o objemu 3,6 litru nahrazen novým s objemem 4,4 litru. Jak to jde dohromady se současnou „downsizingovou” mánií netušíme, ale je to tak.

Dokument praví, že podrobnosti o novém motorou zveřejněny 17. června a motor s patřičnou pompou představen 1. července při příležitosti čtyřicátého výročí modelu Range Rover. 5. srpna pak mají být uvolněny zbylé detaily i ceny a nakonec 28. srpna se má nový motor objevit právě v Range Roveru na Moskevské Motor Show. Takhle to mělo být, jenže my spoustu z těchto informací známe již nyní.

Nový motor se objeví ve vozech modelového roku 2011 a bude znamenat poměrně značné navýšení základní ceny. Range Rover TDV8 by tak měl stát na německém trhu nejméně 88 900 Eur, což je o 3 000 Eur více než nyní. Rozdíl okolo 75 000 Kč v základní pořizovací ceně by byl i u vozu tohoto typu docela znatelný. Ať tak či onak, prodeje mají být zahájeny 1. října.

Motor nabídne výkon 312 koní (230 kW, o 30 kW více než dosud), pramenící z točivého momentu až 700 Nm. Při spojení s osmistupňovou automatickou převodovkou dosáhne vůz stokilometrové rychlosti za 7,6 sekundy a „maximálky” 208 km/h. Průměrná spotřeba paliva má čini 10,2 litru nafty na 100 km, tedy cca o 10 procent méně než dosud.

Víme tedy prakticky vše a důvod je veskrze jednoduchý - Land Rover již přestává přijímat objednávky na letošní model se starým motorem a dealeři museli dostat informace o jeho nástupci s jistým předstihem. Pro sebe si je očvidně nenechali...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Range Rover Sport Autobiography: jeden z posledních modelů se starým motorem TDV8
TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

včera | Miro Mihálik | 13 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků