Range Rover dostane nový diesel TDV8 4,4 l, automobilce unikly informace

Land Roveru unikl dokument, podle něhož bude ještě v průběhu letošního roku nahrazen dosavadní motor TDV8 o objemu 3,6 litru nahrazen novým s objemem 4,4 litru. Jak to jde dohromady se současnou „downsizingovou” mánií netušíme, ale je to tak.

Dokument praví, že podrobnosti o novém motorou zveřejněny 17. června a motor s patřičnou pompou představen 1. července při příležitosti čtyřicátého výročí modelu Range Rover. 5. srpna pak mají být uvolněny zbylé detaily i ceny a nakonec 28. srpna se má nový motor objevit právě v Range Roveru na Moskevské Motor Show. Takhle to mělo být, jenže my spoustu z těchto informací známe již nyní.

Nový motor se objeví ve vozech modelového roku 2011 a bude znamenat poměrně značné navýšení základní ceny. Range Rover TDV8 by tak měl stát na německém trhu nejméně 88 900 Eur, což je o 3 000 Eur více než nyní. Rozdíl okolo 75 000 Kč v základní pořizovací ceně by byl i u vozu tohoto typu docela znatelný. Ať tak či onak, prodeje mají být zahájeny 1. října.

Motor nabídne výkon 312 koní (230 kW, o 30 kW více než dosud), pramenící z točivého momentu až 700 Nm. Při spojení s osmistupňovou automatickou převodovkou dosáhne vůz stokilometrové rychlosti za 7,6 sekundy a „maximálky” 208 km/h. Průměrná spotřeba paliva má čini 10,2 litru nafty na 100 km, tedy cca o 10 procent méně než dosud.

Víme tedy prakticky vše a důvod je veskrze jednoduchý - Land Rover již přestává přijímat objednávky na letošní model se starým motorem a dealeři museli dostat informace o jeho nástupci s jistým předstihem. Pro sebe si je očvidně nenechali...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Range Rover Sport Autobiography: jeden z posledních modelů se starým motorem TDV8
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků