Range Rover dostal pro rok 2017 celou řadu novinek i nový vrchol

Luxusní Range Rover dostal pro modelový rok 2017 celou řadu novinek. Začněme u klasického modelu, který je od nynějška k dispozici s novým zážehovým motorem z Jaguaru F-Type. Jde o vidlicový šestiválec s kompresorem. Ten nabízí výkon 250 kW (340 koní) a 450 Nm. Stokilometrovou rychlost s ním Range Rover pokoří za 7,1 sekundy a k tomu jistě přidá i nějaké ty libozvučné tóny.

Clarkson, Hammond a May rozbili Range Rover. A ještě se tím chlubí

Clarkson, Hammond a May rozbili Range Rover. A ještě se tím chlubí

Všechny modely budou nově disponovat funkcí Advanced Tow Assist, která řidiči pomůže s připojením přívěsu nebo couváním. Do výbavy přibyl i inteligentní omezovač rychlosti, který nastavuje nejvyšší rychlost v závislosti na dopravním značení, stejně jako chytřejší systém hlídání mrtvého úhlu - pokud by řidič nedbal zvukového a světelného varování a začal přejíždět do pruhu, kde už auto jede, vrátí ho jemným pohybem zpět. Nový je rovněž duální desetipalcový dotykový displej, který disponuje možností na dálku ovládat klimatizaci či vyhřívaná a ventilovaná sedadla ještě než do auta usednete.

Test Range Rover Sport SVR: Britský masakr motorovou silou

Test Range Rover Sport SVR: Britský masakr motorovou silou

Zároveň proběhla změna u nejluxusnějšího provedení SVAutobiography, které přichází s přídomkem Dynamic. Pod tím si představte pětilitrový vidlicový osmiválec s kompresorem, který má 404 kW (550 koní) a 680 Nm. 

Pohonná jednotka je přímo převzatá z modelu Sport SVR, takže se i velký Range Rover dokáže rozhýbat na 100 km/h za 5,4 sekundy. Ve srovnání s klasickým modelem má o 8 milimetrů nižší světlou výšku a nově naladěný podvozek, který by měl ochotněji reagovat na pokyny volantem.

Tomu jde naproti i systém nazvaný Dynamic Response omezující náklony karoserie během zatáčení. Funkce Adaptive Dynamics pak 500krát za sekundu reaguje na pokyny od řidiče a v závislosti na povrchu, po kterém auto jede, přizpůsobuje chování auta.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Land Rover

První vůz Land Rover vznikl ve Velké Británii v roce 1947 jako inspirace americkým Jeepem.

V roce 1978 se značka specializující se na terénní automobily oddělila od Rover Company. Vlastnilo ji BMW a Ford, od roku 2008 patří k indickému Tata Motors.

Range Rover • Range Rover Velar • Range Rover Evoque • Land Rover Discovery • Land Rover Defender

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

29.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků
TEST Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Black Edition: Ta nejčernější myslí jen zeleně

Toyota RAV4 Hybrid Black Edition

Současná generace Toyoty RAV4 se vzdala naftového motoru. Oblíbené SUV koupíte buď s ryze benzinovým, nebo hybridním pohonem, přičemž elektrifikovaná verze nedávno dorazil na český trh v atraktivním provedení Black Edition. Vyzkoušeli jsme tu nejlepší možnou konfiguraci.

26.  11.  2020 | Jan Mička | 81 příspěvků
TEST BMW X6 xDrive30d: Starbucks, špinavé nohavice a příjemná jízda

BMW X6 xDrive30d

Jednou z největších premiér loňského roku bylo nové BMW X6, obří stylovka pro hordy movitých majitelů, kteří se nebojí expresivního stylu. Zkusili jsme naftový základ v podobě verze xDrive30d.

22.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 64 příspěvků