Range Rover: čtvrtá generace je tu

Range Rover má svou premiéru za sebou. Do prodeje zamíří už velmi brzy. Pokud se vám líbí, připravte si minimálně 2,3 mil. Kč.

Jednou z těch vůbec největších hvězd letošního autosalonu v Paříži se bezesporu stala nová (v pořadí už čtvrtá) generace Range Roveru. A bylo to velmi dobře vidět také na stánku automobilky Land Rover. Novinka se těšila velkému zájmu, takže k nějaké bližší prohlídce jste si museli vystát s trochou nadsázky menší frontu.

Range Rover: kompletní informace, technické údaje

Range Rover: kompletní informace, technické údaje

Range Rover se po stránce designu vydal stejnou cestou jakou už dříve menší Evoque. Auto působí hodně majestátně, což byl bezesporu také cíl. Podle mého názoru prvky převzaté z Evoque většímu Range Roveru sluší, jediná věc, která mi přijde taková poněkud zvláštní, jsou zadní svítilny protažené do boku ve stylu Fordu Focus.

Range Rover: čtvrtá generace oficiálně

Range Rover: čtvrtá generace oficiálně

V interiéru očekávejte luxusní materiály a opět design ve stylu Evoque. Automobilka slibuje velké množství různých možností a specifikací. V Paříži samozřejmě nesměla chybět ani vrcholná čtyřmístná verze. Upřímně mě trochu negativně překvapil fakt, že vzadu v oblasti kolen není zrovna místa na rozdávání. Ale to klidně může být tím, že se přední sedačka po vypnutí motoru odsune dozadu. Uvidíme. Na přesné hodnocení si nechme třeba první jízdní dojmy.

Nový Range Rover odstartuje prodej už velmi brzy (začátkem října). První vozy se dostanou k zákazníkům na začátku roku 2013. Základní 3.0 TDV6 HSE pořídíte od 2 293 680 Kč, naftový osmiválec startuje na 2 757 360 Kč a za vrcholný benzinový pětilitr zaplatíte minimálně 2 925 000 Kč. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků