Range Rover a Range Rover Sport pro rok 2015

Range Rover a Range Rover Sport pro rok 2015

Modely Range Rover a Range Rover Sport prošly pro rok 2015 několika změnami. Mezi hlavní zlepšení patří systém All-Terrain Progress Control, který doplňuje a vylepšuje terénní schopnosti obou modelů. Díky přepracovaným šestiválcovým zážehovým a vznětovým motorům došlo ke zlepšení výkonnosti a snížení spotřeby. K vyššímu komfortu přispívá i Head-Up Display (HUD), který promítá všechny důležité informace do malého prostoru na čelním okně. Rozšířila se i nabídka barev karosérie o dva odstíny Yolong White a Kaikoura Stone.

All-Terrain Progress Control systém

Systém All-Terrain Progress Control (ATPC) doplňuje podvozek a pohon všech kol u obou modelů. ATPC dovoluje řidiči po uvolnění brzdového pedálu nastavit požadovanou rychlost jak u stojícího vozu, tak za jízdy bez nutnosti použít jakýkoliv pedál. Systém neustále sleduje a uzpůsobuje nastavení vozu s ohledem na optimální trakci.

ATPC snižuje zatížení řidiče a zlepšuje už tak výborné terénní schopnosti Range Roveru tím, že udržuje plynulost v prudkých klesáních, v těžkém terénu a na kluzkém povrchu. To se hodí především v náročném terénu, kde je pomalá konstantní rychlost nutná. Systém funguje při jízdě vpřed i vzad v rozmezí rychlostí 1,8 až 30 km/h. Systém ATPC je dostupný pro motorizace TDV6, SCV6 a V8 Supercharged*. Range Rover a Range Rover Sport jsou prvními modely vybavené touto novou technologií.

* Ve specifikaci s redukční převodovkou a systémem Terrain Response® 2

Nižší emise, vyšší výkon

Šestiválcové třílitrové motory prošly několika změnami. Motor TDV6, původně vybavený dvěma turbodmychadly, má nyní pouze jedno turbodmychadlo s kuličkovými ložisky. Vedle nízkotlaké recirkulace výfukových plynů (LPEGR), dvoustupňového olejového čerpadla, které snižuje nežádoucí ztráty, a přepracované konstrukce vstřikovacích trysek disponuje motor TDV6 výkonem 258 koní a točivým momentem 600 Nm. Přesto došlo k výraznému snížení spotřeby paliva. U Range Roveru TDV6 klesla o celých 8,5 %, u Range Roveru Sport TDV6 pak o 5,7 %.

U Range Roveru Sport SDV6 zůstává zachováno paralelní sekvenční přeplňování, ale změnami v kalibraci se dosáhlo zvýšení výkonových parametrů na 306 koní a 700 Nm. To znamená nárůst o 14 koní a 100 Nm. LPEGR, dvoustupňové olejové čerpadlo a přepracované vstřikovací trysky zlepšily hospodárnost motoru. Výsledkem je snížení spotřeby paliva o 7 % na 7,0 l/100 km a emisí CO2 na 185 g/km.

Oba modely se zážehovým, kompresorem přeplňovaným třílitrovým V6 nadále nabízejí 340 koní a 450 Nm, ale spotřeba paliva je o 1,9 % nižší. Celohliníkový motor díky novému termostatu dosahuje optimální pracovní teploty mnohem rychleji. Laserem vrtané vstřikovače zase zaručují optimalizované rozptýlení paliva přímo do spalovacího prostoru. Přepracované vedení rozvodového řetězu, dvoustupňové olejové čerpadlo, nová povrchová úprava pístů a pístních čepů v kombinaci s olejem s nízkou viskozitou snižují tření a spotřebu paliva.

Head-Up Display

Svou premiéru si odbývá v obou vozech Head-Up Display (HUD), který promítá důležité informace na čelní okno. Řidič tak vidí podstatné informace mnohem rychleji aniž by musel přestat sledovat silnici před sebou. Zobrazované údaje HUD zahrnují rychlost jízdy, zařazený převodový stupeň a indikátor pro řazení, pokyny navigačního systému a rozpoznávání dopravních značek.

Individuální návrh

Pro obě varianty Range Roveru je nyní k dispozici obměněná paleta laků karoserie včetně nové výrazné bílé barvy Yolong White. Range Rover Sport je rovněž nabízen ve speciálním odstínu Kaikoura Stone. Oba modely je možné objednat s pevným panoramatickým oknem s elektricky ovládaným stínidlem. 

Ceny

Model

Cena

RR 3,0l TDV6

2 597 507 Kč včetně DPH

RR 3,0l SDV6 Hybrid

3 517 591 Kč včetně DPH

RR 4,4l SDV8

3 127 003 Kč včetně DPH

RR 5,0l V8 S/C

3 304 873 Kč včetně DPH

 

Model

Cena

RRS 3,0l TDV6

1 696 420 Kč včetně DPH

RRS 3,0l SDV6

2 012 472 Kč včetně DPH

RRS 3,0l SDV6 Hybrid

2 451  339 Kč včetně DPH

RRS 4,4l SDV8

2 349 820 Kč včetně DPH

RRS 5,0l V8 S/C

2 514 017 Kč včetně DPH

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků