Range Rover 6x6 SLT vyrazí už v září na svou první silniční plavbu

Německá společnost T.Fotiadis Design, zaměřená na luxusní jachty, přestavěla Range Rover na třínápravový pickup a chce z něj udělat ten nejopulentnější offroad na světě.

Tak trochu neočekávaný úspěch šestikolky od Mercedesu, postavené na bázi třídy G minulé generace, spustil zajímavou vlnu stejně koncipovaných aut. Se svým strojem v konfiguraci 6x6 přispěchal mezičasem Hennessey, který svou hračku za 349 tisíc dolarů a výkonem přes 600 koní nazval VelociRaptor 6x6.

Mercedes-Benz G63 AMG 6x6 vzali zákazníci útokem. Je vyprodáno

Mercedes-Benz G63 AMG 6x6 vzali zákazníci útokem. Je vyprodáno

Připojil se také britský Kahn Flying Huntsman vycházející z Land Roveru Defender a poháněný 6,2litrovým osmiválcem LS3 z produkce GM, a aby těch aut náhodou nebylo málo, do úprav zmiňovaného Mercedesu se pustily také tuningové společnosti jako je Brabus či Mansory.

Nejnovější počin rovněž nespadá do kategorie sériových aut. Za vývoj a existenci šestikolového pickupu odpovídá poněkud méně známá společnost T.Fotiadis Design se sídlem v Berlíně, která se specializuje na luxusní jachty a své nejnovější, tentokrát silniční plavidlo opatřila zkratkou SLT – Superyacht Land Tender.

Pohon 6x6 nenabízí jen Mercedes. Úpravce Hennessey představil VelociRaptor

Pohon 6x6 nenabízí jen Mercedes. Úpravce Hennessey představil VelociRaptor

Už z úvodního obrázku jste nepochybně pochopili, že základem pro tuto kreaci se stal aktuální Range Rover a s ohledem na v podstatě standardní světlou výšku asi nebude aspirovat na titul nejlepšího offroadu na světě. Tady jde především o opulentní plavbu na silnici, kde SLT zabere docela hodně místa.

Na délku měří 6,2 metru, má šířku 2,13 metru a výšku 1,85 metru. Což je asi ten hlavní důvod, proč se i dvacetipalcová kola zdají být na tomto autě malá.

Fotogalerie: Jak se z Toyoty Hilux dělá náhrada Mercedesu G63 AMG 6x6

Fotogalerie: Jak se z Toyoty Hilux dělá náhrada Mercedesu G63 AMG 6x6

Pokud jde o pohonné jednotky, v T.Fotiadis Design zvažují 4,4litrový osmiválcový diesel, pětilitrový kompresorový osmiválec a v případě, že bude zákazník chtít, může dostat i hybridní pohon s přeplňovaným dvoulitrem v kombinaci s elektromotorem. Co klient nedostane, je V12, který by se pro tento stroj hodil asi nejlépe, takovou pohonnou jednotkou však JLR nedisponuje.

Kahn opět nabízí Defender 6x6. Tentokrát je cena skoro lidová

Kahn opět nabízí Defender 6x6. Tentokrát je cena skoro lidová

Objednávky na Superyacht Land Tender by měli v T.Fotiadis Design začít brát v dohledné době, světová premiéra je totiž naplánovaná už na září v rámci Monaco Yacht Show 2018.

 

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků