Range Rover: 40 let luxusu v terénu

Dodnes vyráběný Range Rover letos 17. června oslaví své čtyřicáté narozeniny. Od dob jeho premiéry se toho hodně změnilo... (+ video)

Konec devadesátých let se stal svědkem rozmachu luxusních SUV, která dnes v nejrůznějších podobách a velikostech vyrábí každá větší automobilka. V sedmdesátých letech však měl zákazník jedinou volbu: britský Range Rover. Tento vůz nabízel na běžných vozovkách jízdní komfort Jaguaru a v terénu vlastnosti těch nejlepších off-roadů své doby. Právě tato neuvěřitelná kombinace dokonce vedla k tomu, že u Jaguaru zvažovali vývoj vlastního vozu podobných schopností. Než se k tomuto kroku konzervativní Angličané rozhoupali, setkaly se obě značky (Range Rover tehdy ještě v rámci Land Roveru) pod křídly koncernu Ford, který bratrovražedný souboj pochopitelně nepodpořil. Nyní tyto značky hledí vpřed ve vlastnictví Indů. V rámci požadavků moderní doby budou nové Range Rovery lehčí a setkáme se v nich nejspíš i s hybridními pohonnými soustavami, tak či onak, současné Range Rovery jsou zatím hrdými nositeli čtyři dekády trvající historie.

Tip: Přečtěte si náš někdejší test stále vrcholného Range Roveru Sport 4,2 Supercharged.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Původní Range Rover z roku 1970 je dnes označován přídomkem Classic a ve výrobě se s četnými modifikacemi udržel plných 25 let. Druhá generace Range Roveru se představila teprve v roce 1994, zatímco ta třetí z roku 2001 se prakticky vyrábí dodnes. I přes sílící konkurenci v daném segmentu se stávající Range Rovery prodávají lépe než kdykoli před tím (svého rekordu dosáhly roku 2007) a na celém světě od Los Angeles po Sydney a od Turína pro Tokio dodnes zůstávají synonymem prestižního off-roadu, který vám neudělá ostudu při žádné příležitosti.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vozy této řady používají politici, královské rodiny, rockové hvězdy, horolezci, fotbalisté, novodobí veksláci i farmáři, snad žádný jiný automobil se nemůže pochlubit tak rozmanitou cílovou skupinou. Před pěti lety se rodina Range Roverů rozrostla o model Sport, který je však pouze přestavěným Land Roverem Discovery, ještě letos by se Range Rover měl dočkat třetího typu. Ten by měl být menší, lehčí a hospodárnější, ale neměl by postrádat žádnou z předností, jimiž se klasické Range Rovery vepsaly do dějin motorizmu.

 

 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Range Rover: 1970 - 2010

bazar

Land Rover Range Rover Evoque 2,2
Rok výroby: 2013
Stav: 35 747 km
Cena: 750 000 Kč
Land Rover Discovery 2,7
Rok výroby: 2008
Stav: 215 968 km
Cena: 270 000 Kč
Land Rover Freelander 2
Rok výroby: 2002
Stav: 206 036 km
Cena: 90 000 Kč
Land Rover Discovery 2,7
Rok výroby: 2009
Stav: 204 070 km
Cena: 300 000 Kč
Land Rover Range Rover 3
Rok výroby: 2003
Stav: 279 830 km
Cena: 165 000 Kč
Land Rover Range Rover Evoque 2,2
Rok výroby: 2013
Stav: 70 886 km
Cena: 740 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků