Range Rover 2011: klasika v novém hávu

Ze staré dobré Anglie přijíždí modernizovaný Range Rover pro rok 2011 opatřený novým osmiválcovým turbodieselem TDV8.

Již na tomto místě jsme vás informovali o tom, že Range Rover připravuje nový vznětový osmiválec, a jeho chvíle přišla nyní s nástupem modernizovaného Range Roveru.

Jednotka disponuje objemem 4,4 l, v porovnání s dosavadním motorem je o 15 % výkonnější (dává 313 koní, tedy 230 kW) a má o 10 % zvýšený točivý moment (až 700 Nm), zatímco průměrná spotřeba klesla o 14 %. Navazuje na ni osmistupňová automatická převodovka ZF 8HP70, s níž nový Range Rover zrychlí z klidu na 96 km/h za 7,5 s a dosáhne rychlosti 210 km/h. Podobně působivá je hodnota pružného zrychlení z 80 na 113 km/h, které nový Range Rover zvládne za rovné 4 s. Průměrná spotřeba nafty přitom činí 9,4 l/100 km, čímž se Range Rover vůbec poprvé ve svých novodobých dějinách dostává přes hranici 30 mpg.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Modernizované vozy dostaly posílenou brzdovou soustavu Brembo s chlazenými kotouči o průměru 380 mm vpředu a 365 mm vzadu, do nichž se zakusují šestipístkové hliníkové třmeny. Nový otočný volič převodů CommandShift je kombinován s páčkami pod volantem pro manuální řazení, naopak ovládání vylepšené soustavy jízdních režimů Terrain Response je nyní ryze tlačítkové. V rámci příplatkového paketu Exterior Design budou k mání též nové barvy karoserie a specifické lité ráfky, k tomu se přidají přepracované nárazníky, maska, mlhovky, ventilační otvory a koncovky výfuků.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zároveň vznikne omezená série sedmi stovek vozů s označením Autobiography Black 40th Anniversary, jejímž úkolem je oslavit čtyřicáté výročí Range Roveru, kterému jsme se podrobně věnovali na tomto místě. Tyto vozy se budou vyznačovat černým lakováním Barolo, dvacetipalcovými ráfky, chromovanou výzdobou, dřevěnými obklady v interiéru a alternativně dvojicí barevných kombinací prostoru pro posádku Jet/Ivory a Jet/Pimento. Edice Autobiography Black 40th Anniversary do svého vyprodání stane na vrcholu nabídky modernizované řady Range Rover.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Omlazený Range Rover pro rok 2011
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků