Range Rover 2011: klasika v novém hávu

Ze staré dobré Anglie přijíždí modernizovaný Range Rover pro rok 2011 opatřený novým osmiválcovým turbodieselem TDV8.

Již na tomto místě jsme vás informovali o tom, že Range Rover připravuje nový vznětový osmiválec, a jeho chvíle přišla nyní s nástupem modernizovaného Range Roveru.

Jednotka disponuje objemem 4,4 l, v porovnání s dosavadním motorem je o 15 % výkonnější (dává 313 koní, tedy 230 kW) a má o 10 % zvýšený točivý moment (až 700 Nm), zatímco průměrná spotřeba klesla o 14 %. Navazuje na ni osmistupňová automatická převodovka ZF 8HP70, s níž nový Range Rover zrychlí z klidu na 96 km/h za 7,5 s a dosáhne rychlosti 210 km/h. Podobně působivá je hodnota pružného zrychlení z 80 na 113 km/h, které nový Range Rover zvládne za rovné 4 s. Průměrná spotřeba nafty přitom činí 9,4 l/100 km, čímž se Range Rover vůbec poprvé ve svých novodobých dějinách dostává přes hranici 30 mpg.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Modernizované vozy dostaly posílenou brzdovou soustavu Brembo s chlazenými kotouči o průměru 380 mm vpředu a 365 mm vzadu, do nichž se zakusují šestipístkové hliníkové třmeny. Nový otočný volič převodů CommandShift je kombinován s páčkami pod volantem pro manuální řazení, naopak ovládání vylepšené soustavy jízdních režimů Terrain Response je nyní ryze tlačítkové. V rámci příplatkového paketu Exterior Design budou k mání též nové barvy karoserie a specifické lité ráfky, k tomu se přidají přepracované nárazníky, maska, mlhovky, ventilační otvory a koncovky výfuků.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zároveň vznikne omezená série sedmi stovek vozů s označením Autobiography Black 40th Anniversary, jejímž úkolem je oslavit čtyřicáté výročí Range Roveru, kterému jsme se podrobně věnovali na tomto místě. Tyto vozy se budou vyznačovat černým lakováním Barolo, dvacetipalcovými ráfky, chromovanou výzdobou, dřevěnými obklady v interiéru a alternativně dvojicí barevných kombinací prostoru pro posádku Jet/Ivory a Jet/Pimento. Edice Autobiography Black 40th Anniversary do svého vyprodání stane na vrcholu nabídky modernizované řady Range Rover.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Omlazený Range Rover pro rok 2011
TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 16 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků