Pick-up zpoza oceánu přijíždí ve verzích pro užitek i zábavu, na palubě může mít i luxusní prvky.
Značka Ram Trucks vznikla v roce 2010 odštěpením od mateřského Dodge. Ten dříve patřil pod Fiat Chrysler Automobiles (nyní v rámci koncernu Stellantis), což umožňuje oboustrannou výměnu vozidel mezi Evropou a USA. Tak se například na americký trh dostal Fiat Ducato pod označením Ram ProMaster, na starý kontinent se pak nyní dostává středně velký pick-up Ram 1500.
Na délku má 5,9 metru, široký je 2084 mm a stojí na rozvoru 3672 mm. Korba má délku 1711 mm, šířku 1687 mm (mezi podběhy 1295 mm) a výšku 543 mm, užitečná hmotnost je jedna tuna. Vůz může mít multifunkční zadní dvířka uchycená po stranách místo vespod, což usnadní nakládání ve stísněných prostorech. Zákazníci si také mohou objednat úložný systém RamBox se 115V zásuvkou, případně využít 2kW palubní měnič napětí pro napájení zařízení nebo nářadí.
V Evropě bude Ram 1500 nabízen s dvěma různými motory. Výrobce je pyšný hlavně na třílitrový řadový šestiválec Hurricane, přeplňovaný dvěma turbodmychadly (každé pro tři válce.) Má blok i olejovou vanu z hliníkové slitiny, vysokotlaké vstřikování (350 bar), chladič plnicího vzduchu voda-vzduch s vyhrazeným okruhem nebo třeba kovaný klikový hřídel plus ojnice. V základním provedení má výkon 313 kW a točivý moment 636 Nm, jako Hurricane High Output pak až 403 kW a 706 Nm.
Pick-up je k mání i s atmosferickým vidlicovým šestiválcem Pentastar s 227 kW a 370 Nm. Výkon jde ve všech případech na všechna kola skrze osmistupňovou automatickou převodovku a pohon všech kol s možností pohonu zadních kol, automatického připojování předku a full time čtyřkolky. Přední zavěšení je řešeno dvojitými lichoběžníky, vzadu najdeme pětiprvkové zavěšení. Na přání je možné dostat vzduchové odpružení s aktivním vyrovnávání výšky, které se dá ovládat jak z kabiny, tak přes klíček. K dispozici je pět výškových nastavení.
Ram 1500 má mnoho zajímavých funkcí pro práci i komfort – například infotainment Uconnect 5 s 12palcovou nebo 14,5palcovou obrazovkou a také 10,25palcovou obrazovkou pro spolujezdce. Může být také vybaven digitálním zpětným zrcátkem, přístrojový štít má úhlopříčku 12,3 palce. Posádka na předních sedadlech může využít dvojici bezdrátových nabíječek chytrých telefonů. Luxusní dojem pak mají budit materiály interiéru – pravá kůže, karbon i kov, zvolené s ohledem na kvalitu i odolnost vnitřku.
V Evropě bude pick-up k dostání různých stupních výbavy: Tradesman, Big Horn, Laramie, Limited Tungsten (s masážními sedadly a audiosystémem s 23 reproduktory a výkonem 1228 W), nebo ve speciálních provedeních Rebel a RHO pro milovníky jízdy v terénu. Rebel má o 2,5 centimetru větší světlou výšku (k dostání bude i s již zmíněným vzduchovým odpružením) a s ochranné kryty podvozku i tlumiče Bilstein. RHO pak nabídne ještě drsnější tlumiče, o 40 procent větší zdvih na zadní nápravě, o více než pět centimetrů větší světlost a 35palcové pneumatiky.
Ceny mají startovat na 62.000 eurech bez daně (v přepočtu zhruba 1,6 milionu korun), na oficiálních stránkách Ram Trucks najdeme mezi tuzemskými dealery společnosti Tucar Plus, United Cars & Services, Motortec a Impexta ČRO.