Ram 1500 Outdoorsman pro rok 2013 v novém hávu

Dnes již samostatná značka koncernu Chrysler, která se specializuje na klasické americké „trucky“, představuje další speciální verzi svého modelu Ram 1500.

Od chvíle osamostatnění značky Ram se stále častěji setkáváme se specificky upravenými verzemi a edicemi. Letošní rok v tomto ohledu zahájilo luxusně pojaté provedení Ram Laramie Longhorn Limited Edition (pro verze 1500, 2500 i 3500), následovala varianta Ram 1500 Crew Cab Special Service pro službu v policejních sborech a za zmínku stojí také „naftařská“ edice Ram 1500 Lone Star 10th Anniversary.

Klepněte pro větší obrázek
Ram 1500 Outdoorsman modelového roku 2013

Nyní značka Ram představuje 1500 Outdoorsman, jež ještě lépe vyhoví potřebám lovců, rybářů, jachtařů, ale také řemeslníkům a dalším, kteří ocení rozšířenou výbavu a řadu dílčích modifikací. Outdoorsman již nebude samostatným modelem, ale součástí rozsochaté struktury typů Ram 1500. Jeho hlavní doménou jsou rozšířené předpoklady k tahání těžkých přívěsů.

Ram Laramie Longhorn: exkluzivní edice pro náročné

Ram Laramie Longhorn: exkluzivní edice pro náročné

O pohon se stará výhradně zážehový osmiválec Hemi V8 s objemem 5,7 l a výkonem zvýšeným o 5 koní na výsledných 395 koní (290 kW). Navazovat na něj může alternativně klasický šestistupňový „automat“, nebo nová osmistupňová rychlostní skříň TorqueFlite a kombinován může být s pohonem pouze zadních, či všech kol.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Outdoorsman modelových ročníků 2011, resp. 2012

Zvenčí se nový Outdoorsman vyznačuje například černě lakovanými sedmnáctipalcovými litými ráfky, spodky ocelových nárazníků a obklady blatníků v barvě Mineral Grey, černými klikami a zrcátky nebo maskou chladiče lakovanou v barvě karoserie. U vozů 4x4 lze přiřadit pohon předních kol i za jízdy.

Ram 1500: pick-up Lone Star pro Texas

Ram 1500: pick-up Lone Star pro Texas

Za zmínku stojí také plnohodnotná rezerva, elektricky všestranně seřiditelné sedadlo řidiče, ochrana choulostivých částí podvozku před poškozením v terénu, osvětlení v motorovém prostoru, přední mlhovky, vylepšené hlavní světlomety či kvalitnější rádio s Bluetooth, vstupem USB a sedmipalcovým barevným displejem na středové konzoli.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků