Rallyový speciál sk. B se vrátí na české tratě

Je tomu již 20 let, co mezinárodní automobilová federace zrušila rallyovou skupinu B. Nezvládnutí extrémně silných vozů si totiž vyžádalo několik smrtelných nehod, a tak došlo k zásahu od zeleného stolu.

Pokud ovšem chcete vidět ikonu této skupiny, Audi Quattro A2, jak prohání tratě v České republice, pak zavítejte 24.3. na rallye Vysočina. Pojede tam originál, který v roce 1984 vyhrál se S. Blomquistem slavnou rallye Acropolis.

Karbonové, 1100 kg těžké monstrum je poháněno pětiválcovým motorem, který dával výkon 360 až 400 koní (jezdec může za jízdy měnit tlak turbodmychadla) a točivý moment až 491 Nm. Jen pro představu, dnešní vozy WRC dosahují výkonu maximálně 300 koní a váží minimálně 1 230 kg. Neopakovatelná dynamika, zvuk a charisma vozů teto kategorie se totiž jen tak nevidí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi Quattro A2 sk. B

Foto: RSS-Media

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

23.  9.  2018 | Miro Mihálik | 30 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků