Rallyový speciál sk. B se vrátí na české tratě

Je tomu již 20 let, co mezinárodní automobilová federace zrušila rallyovou skupinu B. Nezvládnutí extrémně silných vozů si totiž vyžádalo několik smrtelných nehod, a tak došlo k zásahu od zeleného stolu.

Pokud ovšem chcete vidět ikonu této skupiny, Audi Quattro A2, jak prohání tratě v České republice, pak zavítejte 24.3. na rallye Vysočina. Pojede tam originál, který v roce 1984 vyhrál se S. Blomquistem slavnou rallye Acropolis.

Karbonové, 1100 kg těžké monstrum je poháněno pětiválcovým motorem, který dával výkon 360 až 400 koní (jezdec může za jízdy měnit tlak turbodmychadla) a točivý moment až 491 Nm. Jen pro představu, dnešní vozy WRC dosahují výkonu maximálně 300 koní a váží minimálně 1 230 kg. Neopakovatelná dynamika, zvuk a charisma vozů teto kategorie se totiž jen tak nevidí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi Quattro A2 sk. B

Foto: RSS-Media

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

dnes | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků