Rallyový speciál sk. B se vrátí na české tratě

Je tomu již 20 let, co mezinárodní automobilová federace zrušila rallyovou skupinu B. Nezvládnutí extrémně silných vozů si totiž vyžádalo několik smrtelných nehod, a tak došlo k zásahu od zeleného stolu.

Pokud ovšem chcete vidět ikonu této skupiny, Audi Quattro A2, jak prohání tratě v České republice, pak zavítejte 24.3. na rallye Vysočina. Pojede tam originál, který v roce 1984 vyhrál se S. Blomquistem slavnou rallye Acropolis.

Karbonové, 1100 kg těžké monstrum je poháněno pětiválcovým motorem, který dával výkon 360 až 400 koní (jezdec může za jízdy měnit tlak turbodmychadla) a točivý moment až 491 Nm. Jen pro představu, dnešní vozy WRC dosahují výkonu maximálně 300 koní a váží minimálně 1 230 kg. Neopakovatelná dynamika, zvuk a charisma vozů teto kategorie se totiž jen tak nevidí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi Quattro A2 sk. B

Foto: RSS-Media

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků