Rallyové Porsche Cayman GT4 se oficiálně ukázalo v akci. Jezdí mu to skvěle

Když Porsche oznámilo, že svůj koncept rallyového Caymanu GT4 pro třídu R-GT ukáže na německé rallye, pochopitelně se tím myslelo v plné parádě a závodním nasazení. Bohužel, podrobnosti o voze si automobilka stále nechává pro sebe.

I když vozy Porsche nejsou ve světě rallye žádným nováčkem, automobilka si nejnovějších konceptem pro třídu „zadokolek“ R-GT tak trochu prozkoumává nové teritorium. Zatím totiž není úplně jasné, jaká budoucnost rallyový Cayman GT4 Clubsport vůbec čeká. Na německé rallye tak speciál sbíral hlavně zpětnou vazbu od fanoušků a případných zájemců.

Představení konceptu měl na starosti Romain Dumas, nedávný rekordman z Pikes Peak, který americkou trať do vrchu zajel v historicky nejlepším času 8:13,878. S ukázkou schopností rallyového Caymanu tak neměl zručný pilot žádný problém a na skvělé průjezdy se můžete podívat v galerii a na videu níže.

Singer zřejmě inspiroval Porsche. Staví prý auto, jaké svět ještě neviděl

Singer zřejmě inspiroval Porsche. Staví prý auto, jaké svět ještě neviděl

Bližší technické specifikace zatím Porsche nezveřejnilo, lze ale očekávat, že koncept pohání tentýž agregát, jako před třemi lety představenou okruhovou variantu. Konkrétně se bavíme o atmosféricky plněném 3,8litrovém plochém šestiválci s výkonem 283 kW (385 koní), který spolupracuje s převodovkou PDK.

Každopádně, o budoucnosti rallyového Porsche Cayman GT4 má být rozhodnuto ještě letos. Pokud se jej automobilka skutečně rozhodne přivést k životu, bude již s největší pravděpodobností vycházet z nejnovějšího Caymanu 718 GT4, jehož příchod je očekáván v příštím roce.

Elektrické Porsche Taycan na Ringu. Rival Tesly v tichosti najíždí kilometry

Elektrické Porsche Taycan na Ringu. Rival Tesly v tichosti najíždí kilometry

Rallyové železo postavené přímo pod taktovkou automobilky by nakonec pěkně doplnilo stávající přehlídku vozů kategorie R-GT. Kromě posledních Abarthů 124 Spider se v závodech často ukazují hlavně soukromé Porsche 911 GT3. Ve specifikaci R-GT se však v minulosti objevili například i Lotus Exige nebo Aston Martin Vantage.

TEST Lexus ES 300h Luxury: Jiný pohled na svět. Změní ten váš?

Lexus ES 300h

Přicházím k pětimetrové japonské limuzíně za necelé dva miliony korun. V nabídce má pouze jeden motor a jednu převodovku. Má Lexus ES 300h ve své třídě co nabídnout?

včera | Vladimír Kadera | 56 příspěvků
Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 47 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků