Rallye San Remo

Oba tovární vozy Škoda Octavia WRC Evo II dnes v poledne projely cílem třídenní Rallye San Remo. Armin Schwarz se svým spolujezdcem Manfredem Hiemerem dojel na 12. místě absolutně a mezi 14 přihlášenými vozy WRC sedmi výrobců byl osmý.
Rallye San Remo
Oba tovární vozy Škoda Octavia WRC Evo II dnes v poledne projely cílem třídenní Rallye San Remo. Armin Schwarz se svým spolujezdcem Manfredem Hiemerem dojel na 12. místě absolutně a mezi 14 přihlášenými vozy WRC sedmi výrobců byl osmý. Druhá tovární posádka Luis Climent – Alex Romani skončila celkově čtrnáctá, v hodnocení 14 registrovaných továrních vozů byla devátá. Poslední 17. RZ byla organizátory a vedením FIA zrušena pro nekázeň početných fanoušků na trati této erzety.

Z celkového počtu 115 startujících vozů dojelo do cíle v centru San Rema pouze 62 posádek. Rallye San Remo měla na programu 17 rychlostních zkoušek o celkové délce 382.79 km, jejichž asfaltové tratě vedly úzkými silnicemi v horách ligurského pobřeží. Na start soutěže se postavilo 41 vozů specifikace World Rally Car.

Přestože celý minulý týden bylo okolí San Rema zahaleno v mracích a vozovky zalité dešťovou vodou, letošní 12. podnik světového šampionátu se odehrál pod jasnou oblohou a svítícím sluncem za obrovské podpory ze strany početných diváků, kteří obzvláště o víkendu způsobili komplikované dopravní zácpy na přejezdech mezi jednotlivými vložkami.

Přestože obě Octavie WRC začaly první erzety pomaleji a po prvních dvou sekcích figurovaly v první třicítce, oba tovární piloti postupovali během následujících dvou etap vpřed. Schwarz odstartoval do 2. etapy z 23. pozice, Climent vyjížděl na devátou vložku z 29. místa celkové klasifikace. V průběhu šesti erzet sobotní etapy Schwarz i Climent dále zrychlili a po 14. RZ (15. RZ byla pořadateli zrušena v důsledku časového zpoždění zaviněném dopravní zácpou během přejezdu na start 11. RZ) byla Schwarzova Octavia WRC celkově dvanáctá, Climent dokončil druhou etapu patnáctý. Závěrečný den nepřinesl mnoho změn. Schwarz si pojistil 12. místo absolutně a mezi výrobci skončil osmý. Climent se po odstoupení Martina posunul na 14. pozici absolutně, a ze 14 oficiálních vozů soutěž dokončil jako devátý.

Přestože se Schwarz nedokázal probojovat do první desítky, byl se svým výkonem spokojen. „První etapu jsem raději začal opatrně, protože na silnicích to hodně klouzalo. Kromě vytahané šotoliny, byly mnohé zatáčky pokryty podzimním listím. V sobotu jsem jel již velmi ostře, ale na první a třetí sekci jsem měl problémy s hydraulikou mezinápravového diferenciálu a na 11. a 12. erzetě jsem zkoušel nové obutí. V neděli auto opět fungovalo, ale na další postup již nebyl prostor,“ komentoval všechny tři etapy italské soutěže Schwarz. „Nová verze Octavie je o hodně agilnější, stabilnější a hlavně rychlejší než její předchozí verze. Dosažené časy dokazují, že se mezera mezi námi a absolutní špičkou snížila. Minulý rok jsme zaostávali o dvě vteřiny na kilometr, letos jsme tento rozdíl snížili na jednu sekundu,“ poznamenal Schwarz v cíli soutěže.

Protože letošní účast druhé generace Octavie WRC byla pro tento vůz premiérou na asfaltové rallye, jezdci i tým měli možnost experimentovat nejen s nastavením podvozku a s elektronikou agregátu a převodové skříně, ale i pneumatikami. Schwarz: „Po čas rallye jsme zkoušeli nastavení podvozku a celkového ovládání vozu, což nám nepochybně pomůže v dalším vývoji na asfaltové soutěže.“ Luis Climent nebyl schopen využít zlepšení na novém modelu faceliftové Octavie WRC, když během rallye zápolil s několika drobnými problémy. „Mrzí mě, že se mi zde nepodařilo demonstrovat potenciál nové Octavie ani své jezdecké schopnosti. Musím doufat, že na Britské rallye se mi bude dařit více.“

Vedoucí týmu Škoda Motorsport Pavel Janeba hodnotí vystoupení týmu pozitivně: „Celý tým odvedl před soutěží a během rallye hodně dobré práce. Kromě několika drobností vozy fungovaly spolehlivě. Na nové Octavii WRC jsem hodně pracovali, ale ani ostatní týmy nespaly. Zároveň bych rád zdůraznil, že oproti loňskému vystoupení jsme pokročili o další krok dopředu. Časový rozdíl na jeden kilometr mezi Octavií WRC a nejrychlejšími továrními vozy se zmenšil o více než jednu sekundu, což jasně prokazuje, že se náš vývoj ubírá tím správným směrem.“

Bitva o první pozici mezi továrními peugeoty Panizziho a Delecoura na prvním a druhém místě skončila předčasně v sobotu poté, co poslední dvě erzety byly organizátory po nehodě Martina a pro nekázeň diváků na trati 17. RZ zrušeny. Panizzi vedl již od páteční druhé RZ a na Delecoura získal během soboty dalších šest vteřin. Protože v neděli se již moc nezměnilo, Panizzi si na své konto připsal dalších deset bodů za druhé absolutní vítězství za sebou. Když ze třetího místa na 12. RZ odstoupil Burns na subaru a Liatti zůstal stát na přejezdu do servisní zóny po stejné vložce, začala o třetí místo zápasit dvojice Sainz a Makinen, na které se nepříjemně dotahovala třetí dvěstěšestka Gronholma. Ten se nakonec dostal mezi třetího Fina a pátého Španěla. Celkově šestý skončil fokus Colina McRae.

1. Gilles Panizzi (F) Peugeot 206 WRC 3hod:52min:07.3sek
2. Francois Delecour (F) Peugeot 206 WRC +16.8sek
3. Tommi Makinen (SF) Mitsubishi Lancer Evo +53.0
4. Marcus Gronholm (SF) Peugeot 206 WRC +1:02.3
5. Carlos Sainz (E) Ford Focus WRC +1:11.3
6. Colin McRae Ford Focus WRC +1:40.0

12. Armin Schwarz (D) Škoda Octavia WRC +5:13.1
14. Luis Climent (E) Škoda Octavia WRC +8:44.0

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků