Rallye Dakar: Lopraisova Tatra skončila v kotrmelcích

Rallye Dakar: Lopraisova Tatra skončila v kotrmelcích

V průběhu 9. etapy Rallye Dakar, jen den po prvním etapovém vítězství, jímž si Aleš Loprais upevnil celkově druhé místo mezi kamiony, měla jeho posádka těžkou nehodu, po které musela odstoupit ze soutěže.

V době havárie řídil mechanik Petr Almáši, kterého přemohl mikrospánek. Aleš Loprais odnesl nehodu dvěma zlomenými obratli, Almáši vyvázl s otřesem mozku. Navigátorovi Michalu Ernstovi se nic nestalo.

Klepněte pro větší obrázek
Auto havarovalo na 374. kilometru etapy z Antofagasty do Iquique, ve které se Loprais přetahoval o vedení s lídrem mezi kamiony Gerardem de Rooyem.

„Na přejezdovém úseku jsem po velmi těžké a vypjaté první části etapy nechal řídit mechanika Petra Almášiho, kterého bohužel přemohl mikrospánek. Já i navigátor Michal Ernst jsme bohužel také usnuli,“ řekl k nehodě Loprais.

„Probudil jsem se v momentě, kdy se vůz začal řítit do obrovské rokle. Křičel jsem na Almiho, ale ten nereagoval. Náraz to byl šílený. Okamžitě se utrhla obě přední kola a auto udělalo několik kotrmelců přes přední osu. V okamžiku bylo po všem.“

Nejdříve se zdálo, že je posádka InstaForex Loprais Teamu jen potlučená, ale nakonec bylo potřeba zásahu pořadatelské helikoptéry. Trvalo tři hodiny, než byli jezdci dopraveni do nemocnice v Iquique. 

„Pro letošní Dakar jsme já i celý tým udělali maximum, včetně vítězné Silk Way Rally i dosavadních etapových dojezdů, kdy jsme měli nakročeno ke skvělému výsledku. Chtěl bych podpořit Petra Almášiho. Vím, že si to bude dlouho vyčítat, ale mikrospánek přemohl už řadu lidí,“ řekl Loprais, jehož sportovního ducha havárie nezlomila: „Stále jsme skvělý tým a po rekonvalescenci bychom chtěli opět bojovat o dakarský titul. Děkuji všem partnerům i fanouškům za jejich ohlasy, je jich neuvěřitelně mnoho a moc nás těší jejich podpora. Muchas Gracias z Hospital de Iquiqe.“
 
V soutěži zůstává ještě druhý vůz, Bonver Dakar team Tomáše Vrátného, jehož posádka etapu dokončila. V bivaku jí po dojezdu logisticky i zázemím pomohly další české týmy.

Klepněte pro větší obrázek
Tatra Aleše Lopraise ještě v plné jízdě...

Zdroj: E15.cz
 

bazar

Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2008
Stav: 252 737 km
Cena: 102 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 53 870 km
Cena: 275 000 Kč
Tatra 613 3,5
Rok výroby: 1978
Stav: 359 860 km
Cena: 360 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků