Rallye Dakar: Lopraisova Tatra skončila v kotrmelcích

Rallye Dakar: Lopraisova Tatra skončila v kotrmelcích

V průběhu 9. etapy Rallye Dakar, jen den po prvním etapovém vítězství, jímž si Aleš Loprais upevnil celkově druhé místo mezi kamiony, měla jeho posádka těžkou nehodu, po které musela odstoupit ze soutěže.

V době havárie řídil mechanik Petr Almáši, kterého přemohl mikrospánek. Aleš Loprais odnesl nehodu dvěma zlomenými obratli, Almáši vyvázl s otřesem mozku. Navigátorovi Michalu Ernstovi se nic nestalo.

Klepněte pro větší obrázek
Auto havarovalo na 374. kilometru etapy z Antofagasty do Iquique, ve které se Loprais přetahoval o vedení s lídrem mezi kamiony Gerardem de Rooyem.

„Na přejezdovém úseku jsem po velmi těžké a vypjaté první části etapy nechal řídit mechanika Petra Almášiho, kterého bohužel přemohl mikrospánek. Já i navigátor Michal Ernst jsme bohužel také usnuli,“ řekl k nehodě Loprais.

„Probudil jsem se v momentě, kdy se vůz začal řítit do obrovské rokle. Křičel jsem na Almiho, ale ten nereagoval. Náraz to byl šílený. Okamžitě se utrhla obě přední kola a auto udělalo několik kotrmelců přes přední osu. V okamžiku bylo po všem.“

Nejdříve se zdálo, že je posádka InstaForex Loprais Teamu jen potlučená, ale nakonec bylo potřeba zásahu pořadatelské helikoptéry. Trvalo tři hodiny, než byli jezdci dopraveni do nemocnice v Iquique. 

„Pro letošní Dakar jsme já i celý tým udělali maximum, včetně vítězné Silk Way Rally i dosavadních etapových dojezdů, kdy jsme měli nakročeno ke skvělému výsledku. Chtěl bych podpořit Petra Almášiho. Vím, že si to bude dlouho vyčítat, ale mikrospánek přemohl už řadu lidí,“ řekl Loprais, jehož sportovního ducha havárie nezlomila: „Stále jsme skvělý tým a po rekonvalescenci bychom chtěli opět bojovat o dakarský titul. Děkuji všem partnerům i fanouškům za jejich ohlasy, je jich neuvěřitelně mnoho a moc nás těší jejich podpora. Muchas Gracias z Hospital de Iquiqe.“
 
V soutěži zůstává ještě druhý vůz, Bonver Dakar team Tomáše Vrátného, jehož posádka etapu dokončila. V bivaku jí po dojezdu logisticky i zázemím pomohly další české týmy.

Klepněte pro větší obrázek
Tatra Aleše Lopraise ještě v plné jízdě...

Zdroj: E15.cz
 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků