| Land Rover Defender Zdroj: Land Rover

| Land Rover Defender | Zdroj: Land Rover

| Land Rover Defender Zdroj: Land Rover

| Land Rover Defender | Zdroj: Land Rover

| Land Rover Defender Zdroj: Land Rover

| Land Rover Defender | Zdroj: Land Rover

| Land Rover Defender Zdroj: Land Rover

| Land Rover Defender | Zdroj: Land Rover

| Land Rover Defender Zdroj: Land Rover

| Land Rover Defender | Zdroj: Land Rover

| Land Rover Defender Zdroj: Land Rover

| Land Rover Defender | Zdroj: Land Rover

| Land Rover Defender Zdroj: Land Rover

| Land Rover Defender | Zdroj: Land Rover

| Land Rover Defender Zdroj: Land Rover

| Land Rover Defender | Zdroj: Land Rover

| Land Rover Defender Zdroj: Land Rover

| Land Rover Defender | Zdroj: Land Rover

| Land Rover Defender Zdroj: Land Rover

| Land Rover Defender | Zdroj: Land Rover

| Land Rover Defender Zdroj: Land Rover
| Land Rover Defender Zdroj: Land Rover
| Land Rover Defender Zdroj: Land Rover
| Land Rover Defender Zdroj: Land Rover
10
Fotogalerie

Land Rover se vydá závodit na Dakar! Sériový Defender připravuje na start v roce 2026

Závodní ředitel JLR popisuje Dakar jako Everest motorsportu, na kterém značka utvrdí schopnosti techniky produkčního Defenderu.

Land Rover, respektive dnes už jeho samostatná značka Defender se stejnojmenným moderním off-roadem, potvrdil od roku 2026 závodní účast na legendární Rallye Dakar. Nově založený tovární tým bude v pouštním závodě startovat v rámci tříleté kampaně, která bude součástí celého terénního šampionátu FIA W2RC. Vstoupí přitom do zcela nové kategorie pro minimálně upravená vozidla.

Extrémně upravené terénní prototypy pro vrcholnou třídu od britské značky tedy nečekejme. Off-roady se totiž utkají v nové „Stock“ kategorii pro sériově vyráběné vozy, odpovídající od roku 2026 aktualizovaným regulím šampionátu. Land Rover popisuje účast v této třídě jako „ideální platformu pro demonstraci extrémních schopností a odolnosti modelu Defender“.

Na kolik se budou soutěžní vozy lišit od produkčních modelů, to se teprve dozvíme. Ředitel závodního oddělení Jaguar Land Rover (JLR) James Barclay nicméně v kontextu nové „Stock“ kategorie zmiňoval například dnes populární specifikaci okruhových vozů GT4. Samozřejmě však budou závodní Defendery upravené minimálně po stránce bezpečnostních regulí, na které jsme u závoďáků pod střechou FIA zvyklí.

Od roku 2026 bude tříletý tovární program Defenderu zahrnovat účast dvou vozů na všech pěti podnicích W2RC, přičemž třetí vůz se bude každoročně účastnit Dakaru jakožto hlavního podniku šampionátu. Značka zatím neoznámila sestavu svých pilotů a navigátorů, hledání teprve probíhá. Vývojový program vozů už však započal a v rámci příprav na Dakar 2026 vyvrcholí soutěžním testem na podzim 2025.

Nový závodní program doplní letos započnutou víceletou oficiální spolupráci Defenderu a Rallye Dakar. Značka nyní podporuje závod flotilou 20 vozů pro pořadatele a média, přičemž dalších šest vysoce specializovaných průzkumných vozidel budou organizátoři Dakaru využívat k plánování tras pro soutěže v letech 2026, 2027 a 2028.

Land Rover

První vůz Land Rover vznikl ve Velké Británii v roce 1947 jako inspirace americkým Jeepem.

V roce 1978 se značka specializující se na terénní automobily oddělila od Rover Company. Vlastnilo ji BMW a Ford, od roku 2008 patří k indickému Tata Motors.

Range Rover • Range Rover Velar • Range Rover Evoque • Land Rover Discovery • Land Rover Defender

Doporučujeme

Články odjinud