Rallye Dakar se stěhuje do Saúdské Arábie. Podívejte se na trasu dalšího ročníku

Oznámení přesunu legendární Rallye Dakar na Blízký východ přišlo již v polovině dubna. Teď však organizátoři zveřejňují další detaily o nové kapitole známého závodu.

Po začátcích v Africe a pozdějším přesunu do Jižní Ameriky se bude nová kapitola legendární Rallye Dakar psát na Blízkém východě, a to přesněji v Saúdské Arábii. Po oficiálním potvrzení této změny pro rok 2020 nyní pořadatelé závodu prozrazují další informace. V pořadí již 42. ročník známé rallye se pojede od 5. do 17. ledna 2020 a odstartuje v Džiddě na pobřeží Rudého moře.

Organizátoři již uveřejnili i mapu trasy závodu. Posádky si budou muset zprvu poradit s kamenitými cestami v horách a následně pojedou i přes čtvrtou největší poušť světa Rub al-Chálí s dunami o výšce až 250 metrů. Závod bude rozdělen do 12 etap a posádky v jejich rámci najedou přes 9000 soutěžních kilometrů. Finiš se bude nacházet v nově budovaném zábavním centru Kiddija nedaleko Rijádu.

Svezení v dakarském Fordu F-150 Raptor: Chvíle mezi životem a smrtí

Svezení v dakarském Fordu F-150 Raptor: Chvíle mezi životem a smrtí

Dle pořadatelů se charakter rallye nemění a stále tak půjde o vysoce náročný vytrvalostní závod, který dotlačí posádky na samotnou hranici jejich schopností, co se týče fyzické výdrže, navigace, plánování a řidičských dovedností. Stejnou intenzitou bude otestována i technika jednotlivých týmu v nepříznivých a měnících se podmínkách na trase.

„Vrátíme se do míst, kam Dakar patří. Myslím si, že všichni jsme nadšení. Je to ideální načasování pro A.S.O. (organizátory) a Saúdskou Arábii, aby spojily síly a otevřely novou kapitolu Dakaru,“ uvedl španělský mistr Carlos Sainz, který si z Dakaru odnesl vítězství v letech 2010 a 2018. Informace přinesla ČTK.

Bez této Octavie RS by se Škoda při rallye neobešla. A to má jen turbodiesel

Bez této Octavie RS by se Škoda při rallye neobešla. A to má jen turbodiesel

Historie legendární rallye se začala psát v roce 1979 tehdy ještě pod názvem Rallye Paříž-Dakar, upřesňující startovní místo závodu. Z důvodů zvyšujícího se nebezpečí posádek na základě teroristických útoků a nestabilní situace v zemích Afriky byla rallye v roce 2008 přesunuta do Jižní Ameriky. Nyní se tedy po jedenácti letech Rallye Dakar opět přesunuje na nové místo. Kontrakt byl podepsán na deset let.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků