Rallye Dakar se stěhuje do Saúdské Arábie. Podívejte se na trasu dalšího ročníku

Oznámení přesunu legendární Rallye Dakar na Blízký východ přišlo již v polovině dubna. Teď však organizátoři zveřejňují další detaily o nové kapitole známého závodu.

Po začátcích v Africe a pozdějším přesunu do Jižní Ameriky se bude nová kapitola legendární Rallye Dakar psát na Blízkém východě, a to přesněji v Saúdské Arábii. Po oficiálním potvrzení této změny pro rok 2020 nyní pořadatelé závodu prozrazují další informace. V pořadí již 42. ročník známé rallye se pojede od 5. do 17. ledna 2020 a odstartuje v Džiddě na pobřeží Rudého moře.

Organizátoři již uveřejnili i mapu trasy závodu. Posádky si budou muset zprvu poradit s kamenitými cestami v horách a následně pojedou i přes čtvrtou největší poušť světa Rub al-Chálí s dunami o výšce až 250 metrů. Závod bude rozdělen do 12 etap a posádky v jejich rámci najedou přes 9000 soutěžních kilometrů. Finiš se bude nacházet v nově budovaném zábavním centru Kiddija nedaleko Rijádu.

Svezení v dakarském Fordu F-150 Raptor: Chvíle mezi životem a smrtí

Svezení v dakarském Fordu F-150 Raptor: Chvíle mezi životem a smrtí

Dle pořadatelů se charakter rallye nemění a stále tak půjde o vysoce náročný vytrvalostní závod, který dotlačí posádky na samotnou hranici jejich schopností, co se týče fyzické výdrže, navigace, plánování a řidičských dovedností. Stejnou intenzitou bude otestována i technika jednotlivých týmu v nepříznivých a měnících se podmínkách na trase.

„Vrátíme se do míst, kam Dakar patří. Myslím si, že všichni jsme nadšení. Je to ideální načasování pro A.S.O. (organizátory) a Saúdskou Arábii, aby spojily síly a otevřely novou kapitolu Dakaru,“ uvedl španělský mistr Carlos Sainz, který si z Dakaru odnesl vítězství v letech 2010 a 2018. Informace přinesla ČTK.

Bez této Octavie RS by se Škoda při rallye neobešla. A to má jen turbodiesel

Bez této Octavie RS by se Škoda při rallye neobešla. A to má jen turbodiesel

Historie legendární rallye se začala psát v roce 1979 tehdy ještě pod názvem Rallye Paříž-Dakar, upřesňující startovní místo závodu. Z důvodů zvyšujícího se nebezpečí posádek na základě teroristických útoků a nestabilní situace v zemích Afriky byla rallye v roce 2008 přesunuta do Jižní Ameriky. Nyní se tedy po jedenácti letech Rallye Dakar opět přesunuje na nové místo. Kontrakt byl podepsán na deset let.

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 18 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků