Na Rallye Dakar nás reprezentují i dvě krásné Češky. Seznamte se

Jeden z nejtěžších závodů na světě se odstartoval v neděli 6. ledna a pro posádky z celého světa si připravil deset náročných etap. Letošní ročník přivítal 534 závodníků, mezi kterými se našlo i deset žen, z toho dvě Češky.

Probojovat se na Rallye Dakar rozhodně není jednoduché, kromě kontejneru peněz potřebujete i absolvovat jeden ze závodů Dakar Series. S náročným úkolem se dokázaly poprat i dvě půvabné Češky, které loni odjely svou dakarskou premiéru, Gabriela Novotná a Olga Roučková. Pojďme si naše bojovnice krátce představit.

Gabriela Novotná

Ve stokilometrových rychlostech se, místy s nadzvednutým předním kolem, řídí pouštními dunami tato rodačka z Chomutova. Loni se tak stala první Češkou, která tento závod absolvovala po jedné stopě. Jejím společníkem je při náročném závodu speciál Husqvarna FE 450.

Raritní Mitsubishi Pajero Evo hezky zblízka. Vzniklo pro Dakar, teď může být vaše

Raritní Mitsubishi Pajero Evo hezky zblízka. Vzniklo pro Dakar, teď může být vaše

Gabriela pochází z motorkářské rodiny a jakmile dovršila jednadvaceti let, kdy české zákony umožňují získat řidičské oprávnění na motocykl bez omezení, byly její následující kroky jasné. Její první motorka byla Ducati a svůj první amatérský závod odjela na bazarové motorce KTM. Svůj loňský závod na Dakaru bohužel nedokončila, cestu jí zkřížil kámen zahrabaný v písku a po následném pádu si zlomila klíční kost.

Gabriela je ale povahou dobrodruh a tak to i přes nezdar nevzdala a na startovní rošt se postavila letos znovu. Pokud zrovna nesedí na motorce, překládá a učí angličtinu a francouzštinu. Závoděním se tedy neživí, na účast v Rallye Dakar si musela vzít hypotéku. Tomu říkáme odvážná paní učitelka!

Olga Roučková

Písek z vlasů si nyní vyčesává i Olga Roučková. Je to ostřílená závodnice, jejíž život je již přes deset let úzce spjatý se čtyřkolkami. Na té se také zúčastnila loňského ročníku, kdy se stala první Češkou, která závod dojela, a dokonce se umístila třetí v ženské kategorii.

Tatra zrenovovala svůj dakarský speciál z roku 1986. Zamíří do muzea

Tatra zrenovovala svůj dakarský speciál z roku 1986. Zamíří do muzea

Pro letošní rok však dala řídítkám sbohem a svůj řidičský um vkládá do volantu otevřené buginy Can-Am Maverick, které s týmem přezdívají Bestie. Parťáka jí dělá navigátor Daniel Zelenka. Soutěžní buginu si, mimo jiné, můžete prohlédnout nahoře v galerii.

Rodačka z Děčína jezdí pravidelně závody po celé Evropě. Účastnila se nejtěžší série závodu FIM Europe (mezinárodní federace motocyklistů) v kategorii čtyřkolek, kde se mezi ženami umístila na prvním místě.

Peugeot 205 Turbo 16 (1983-1985): Brutální béčko

Peugeot 205 Turbo 16 (1983-1985): Brutální béčko

Jaké bude konečné umístění našich bojovnic (pokud závod dokončí) se dozvíme 17. ledna, kdy se jede poslední etapa tohoto náročného závodu. Do té doby držíme palce! Jen pro zajímavost - první ženou, která vyhrála Rallye dakar, byla v roce 2001 Jutta Kleinschmidtová s vozem Mitsubishi.

Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

včera | Jan Mička | 31 příspěvků
Minitest Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT: Litrový premiant za super peníze

Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT (minitest)

Zavazadlový prostor větší než u dosavadního lídra kategorie, příznivá cena a úsporný naftový motor. Kia Ceed SW tahá trumfy z rukávu jeden za druhým.

14.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 65 příspěvků
Minitest Peugeot 508 1.6 PureTech GT Line (133 kW): Tak trochu ve stínu

Peugeot 508 1.6 PureTech GT Line (minitest)

Pustit se do boje ve střední třídě s benzinovou jedna-šestkou už v dnešní době není nic neobvyklého. Jak si vede Peugeot 508 se slabším zážehovým motorem?

12.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 41 příspěvků