Hybridy přicházejí do WRC. Neobejde se to bez problémů, zvuk ale nemají špatný

Hybridní vozy WRC mají vyrazit na tratě už v příští sezóně. Všechno ale možná není tak růžové, jak si promotér myslí.

Formule 1 začala experimentovat s elektromotory už v roce 2009. WRC (Mistrovství světa v rally) si drsňáckou benzin-požírající image drží dodnes, ale pochopitelně ani tady nešlo trendy ignorovat věčně. Počínaje sezónou 2022 nastupuje nová vrcholná třída Rally1, která kombinuje benzinový turbomotor s bateriemi a elektromotorem.

WRC oficiálně přechází na hybridy. Lidé si prý stěžovali na hluk motorů

WRC oficiálně přechází na hybridy. Lidé si prý stěžovali na hluk motorů

Do nové třídy se přihlásily všechny tři značky, které ve WRC působí dnes. Hyundai založí svou Rally1 na modelu i20 N, Toyota pokračuje s Yarisem a Ford sice jako první ukázal obrázky testovací Fiesty, ale spekulace se přiklání k variantě, ža nakonec půjde o model Puma. Všechny týmy se upsaly ke tříleté účasti.

Elektrická Škoda Fabia je realitou! Vzniká v Rakousku, v akci nevypadá špatně

Elektrická Škoda Fabia je realitou! Vzniká v Rakousku, v akci nevypadá špatně

Na rozdíl od F1 by fanoušci WRC neměli přijít o agresivní vzhled, ani zvuk závodních aut (viz video z testů). Zároveň se ale přidá téma ekologie a udržitelnost. Vzhledem k tomu, že první soutěž ročníku 2022 startuje za necelých devět měsíců, víme o nových vozech překvapivě málo. Promotér je označuje za plug-in hybridy, v servisní zóně se mají objevit nabíjecí stojany a doba potřebná pro nabíjení patrně ovlivní harmonogram závodního víkendu.

Hybridní jednotku vyvíjí společnost Compact Dynamics, ale podle serveru eWRC.cz má start spolupráce s automobilkami k ideálu daleko. Týmy Ford a Toyota už zahájily testovací program, ale krátce nato přišel pokyn k jeho přerušení. Informace chybí, média spekulují o zásadním problému s baterií a nepomáhá ani prohlášení promotéra, že je vlastně vše úplně v pořádku. O týden později však testy pokračují, tak doufejme, že nejde o nic zásadního.

Přejme si, aby to tak opravdu bylo a aby rok 2022 přinesl minimálně tak atraktivní podívanou, jakou servírují aktuální vozy WRC.

Článek připravila redakce VTM.cz

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Renault Arkana TCe 140 EDC: Velká show na skromných základech

Renault Arkana TCe 140 EDC

Stále se nemůžete rozhodnout mezi Meganem Grandtour a GrandCoupé? Řešení má automobilka ve formě SUV s tvary kupé. Prostorem nešetří, ale co vaše peněženka?

včera | Richard Herbich | 11 příspěvků
První jízda s novým Rolls-Roycem Ghost Extended: Vezl nás nejlepší řidič světa!

Rolls-Royce Ghost Extended

Pokud se rozhodnete poskytovat lidem lázeňskou péči, připravte si pořádný balík. Nebo si za zlomek kupte nový Rolls-Royce Ghost a klienty vozte na zadním sedadle s barem.

12.  6.  2021 | Jiří Baborský | 15 příspěvků
TEST Audi SQ7 a SQ8 4.0 TFSI (373 kW): Skvělý motor nahrazen dokonalým

Audi SQ7 a SQ8 4.0 TFSI

Největší SUV z Ingolstadtu v ostré verzi přezbrojily ze vznětového na zážehový agregát. Co to s nimi udělalo?

11.  6.  2021 | Jan MičkaVladimír Kadera | 26 příspěvků