Ralliart Colt: australský rychlík

Automobilky přináší speciální dárky i pro zákazníky na jiných kontinentech. Australané si mohou vychutnat vymazlený Colt.

Mitsubishi Colt u nás není zrovna prodejním trhákem, to ale neznamená, že jinde tomu není jinak. Austrálie patří mezi zaslíbené destinace tohoto modelu, a tak se nelze divit, že právě tam směřuje speciálně upravený Colt.

Jak to již bývá, základem všeho je nový styling vozu. Začněme u kol. Upravený Colt dostal hliníkové disky o rozměru 6,5x16" s pneu 205/45. Za nimi se schovávají nové kotouče a třmeny, které musí zkrotit více výkonu.

Zajímavý je i výdech na přední kapotě pro lepší odvětrávaní motorového prostoru. Na malém Coltu působí tento prvek ještě lépe, než na věštím Lanceru Evo. Ostatně celá příď je jakousi kopií většíno Eva. Červená barva pak pokryla i další nové části karosérie. Přední nárazník, zadní nárazník, zrcátka, prahové nástavce - to vše je u této verze jiné.

Změnám se nevyhnul ani interiér. Uvnitř vozu najdeme přední Recaro sedačky, nové dekorování rychloměru a otáčkoměru, dekorace z imitace hliníku a mnoho dalšího.

O pohon vozu se stará malý čtyřválec MIVEC o objemu 1,5 l. Ten disponuje poměrně vysokým výkonem 113 kW (154 k) a točivým momentem 210 Nm. Decentního zvýšení nejvyššího výkonu bylo dosaženo použitím turbodmychadla s mezichladičem stlačeného vzduchu, nárůst dynamiky ve středních otáčkách by měl být o něco vyšší.

Bohužel informace o dynamických schopnostech nejsou známy. Ovšem při hmotnosti pouhých 1 130 kg lze očekávat opravdu špičkové vlastnosti v zatáčkách, i velmi solidní dynamiku.

A malá zajímavost na závěr. Na vůz je plná záruka 5 let nebo 130 000 km a na samotný motor pak 10 let nebo 160 000 km.

Cena tohoto vozu je rovných 29 900 australských dolarů, tedy něco přes půl milionu korun.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Ralliart Colt
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků