Ralliart Colt: australský rychlík

Automobilky přináší speciální dárky i pro zákazníky na jiných kontinentech. Australané si mohou vychutnat vymazlený Colt.

Mitsubishi Colt u nás není zrovna prodejním trhákem, to ale neznamená, že jinde tomu není jinak. Austrálie patří mezi zaslíbené destinace tohoto modelu, a tak se nelze divit, že právě tam směřuje speciálně upravený Colt.

Jak to již bývá, základem všeho je nový styling vozu. Začněme u kol. Upravený Colt dostal hliníkové disky o rozměru 6,5x16" s pneu 205/45. Za nimi se schovávají nové kotouče a třmeny, které musí zkrotit více výkonu.

Zajímavý je i výdech na přední kapotě pro lepší odvětrávaní motorového prostoru. Na malém Coltu působí tento prvek ještě lépe, než na věštím Lanceru Evo. Ostatně celá příď je jakousi kopií většíno Eva. Červená barva pak pokryla i další nové části karosérie. Přední nárazník, zadní nárazník, zrcátka, prahové nástavce - to vše je u této verze jiné.

Změnám se nevyhnul ani interiér. Uvnitř vozu najdeme přední Recaro sedačky, nové dekorování rychloměru a otáčkoměru, dekorace z imitace hliníku a mnoho dalšího.

O pohon vozu se stará malý čtyřválec MIVEC o objemu 1,5 l. Ten disponuje poměrně vysokým výkonem 113 kW (154 k) a točivým momentem 210 Nm. Decentního zvýšení nejvyššího výkonu bylo dosaženo použitím turbodmychadla s mezichladičem stlačeného vzduchu, nárůst dynamiky ve středních otáčkách by měl být o něco vyšší.

Bohužel informace o dynamických schopnostech nejsou známy. Ovšem při hmotnosti pouhých 1 130 kg lze očekávat opravdu špičkové vlastnosti v zatáčkách, i velmi solidní dynamiku.

A malá zajímavost na závěr. Na vůz je plná záruka 5 let nebo 130 000 km a na samotný motor pak 10 let nebo 160 000 km.

Cena tohoto vozu je rovných 29 900 australských dolarů, tedy něco přes půl milionu korun.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Ralliart Colt
TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

21.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků