Ralliart Colt: australský rychlík

Automobilky přináší speciální dárky i pro zákazníky na jiných kontinentech. Australané si mohou vychutnat vymazlený Colt.

Mitsubishi Colt u nás není zrovna prodejním trhákem, to ale neznamená, že jinde tomu není jinak. Austrálie patří mezi zaslíbené destinace tohoto modelu, a tak se nelze divit, že právě tam směřuje speciálně upravený Colt.

Jak to již bývá, základem všeho je nový styling vozu. Začněme u kol. Upravený Colt dostal hliníkové disky o rozměru 6,5x16" s pneu 205/45. Za nimi se schovávají nové kotouče a třmeny, které musí zkrotit více výkonu.

Zajímavý je i výdech na přední kapotě pro lepší odvětrávaní motorového prostoru. Na malém Coltu působí tento prvek ještě lépe, než na věštím Lanceru Evo. Ostatně celá příď je jakousi kopií většíno Eva. Červená barva pak pokryla i další nové části karosérie. Přední nárazník, zadní nárazník, zrcátka, prahové nástavce - to vše je u této verze jiné.

Změnám se nevyhnul ani interiér. Uvnitř vozu najdeme přední Recaro sedačky, nové dekorování rychloměru a otáčkoměru, dekorace z imitace hliníku a mnoho dalšího.

O pohon vozu se stará malý čtyřválec MIVEC o objemu 1,5 l. Ten disponuje poměrně vysokým výkonem 113 kW (154 k) a točivým momentem 210 Nm. Decentního zvýšení nejvyššího výkonu bylo dosaženo použitím turbodmychadla s mezichladičem stlačeného vzduchu, nárůst dynamiky ve středních otáčkách by měl být o něco vyšší.

Bohužel informace o dynamických schopnostech nejsou známy. Ovšem při hmotnosti pouhých 1 130 kg lze očekávat opravdu špičkové vlastnosti v zatáčkách, i velmi solidní dynamiku.

A malá zajímavost na závěr. Na vůz je plná záruka 5 let nebo 130 000 km a na samotný motor pak 10 let nebo 160 000 km.

Cena tohoto vozu je rovných 29 900 australských dolarů, tedy něco přes půl milionu korun.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Ralliart Colt
TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

23.  9.  2018 | Miro Mihálik | 30 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků