Ralliart Colt: australský rychlík

Automobilky přináší speciální dárky i pro zákazníky na jiných kontinentech. Australané si mohou vychutnat vymazlený Colt.

Mitsubishi Colt u nás není zrovna prodejním trhákem, to ale neznamená, že jinde tomu není jinak. Austrálie patří mezi zaslíbené destinace tohoto modelu, a tak se nelze divit, že právě tam směřuje speciálně upravený Colt.

Jak to již bývá, základem všeho je nový styling vozu. Začněme u kol. Upravený Colt dostal hliníkové disky o rozměru 6,5x16" s pneu 205/45. Za nimi se schovávají nové kotouče a třmeny, které musí zkrotit více výkonu.

Zajímavý je i výdech na přední kapotě pro lepší odvětrávaní motorového prostoru. Na malém Coltu působí tento prvek ještě lépe, než na věštím Lanceru Evo. Ostatně celá příď je jakousi kopií většíno Eva. Červená barva pak pokryla i další nové části karosérie. Přední nárazník, zadní nárazník, zrcátka, prahové nástavce - to vše je u této verze jiné.

Změnám se nevyhnul ani interiér. Uvnitř vozu najdeme přední Recaro sedačky, nové dekorování rychloměru a otáčkoměru, dekorace z imitace hliníku a mnoho dalšího.

O pohon vozu se stará malý čtyřválec MIVEC o objemu 1,5 l. Ten disponuje poměrně vysokým výkonem 113 kW (154 k) a točivým momentem 210 Nm. Decentního zvýšení nejvyššího výkonu bylo dosaženo použitím turbodmychadla s mezichladičem stlačeného vzduchu, nárůst dynamiky ve středních otáčkách by měl být o něco vyšší.

Bohužel informace o dynamických schopnostech nejsou známy. Ovšem při hmotnosti pouhých 1 130 kg lze očekávat opravdu špičkové vlastnosti v zatáčkách, i velmi solidní dynamiku.

A malá zajímavost na závěr. Na vůz je plná záruka 5 let nebo 130 000 km a na samotný motor pak 10 let nebo 160 000 km.

Cena tohoto vozu je rovných 29 900 australských dolarů, tedy něco přes půl milionu korun.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Ralliart Colt
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

dnes | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků