Ralliart Colt: australský rychlík

Automobilky přináší speciální dárky i pro zákazníky na jiných kontinentech. Australané si mohou vychutnat vymazlený Colt.

Mitsubishi Colt u nás není zrovna prodejním trhákem, to ale neznamená, že jinde tomu není jinak. Austrálie patří mezi zaslíbené destinace tohoto modelu, a tak se nelze divit, že právě tam směřuje speciálně upravený Colt.

Jak to již bývá, základem všeho je nový styling vozu. Začněme u kol. Upravený Colt dostal hliníkové disky o rozměru 6,5x16" s pneu 205/45. Za nimi se schovávají nové kotouče a třmeny, které musí zkrotit více výkonu.

Zajímavý je i výdech na přední kapotě pro lepší odvětrávaní motorového prostoru. Na malém Coltu působí tento prvek ještě lépe, než na věštím Lanceru Evo. Ostatně celá příď je jakousi kopií většíno Eva. Červená barva pak pokryla i další nové části karosérie. Přední nárazník, zadní nárazník, zrcátka, prahové nástavce - to vše je u této verze jiné.

Změnám se nevyhnul ani interiér. Uvnitř vozu najdeme přední Recaro sedačky, nové dekorování rychloměru a otáčkoměru, dekorace z imitace hliníku a mnoho dalšího.

O pohon vozu se stará malý čtyřválec MIVEC o objemu 1,5 l. Ten disponuje poměrně vysokým výkonem 113 kW (154 k) a točivým momentem 210 Nm. Decentního zvýšení nejvyššího výkonu bylo dosaženo použitím turbodmychadla s mezichladičem stlačeného vzduchu, nárůst dynamiky ve středních otáčkách by měl být o něco vyšší.

Bohužel informace o dynamických schopnostech nejsou známy. Ovšem při hmotnosti pouhých 1 130 kg lze očekávat opravdu špičkové vlastnosti v zatáčkách, i velmi solidní dynamiku.

A malá zajímavost na závěr. Na vůz je plná záruka 5 let nebo 130 000 km a na samotný motor pak 10 let nebo 160 000 km.

Cena tohoto vozu je rovných 29 900 australských dolarů, tedy něco přes půl milionu korun.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Ralliart Colt
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků