Ralf, Rubens a Jacques o VC Německa

Tisková konference s Ralfem Schumacherem, Rubensem Barrichellem a Jacquesem Villeneuvem o Velké ceně Německa.
Ralf, Rubens a Jacques o VC Německa

Na následujících řádcích naleznete překlad tiskové konference po VC Německa, konané jako vždy se třemi nejlepšími jezdci.

Otázka: Ralfe, jaké je to zvítězit doma?

Ralf Schumacher:
Je to výborný pocit. Vždy jsem zde měl trochu smůlu, nikdy jsem zde nedojel na opravdu dobré pozici. A vyhrát zde dnes, v obklopení německých fanoušků, je opravdu výborný pocit.

Otázka: Řekl Vám tým, abyste si dával větší pozor a možná i zpomalil poté, co Juana Pabla vyřadily problémy s motorem?

Ralf Schumacher:
Již před víkendem jsme věděli, že máme problémy s motory, takže po startu, kdy mi Pablo poodjel, jsem si řekl OK, dělej si co chceš a začal jsem šetřit motor, protože jsem věděl, jak dlouhý a těžký závod je. A v závěru se mi to vyplatilo. Potom, co se stalo Pablovi, mi tým řekl, abych zpomalil ještě více, což bylo velmi snadné, protože Rubens už na mne nemohl tlačit. Takže to byl dokonalý scénář.

Otázka: Rubensi, mohla Vám dnes Vaše strategie dvou zastávek v boxech přinést vítězství v závodě?

Rubens Barrichello:
Když uvážím, že oba Williamsy byly na úplně jiné úrovni, tak si myslím, že to nejlepší, v co jsem mohl doufat nebo jsem mohl dosáhnout, bylo třetí místo, protože byly opravdu rychlé. Takže si myslím, že se mi to vyplatilo, protože jsem byl jediný, kdo s Williamsy dokázal držet krok. Stálo mě hodně času, než jsem předjel Davida. Byl to férový souboj, ale myslím, že byl trochu moc těsný. David ztrácel čas stejně jako já, takže nevím, o co mu šlo, protože jsme oba chtěli postupovat vpřed a takto jsme ztráceli okolo tří sekund na kolo. Takže jsem také doufal v to, že závod dokončím. Kdyby Michael zůstal v závodě, tak bych dojel třetí, ale v každém případě to bylo to nejlepší, v co jsem mohl doufat.

Otázka: Když hovoříte o Vašich předjížděcích manévrech s Davidem – předjel jste ho dvakrát a pokaždé po vnější straně při příjezdu ke stadionu. Jak jste si jen musel věřit, že jste mohl jet touto stopou a stejně projet zatáčku?

Rubens Barrichello:
Známe jeden druhého od dob Formule 3, takže si myslím, že se vzájemně respektujeme. Není to o tom, že bych ho chtěl předjíždět po vnějšku, udělal jsem to proto, že mi nechal tuto stranu volnou.

Otázka: Jacquesi, bylo to Vaše druhé umístění na stupních vítězů v tomto roce. Ale startoval jste mimo první desítku, jste velmi překvapen?

Jacques Villeneuve:
Jsem překvapen, že jsem mezi prvními třemi. Doufal jsem, že se dostanu na jedno z bodovaných míst a cítil jsem, že bychom k tomu potřebovali trochu štěstí, ale skončit na stupních vítězů je výborné. Po celý víkend jsme nebyli příliš konkurenceschopní, ale dnes ráno ve warm-upu, po několika změnách na voze, jsme byli opravdu konkurenceschopní i s palivem v nádrži, takže jsme věděli, že máme možnost odjet dobrý závod. Oba starty vyšly dobře, ale Olivier, který se poté rozhodl pro odlišnou strategii zastávek v boxech než my, jezdil mnohem rychleji a když se dostal blízko mě, tak jsem ho nechal jet. Takže se mohl pokusit o předjetí Jarna a stalo se v co jsem doufal: Jarno vyjel z trati a poté jsem se pouze pokoušel držet za Olivierovými zády, který mě tak mohl táhnout.

Otázka: Co jste viděl z nehody, která se stala při prvním startu?

Jacques Villeneuve:
Neviděl jsem co se stalo, ale byl jsem překvapen, když signalizovali zastavení závodu, protože už jsme jednou projeli skrz trosky. Tou dobu již byla trať vyčištěná a start je nejnebezpečnějším okamžikem závodu, takže jsem opravdu velmi překvapen.

Otázka: Ralfe, vyhrál jste zde v Hockenheimu, další závod se jede na Hungaroringu, což je úplně jiný druh okruhu. Jaké jsou vaše šance?

Ralf Schumacher:
Já myslím nebojuji o mistrovský titul, takže to není tak důležité. Ale opět – pokusíme se být v Maďarsku konkurenceschopní, nicméně to pro nás bude velmi složité. Je to okruh, který vyžaduje hodně přítlačné síly a my na těchto okruzích obvykle dosti trpíme. Máme dva a půl týdne na to, abychom vyvinuli a dovezli vše potřebné do Maďarska. Poté uvidíme, jak se nám to vyplatilo.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků