Rakušané zdražili dálniční známky. Koupit však jdou i na internetu

O více než dvacet korun se v porovnání s loňskou cenou zvýšila cena roční dálniční známky v Rakousku. Dražší jsou také dvouměsíční a desetidenní kupóny.
Rakušané zdražili dálniční známky. Koupit však jdou i na internetu

Přesně 87 eur a 30 centů stojí dálniční rakouská dálniční známka, která je platná od letošního prosince do konce ledna roku 2019. Rakouský autoklub ÖAMTC informoval, že cena ročního kuponu je oproti loňsku vyšší o devadesát centů. O něco dražší jsou také dvouměsíční a desetidenní. Ty stojí 26,20 Euro (+ 30 centů) a 9 Euro (+10 centů).

V Rakousku musí mít dálniční známku také motocyklisté. I pro ty se ceny letos mírně zvýšily.

Dálniční známky 2018: Vše, co je potřeba o nich vědět

Dálniční známky 2018: Vše, co je potřeba o nich vědět

Novinkou je letos možno koupit si známku na internetu, díky čemuž vám při cestě do Rakouska odpadne jedna zastávka potřebná pro její pořízení. Jenže v praxi je to využitelné pouze pro ty, kteří mají cestu do této země naplánovanou dlouho dopředu. Jelikož rakouská legislativa umožňuje vrácení zboží pořízeného na internetu až do 18 dnů, může fakticky začít platnost takto získané dálniční známky až právě po této lhůtě.

Výjimkou jsou firmy. Ty, na rozdíl od soukromých osob, ze zákona osmnáct dnů na vrácení k dispozici nemají, koupit si tak můžou známku třeba až ráno před cestou.

Dálnic, na kterých nemusíte mít kupón, bude od ledna více

Dálnic, na kterých nemusíte mít kupón, bude od ledna více

Celou proceduru lze uskutečnit na internetových stránkách Asfinagu. Výhodou je, že tam lze zaplatit i za úsekové mýto za tunely i jiné nad rámec známky zpoplatněné úseky. Stránky jsou navíc také v češtině.

Rakousko je jedinou zemí používající známky, které letos zdražovalo. Kupony v České republice, ve Švýcarsku nebo i na Slovensku, stojí stejně jako v minulém roce.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků