Rakušané zdražili dálniční známky. Koupit však jdou i na internetu

O více než dvacet korun se v porovnání s loňskou cenou zvýšila cena roční dálniční známky v Rakousku. Dražší jsou také dvouměsíční a desetidenní kupóny.
Rakušané zdražili dálniční známky. Koupit však jdou i na internetu

Přesně 87 eur a 30 centů stojí dálniční rakouská dálniční známka, která je platná od letošního prosince do konce ledna roku 2019. Rakouský autoklub ÖAMTC informoval, že cena ročního kuponu je oproti loňsku vyšší o devadesát centů. O něco dražší jsou také dvouměsíční a desetidenní. Ty stojí 26,20 Euro (+ 30 centů) a 9 Euro (+10 centů).

V Rakousku musí mít dálniční známku také motocyklisté. I pro ty se ceny letos mírně zvýšily.

Dálniční známky 2018: Vše, co je potřeba o nich vědět

Dálniční známky 2018: Vše, co je potřeba o nich vědět

Novinkou je letos možno koupit si známku na internetu, díky čemuž vám při cestě do Rakouska odpadne jedna zastávka potřebná pro její pořízení. Jenže v praxi je to využitelné pouze pro ty, kteří mají cestu do této země naplánovanou dlouho dopředu. Jelikož rakouská legislativa umožňuje vrácení zboží pořízeného na internetu až do 18 dnů, může fakticky začít platnost takto získané dálniční známky až právě po této lhůtě.

Výjimkou jsou firmy. Ty, na rozdíl od soukromých osob, ze zákona osmnáct dnů na vrácení k dispozici nemají, koupit si tak můžou známku třeba až ráno před cestou.

Dálnic, na kterých nemusíte mít kupón, bude od ledna více

Dálnic, na kterých nemusíte mít kupón, bude od ledna více

Celou proceduru lze uskutečnit na internetových stránkách Asfinagu. Výhodou je, že tam lze zaplatit i za úsekové mýto za tunely i jiné nad rámec známky zpoplatněné úseky. Stránky jsou navíc také v češtině.

Rakousko je jedinou zemí používající známky, které letos zdražovalo. Kupony v České republice, ve Švýcarsku nebo i na Slovensku, stojí stejně jako v minulém roce.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků