Rakousko zvyšuje maximální rychlost na dálnicích

Rakousko se vydává na novou cestu v oblasti rychlostních omezení na dálnicích. Od 15. listopadu zavede na některých úsecích limit 160 km/h, přičemž v této chvíli je v Rakousku povolená rychlost na dálnicích nejvýše 130 km/h. Zvýšené maximum bude platné pouze na úsecích dálnic, kde jsou minimálně tři pruhy v jednom směru, a to vždy při příznivém počasí. Toto bude prováděno pomocí světelných panelů, které mohou pružně reagovat na rozhodnutí dopravní policie. Tento krok má přispěk ke zvýšení plynulosti provozu.

Samotné rozhodnutí zkušebně zvýšit maximální rychlost provázely bouřlivé reakce. Na jedné straně byli odpůrci, kteří argumentovali, že zvýšená rychlost povede ke zvýšení počtu nehod a smrtelných zranění, na druhé straně příznivci, kteří argumentovali zkušenostmi z Německa, kde je dlouhodobě neomezená rychlost i na dálnicích s dvěma jízdními pruhy a nepřínáší to žádné komplikace. Důležité bylo také to, že rychlost 130 km/h se na rychlých a přehledných úsecích stejně nedodržuje, a tak se pouze zlegalizuje již dnes běžný stav.

Tento krok má jistě logické důvody a je jen škoda, že se k něčemu podobnému neodhodlají orgány i v ČR. Pružné značení a pružné zvyšování maximální rychlosti by jistě vedlo k větší plynulosti provozu. Nutno podotknout, že nemálo úseků českých dálnic je kvalitnějších, lépe dimenzovaných a méně zatáčkovitých než mnoho těch německých, po kterých se běžně jezdí 200 km/h a nevznikají zde žádné potíže. Kdo jezdí do Německa přes Rozdvadov, ví své, dálnice z Plzně k hranicím je pro rychlou jízdu vhodnější než mnoho německých...

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 59 příspěvků