Rakousko zavedlo od nového roku několik opatření, na které je dobré dát si pozor, protože prakticky všechna míří proti řidičům. Novinky začínají dražšími dálničními známkami, kdy ale zvýšení u desetidenního kupónu není nijak dramatické (8,7 vs. 8,5 euro). Zajímavější jsou inovace učiněné pod taktovkou ekologie.
Od ledna bude Rakousko postupně snižovat maximální rychlost na dálnicích. Netýká se to všech, ale pouze vybraných úseků. V listopadu dojde ke snížení rychlosti na A12 mezi Kufsteinem a městem Zirl ze současných 130 na 100 km/h. To samé je připraveno pro dálnici A13 mezi Innsbruckem a Schönbergem. Vše bude údajně kontrolovat policie a důvodem je snížení emisí i hluku.
Největší perla je připravena pro řidiče jedoucí po A1 mezi exity Salzburg-Nord a Knoten Walserberg. Také zde se jezdilo 130 km/h, ale policie bude operativně snižovat rychlost v závislosti na kvalitě ovzduší a počasí a to až na 80 km/h. Opět je oficiálním důvodem ekologie.
Je ale velmi zajímavé, že toto opatření bylo zavedeno na tři měsíce už minulý rok a samozřejmě bylo doplněno radarem. Ten zachytil za zmíněné testovací období celkem 27 000 řidičů, kteří rychlost na tomto desetikilometrovém úseku překročili. Podle odhadů přinese celoroční zavedení přibližně 100 000 hříšníků. A to už se vyplatí.
A aby toho nebylo málo, jsou v Rakousku také nová úseková měření. Konkrétně na A8 mezi městy Weibern a Haag, na A7 u Linze, v Bosruckém tunelu, v tunelu Plabutsch, Ehrentalerberg a Kaisermuehle. Ve Vídni se pak zavádí ekologické známky, respektive zákaz automobilů s normou Euro 1 a nižší. Od 1.1. 2016 se tento zákaz rozšíří na normu Euro 2. Vše se zatím týká automobilů kategorie N (nákladní).