Rakousko snižuje rychlost na dálnicích. Očekává se mnoho pokut

Rakousko snižuje rychlost na dálnicích. Očekává se mnoho pokut

Rakousko zavedlo od nového roku několik opatření, na které je dobré dát si pozor, protože prakticky všechna míří proti řidičům. Novinky začínají dražšími dálničními známkami, kdy ale zvýšení u desetidenního kupónu není nijak dramatické (8,7 vs. 8,5 euro). Zajímavější jsou inovace učiněné pod taktovkou ekologie.

Schváleno! Za dálnice se bude od roku 2016 platit i v Německu

Schváleno! Za dálnice se bude od roku 2016 platit i v Německu

Od ledna bude Rakousko postupně snižovat maximální rychlost na dálnicích. Netýká se to všech, ale pouze vybraných úseků. V listopadu dojde ke snížení rychlosti na A12 mezi Kufsteinem a městem Zirl ze současných 130 na 100 km/h. To samé je připraveno pro dálnici A13 mezi Innsbruckem a Schönbergem. Vše bude údajně kontrolovat policie a důvodem je snížení emisí i hluku.

Největší perla je připravena pro řidiče jedoucí po A1 mezi exity Salzburg-Nord a Knoten Walserberg. Také zde se jezdilo 130 km/h, ale policie bude operativně snižovat rychlost v závislosti na kvalitě ovzduší a počasí a to až na 80 km/h. Opět je oficiálním důvodem ekologie.

Na hlavních tazích se už za rok svezeme 110 km/h, schválila vláda

Na hlavních tazích se už za rok svezeme 110 km/h, schválila vláda

Je ale velmi zajímavé, že toto opatření bylo zavedeno na tři měsíce už minulý rok a samozřejmě bylo doplněno radarem. Ten zachytil za zmíněné testovací období celkem 27 000 řidičů, kteří rychlost na tomto desetikilometrovém úseku překročili. Podle odhadů přinese celoroční zavedení přibližně 100 000 hříšníků. A to už se vyplatí.

A aby toho nebylo málo, jsou v Rakousku také nová úseková měření. Konkrétně na A8 mezi městy Weibern a Haag, na A7 u Linze, v Bosruckém tunelu, v tunelu Plabutsch, Ehrentalerberg a Kaisermuehle. Ve Vídni se pak zavádí ekologické známky, respektive zákaz automobilů s normou Euro 1 a nižší. Od 1.1. 2016 se tento zákaz rozšíří na normu Euro 2. Vše se zatím týká automobilů kategorie N (nákladní).

Chorvatsko: Věděli jste, že může unavený řidič dostat pokutu až 11 000 Kč?  

Chorvatsko: Věděli jste, že může unavený řidič dostat pokutu až 11 000 Kč?  

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků