Rakousko snižuje rychlost na dálnicích. Očekává se mnoho pokut

Rakousko snižuje rychlost na dálnicích. Očekává se mnoho pokut

Rakousko zavedlo od nového roku několik opatření, na které je dobré dát si pozor, protože prakticky všechna míří proti řidičům. Novinky začínají dražšími dálničními známkami, kdy ale zvýšení u desetidenního kupónu není nijak dramatické (8,7 vs. 8,5 euro). Zajímavější jsou inovace učiněné pod taktovkou ekologie.

Ceny | Cestování | Život řidiče

Schváleno! Za dálnice se bude od roku 2016 platit i v Německu

Od ledna bude Rakousko postupně snižovat maximální rychlost na dálnicích. Netýká se to všech, ale pouze vybraných úseků. V listopadu dojde ke snížení rychlosti na A12 mezi Kufsteinem a městem Zirl ze současných 130 na 100 km/h. To samé je připraveno pro dálnici A13 mezi Innsbruckem a Schönbergem. Vše bude údajně kontrolovat policie a důvodem je snížení emisí i hluku.

Největší perla je připravena pro řidiče jedoucí po A1 mezi exity Salzburg-Nord a Knoten Walserberg. Také zde se jezdilo 130 km/h, ale policie bude operativně snižovat rychlost v závislosti na kvalitě ovzduší a počasí a to až na 80 km/h. Opět je oficiálním důvodem ekologie.

Bezpečnost | Cestování | Život řidiče

Na hlavních tazích se už za rok svezeme 110 km/h, schválila vláda

Je ale velmi zajímavé, že toto opatření bylo zavedeno na tři měsíce už minulý rok a samozřejmě bylo doplněno radarem. Ten zachytil za zmíněné testovací období celkem 27 000 řidičů, kteří rychlost na tomto desetikilometrovém úseku překročili. Podle odhadů přinese celoroční zavedení přibližně 100 000 hříšníků. A to už se vyplatí.

A aby toho nebylo málo, jsou v Rakousku také nová úseková měření. Konkrétně na A8 mezi městy Weibern a Haag, na A7 u Linze, v Bosruckém tunelu, v tunelu Plabutsch, Ehrentalerberg a Kaisermuehle. Ve Vídni se pak zavádí ekologické známky, respektive zákaz automobilů s normou Euro 1 a nižší. Od 1.1. 2016 se tento zákaz rozšíří na normu Euro 2. Vše se zatím týká automobilů kategorie N (nákladní).

Bezpečnost | Cestování | Život řidiče

Chorvatsko: Věděli jste, že může unavený řidič dostat pokutu až 11 000 Kč?  

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský | 2 příspěvky
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 18 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků