Rakousko možná zvýší dálniční limit na 160 km/h

17 komentářů

Leonardo Cupranek
11. února • 14:08

Co bylo driv : vejce, nebo slepice?  Povolime 160 jen kdyz neni husty provoz, nebo neni husty provoz mimo jine i proto, ze se jede pomalu (setrilci ve skodovkach 90, kamiony 80, ...)

Dušan D.
11. února • 11:06

Myslím, že z bezpečnostních důvodů by se s každým zvýšením horního limitu měla zvýšit i minimální rychlost. Velké rozdíly v rychlostech jsou nebezpečné, už teď bych se bál předjíždět rychlostí 130 Avii, která jede 50. Ona ta Avia totiž vůbec není statický objekt a její řidič občas něco přehlédne.

Leonardo Cupranek
11. února • 14:14

Tak tak - a mely by ruzne minimalni rychlosti byt i podle pruhu. V levem by se smelo jen >130<160, v prostrednim 115-130, v pravem 100-115. Kdo nejede ani kilo (osobak), na dalnici neptari. Kamion by samozrejme mohl ject mene nez kilo, ale kazdopadne VYHRADNE v pravem pruhu a pro predjizdeni kamionu by byla vyhrazena pouze konkretni mista (treba rozsireni na 4 pruhy v kopci, do tohoto pruhu by ten pomalejsi tomu rychlejsimu uhnul).  Ale v zadem pripade mi nemohl predjizdet prostrednim ze tri pruhu, protoze tam by proste byl ten limit 115-130.
Dale by se melo rozlisit, co je predjizdeni a co soubezna jizda. Podle dnesnich pravidel je vlastne soubezna jizda nepostizitelna, protoze rozdil rychlosti vzdy nejaky je - byt treba jen 0.001km/h. Proto by se mel stanovit nejaky limit rozdilovych rychlosti, aby bylo mozne mluvit o predjizdeni. Tedy minimalne 10km/h. Kdo jede treba jen o 5km/h rychleji, nez nekdo jiny, nema preci zasadni duvod ho predjizdet.

puck
12. února • 16:14

to ze kamiony a nakladaky nad 3.5 tony mozu jazdit iba v pravom pruhu je bezne napriklad v Arabskych Emriatoch. a tam maju dialnice bezne 3 - 4 prudove, proste kamion ide v pravom pruhu cca 80 km/h a v ostatnych to frci

Dušan D.
12. února • 11:09

S rozdílnými minimílními rychlostmi v sousedních pruzích se nám to ale trošku komplikuje. V některých případech by bylo obtížné přejet i do volného rychlejšího pruhu a neporušit pravidla, ani o těch pouhých 15 km/h moje auto nezrychlí za nula. Raději bych to moc nekomplikoval. Každopádně už dnes to u nás chce minimální rychlost zvýšit a především důsledně kontrolovat.

Šumík
11. února • 18:14

Logické...

palo
11. února • 17:15

suhlas

Hubert
11. února • 9:58

Dobry napad, fandim jim, i ted je jizda po rakouskych dalnicich dobra, zadna buzerace ze strany policie za nejakych 150, berou v uvahu stav pocasi, usek dalnice atd. ne jak u nas, na rovnem useku Breclav-Brno v nedeli odpoledne za nadherneho pocasi nesmyslna grilovacka.

Leonardo Cupranek
11. února • 14:02

Jeste by taky meli brat v uvahu, jestli clovek jede v Ziguli 1600, nebo Volvu S80. Ale to by asi bylo malo socialisticke...

ACE
11. února • 16:42

Na základě jakého klíče, kubatury, výkonu, značky, stáří? Leo je třeba to domyslet.

Pete
11. února • 9:22

Super, aspoň se budu moct jezdit vyřádit, do Německa je to z Moravy moc daleko. A bude jako v Kobře 11

Leonardo Cupranek
11. února • 14:00

A jak se na dalnici pri 160ti vyradis?

palo
11. února • 17:12

na "vyzadenie" nestaci ani 250. to chce nejaky okruh. ale je to krok spravnym smerom. tych 160 je uz celkom v pohode.

Standa
12. února • 1:04

Na "vyradeni" stačí i 50. Prostě tam šoupneš neutrál.

kruch
11. února • 12:47

160 km/h ... a vyřádění?   Aha, ted vidim, "jako v Kobre 11" - takze auto na strechu a tak, tak to jo. Ale to se da zaridit i u nas...

Šumík
11. února • 11:39

Taky bych to uvítal, kolikrát jedu na jih raději přes Německo(Mnichov), páč jízda přes Rakousko je nudná a nekonečná, hlavně od našich hranic na Linz, to se jede po hlavní a o víkendu to bývá často narvaný...

Leonardo Cupranek
11. února • 14:01

Presne tak. Cesta do Italie pres Rakousko je velmi nebezpecna - hrozi usnuti. To se na Nemecke dalnici stat nemuze

Doporučujeme

Články odjinud