Co bylo driv : vejce, nebo slepice? Povolime 160 jen kdyz neni husty provoz, nebo neni husty provoz mimo jine i proto, ze se jede pomalu (setrilci ve skodovkach 90, kamiony 80, ...)
Myslím, že z bezpečnostních důvodů by se s každým zvýšením horního limitu měla zvýšit i minimální rychlost. Velké rozdíly v rychlostech jsou nebezpečné, už teď bych se bál předjíždět rychlostí 130 Avii, která jede 50. Ona ta Avia totiž vůbec není statický objekt a její řidič občas něco přehlédne.
Tak tak - a mely by ruzne minimalni rychlosti byt i podle pruhu. V levem by se smelo jen >130<160, v prostrednim 115-130, v pravem 100-115. Kdo nejede ani kilo (osobak), na dalnici neptari. Kamion by samozrejme mohl ject mene nez kilo, ale kazdopadne VYHRADNE v pravem pruhu a pro predjizdeni kamionu by byla vyhrazena pouze konkretni mista (treba rozsireni na 4 pruhy v kopci, do tohoto pruhu by ten pomalejsi tomu rychlejsimu uhnul). Ale v zadem pripade mi nemohl predjizdet prostrednim ze tri pruhu, protoze tam by proste byl ten limit 115-130.Dale by se melo rozlisit, co je predjizdeni a co soubezna jizda. Podle dnesnich pravidel je vlastne soubezna jizda nepostizitelna, protoze rozdil rychlosti vzdy nejaky je - byt treba jen 0.001km/h. Proto by se mel stanovit nejaky limit rozdilovych rychlosti, aby bylo mozne mluvit o predjizdeni. Tedy minimalne 10km/h. Kdo jede treba jen o 5km/h rychleji, nez nekdo jiny, nema preci zasadni duvod ho predjizdet.
to ze kamiony a nakladaky nad 3.5 tony mozu jazdit iba v pravom pruhu je bezne napriklad v Arabskych Emriatoch. a tam maju dialnice bezne 3 - 4 prudove, proste kamion ide v pravom pruhu cca 80 km/h a v ostatnych to frci
S rozdílnými minimílními rychlostmi v sousedních pruzích se nám to ale trošku komplikuje. V některých případech by bylo obtížné přejet i do volného rychlejšího pruhu a neporušit pravidla, ani o těch pouhých 15 km/h moje auto nezrychlí za nula. Raději bych to moc nekomplikoval. Každopádně už dnes to u nás chce minimální rychlost zvýšit a především důsledně kontrolovat.
Logické...
suhlas
Dobry napad, fandim jim, i ted je jizda po rakouskych dalnicich dobra, zadna buzerace ze strany policie za nejakych 150, berou v uvahu stav pocasi, usek dalnice atd. ne jak u nas, na rovnem useku Breclav-Brno v nedeli odpoledne za nadherneho pocasi nesmyslna grilovacka.
Jeste by taky meli brat v uvahu, jestli clovek jede v Ziguli 1600, nebo Volvu S80. Ale to by asi bylo malo socialisticke...
Na základě jakého klíče, kubatury, výkonu, značky, stáří? Leo je třeba to domyslet.
Super, aspoň se budu moct jezdit vyřádit, do Německa je to z Moravy moc daleko. A bude jako v Kobře 11
A jak se na dalnici pri 160ti vyradis?
na "vyzadenie" nestaci ani 250. to chce nejaky okruh. ale je to krok spravnym smerom. tych 160 je uz celkom v pohode.
Na "vyradeni" stačí i 50. Prostě tam šoupneš neutrál.
160 km/h ... a vyřádění? Aha, ted vidim, "jako v Kobre 11" - takze auto na strechu a tak, tak to jo. Ale to se da zaridit i u nas...
Taky bych to uvítal, kolikrát jedu na jih raději přes Německo(Mnichov), páč jízda přes Rakousko je nudná a nekonečná, hlavně od našich hranic na Linz, to se jede po hlavní a o víkendu to bývá často narvaný...
Presne tak. Cesta do Italie pres Rakousko je velmi nebezpecna - hrozi usnuti. To se na Nemecke dalnici stat nemuze
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.