Rakousko má nejméně usmrcených za padesát let, i bez bodů

Rakouské ministerstvo dopravy zveřejnilo statistiky dopravních nehod a usmrcených osob za rok 2006. Z čísel vyplývá, že na rakouských silnicích zemřelo 727 osob, což je nejméně od roku 1951, kdy se začala tato čísla zaznamenávat.

I když jsou rakouská čísla velmi příznivá, ministerstvo dokonale spokojeno není. Původní předpoklad byl 668 zemřelých osob.

Dobrých výsledků se podařilo dosáhnout hlavně prevencí a výchovou, na které rakouská vláda i zemské vlády vynakládají nemalé peníze. I přes lokální zvýšení rychlosti na některých silnicích a menší počet dopravních kontrol než v předchozím roce se podařilo snížit počet nehod i zemřelých. Pokles má dále pokračovat a mrtvách má být dle národního plánu do roku 2010 „jen” 500 za rok.

Rakousko je zářným příkladem fungování přístupu ke snižování nehodovosti na základě intenzivního tlaku na odpovědnost každého řidiče a snahy o maximalizaci kvality komunikací a dopravních řešení jako takových. Místo represe přichází na prvním místě osvěta, která je doplněna jen velmi řídkým dohledem policie a i pro nás velmi nízkými pokutami za případná porušení. Rakouský bodový systém, jde-li tak místní systém vůbec nazvat, se pak snaží odhalit výlučně reálně nebezpečné řidiče a mj. vůbec nesleduje překračování povolené rychlosti či jiné obdobné excesy, jejichž opravdová nebezpečnost je diskutabilní. Ukazuje se, že i bez extrémních trestů lze dlouhodobě dosahovat velmi příznivých výsledků, rakouská doprava dnes patří mezi nejbezpečnější v Evropě.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 50 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků