Rakousko má nejméně usmrcených za padesát let, i bez bodů

Rakouské ministerstvo dopravy zveřejnilo statistiky dopravních nehod a usmrcených osob za rok 2006. Z čísel vyplývá, že na rakouských silnicích zemřelo 727 osob, což je nejméně od roku 1951, kdy se začala tato čísla zaznamenávat.

I když jsou rakouská čísla velmi příznivá, ministerstvo dokonale spokojeno není. Původní předpoklad byl 668 zemřelých osob.

Dobrých výsledků se podařilo dosáhnout hlavně prevencí a výchovou, na které rakouská vláda i zemské vlády vynakládají nemalé peníze. I přes lokální zvýšení rychlosti na některých silnicích a menší počet dopravních kontrol než v předchozím roce se podařilo snížit počet nehod i zemřelých. Pokles má dále pokračovat a mrtvách má být dle národního plánu do roku 2010 „jen” 500 za rok.

Rakousko je zářným příkladem fungování přístupu ke snižování nehodovosti na základě intenzivního tlaku na odpovědnost každého řidiče a snahy o maximalizaci kvality komunikací a dopravních řešení jako takových. Místo represe přichází na prvním místě osvěta, která je doplněna jen velmi řídkým dohledem policie a i pro nás velmi nízkými pokutami za případná porušení. Rakouský bodový systém, jde-li tak místní systém vůbec nazvat, se pak snaží odhalit výlučně reálně nebezpečné řidiče a mj. vůbec nesleduje překračování povolené rychlosti či jiné obdobné excesy, jejichž opravdová nebezpečnost je diskutabilní. Ukazuje se, že i bez extrémních trestů lze dlouhodobě dosahovat velmi příznivých výsledků, rakouská doprava dnes patří mezi nejbezpečnější v Evropě.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků