Rakousko: celoroční svícení, systém třikrát a dost

Pokud se chystáte na dovolenou do Rakouska nebo přes Rakousko, měli byste si pořídit reflexní vestu (cena do 200 Kč). Ta je zde totiž od začátku května povinnou součástí výbavy všech vozidel, nejen firemních jako u nás. Bez této vesty nesmí řidič opustit vůz při nenadálé situaci, jako třeba nehoda nebo technická závada.

Od července je pak v platnosti nový systém předběžných záznamů pro rizikové řidiče, tzv. „Vormerksystem“ - třikrát a dost. Každý přestupek uvedený v katalogu je zaznamenán v lokálním registrů řidičů, kde je uchován po dobu dvou let, a není-li spáchán další přestupek, vymazán. Závažné delikty (alkohol za volantem, zběsilá jízda) povedou k přímému odnětí řidičského oprávnění:

  • první přestupek: záznam;
  • druhý přestupek: záznam a uložení opatření (stanovení povinnosti podrobit se doškolování, zdokonalovací jízdě a bezpečnostnímu tréninku na výcvikovém zařízení. Lze uložit i při prvním záznamu, bylo-li spácháno víc přestupků najednou.);
  • třetí přestupek: záznam a odnětí řidičského průkazu na tři měsíce.

A konečně poslední rakouskou novinkou je pravidlo o celoročním svícení, které vstoupí v platnost od prvního října. Pokud po tomto datu pojedete v Rakousku bez světel, zaplatíte pokutu až 38 eur, tedy téměř 1 200 korun. Toto pravidlo bylo zavedeno, aby snížilo počet dopravních nehod a úmrtí na silnicích. Vláda chce do roku 2010 snížit počty mrtvých na méně než 500 lidí. Celoroční svícení je uzákoněno také například v Dánsku, Estonsku, Lotyšsku, Norsku, Švédsku či na Islandu; pokud senát a prezident schválí návrh novely silničního zákona, bude to povinné i u nás.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 28 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků