Ráj na Zemi Škodu Kodiaq GT v Číně nečeká. Toto chystá konkurence

Zbrusu nový kupé-crossover Škody se ještě ani nezačal prodávat a už může česká značka sčítat připravované konkurenční vozy. A aby jich nebylo málo, přisadilo si také VW s modelem Tayron.

Ať už si o novém Kodiaqu GT a jeho designu se sešikmenou linií zadní části střechy myslíte cokoli, je nesporné, že automobilky v tomto subsegmentu crossoverů a SUV objevily další zlatou slepici. To, co v Evropě pravděpodobně odstartoval téměř zapomenutý, konstrukčně poněkud odfláknutý, a logicky jen málo úspěšný Ssangyong Actyon a naopak velmi zdárně rozvinulo BMW se svou X6, momentálně velmi slušně sype také Mercedesu, téměř jistě přinese profit Audi díky nové Q8 a je pouze otázkou času, kdy se přidají další výrobci.

Tohle je BMW X6 od Škodovky! Kodiaq dostal splývavou střechu a jméno GT

Tohle je BMW X6 od Škodovky! Kodiaq dostal splývavou střechu a jméno GT

Ptát se na důvody vzniku druhé karosářské varianty Kodiaqu je tudíž s ohledem na výše uvedené poněkud bezpředmětně, a jak se zdá, nejen VW vidí v této třídě příležitost. Kdy se Škoda s přídomkem GT objeví v Evropě, můžeme pouze hádat, každopádně jejím primárním cílem je čínská klientela, která v těchto vozech našla evidentně zalíbení. Nevěříte? Tak se podívejte, jaká auta se v několika příštích měsících objeví na tamním trhu.

Začít bychom mohli novinkou s označením Bisu T7 SUV Coupe, která bude mít oficiální výstavní premiéru příští měsíc a podle dostupných informací má konstrukčně blízko k nedávno představenému čínskému plagiátu Lamborghini Urus se jménem Hunsau X-Series státní automobilky BAIC Group.

Čínská kopie Lamborghini Urus vyfocena v reálu. Nevypadá špatně!

Čínská kopie Lamborghini Urus vyfocena v reálu. Nevypadá špatně!

Bisu T7, které v podobě prototypů neslo označení T6, má na délku 4820 mm, šířku 1915 mm, výšku 1660 mm a rozvor náprav 2815 mm. Pod jeho přední kapotou bude umístěný přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec o výkonu 197 koní a poslední, co pro tuto chvíli známe, je pohotovostní hmotnost 1697 kg.

Dalším podobně koncipovaným automobilem se splývající zádí je Changan CS85 postavený na základech konvenčního crossoveru CS75. Tento vůz bude nepatrně menší, má délku 4720 mm, šířku 1845 mm, výšku 1665 mm a rozvor 2705 mm. Mezi předními koly se objeví jedna ze dvou dostupných pohonných jednotek. Základem se stane patnáctistovka s turbodmychadlem a výkonem 178 koní a vrcholnou variantu požene vpřed přeplňovaný dvoulitr s 233 koní. Také zde chybí další podrobnosti, víme ale, že výstavní premiéra proběhne v září na autosalonu v Čcheng-tu.

Další čínská kopie. Toto je převtělený Land Rover Discovery

Další čínská kopie. Toto je převtělený Land Rover Discovery

Třetím do partie, který půjde po krku Kodiaqu GT se stane WEY P8 GT PHEV s hybridním benzín-elektrickým ústrojím. Přední nápravu bude pohánět opět 2.0 Turbo v kombinaci se startér-generátorem a šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou, zadní pak samostatný elektromotor. Kombinovaný výkon auta činí 340 koní, 524 newtonmetrů, přičemž sprint na stovku má zabrat jen 6,5 sekundy, maximálka vychází na 210 km/h a v čistě elektrickém režimu mají majitelé počítat s dojezdem 50 kilometrů.

Tímto stylem bychom mohli pokračovat ještě docela dlouho. Na odhalení čeká také „SUV kupé“ Geely SX11, venku je Lynk & Co 02, Dongfeng ix5, Borgward BX6 a pár dalších, částečnou konkurencí ale může být i další koncernová novinka určená primárně pro Čínu – Volkswagen Tyron. Je tedy nepatrně menší a zadního okno je o kus vzpřímenější, typické SUV s kolmou zádí to ale také není.

SUV Landwind X7, čínská kopie Range Roveru Evoque, míří na trh

SUV Landwind X7, čínská kopie Range Roveru Evoque, míří na trh

VW má pro tento vůz s rozvorem 2731 mm připravené dva agregáty. Shodně mají objem 2,0 litru, turbodmychadlo, jezdí na benzín a disponují maximálním výkonem 186, respektive 220 koní. Obě jednotky se budou párovat se sedmistupňovým DSG a zatímco standarde budou poháněna přední kola, za příplatek dostane čínská klientela i čtyřkolku.

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

23.  9.  2018 | Miro Mihálik | 30 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků