Řádně upravený „Herbie“ jede na rally. A rovnou na tu dakarskou

Dakarská rallye 2015 bude plná zajímavých strojů. Už víme, že se na tratě této soutěže vydá Peugeot, nebude chybět zástup speciálů Mini, dojde také na závodní Dacii Duster nebo vůbec poprvé na čistě elektrický automobil. A v této konkurenci se představí ještě jeden zajímavý speciál - důkladně vylepšený „Herbie“, tedy Volkswagen Brouk.

Dacia Duster se znovu chystá na Dakar. Cílem je umístění do první desítky

Dacia Duster se znovu chystá na Dakar. Cílem je umístění do první desítky

Jistě, s klasickým Broukem tento stroj mnoho společného nemá. Připomíná ho pouze název „DunBee“ a základní tvar karoserie. Jinak jde o lehkou buginu, která by měla být vzhledem k ostatním továrním speciálům relativně levná. DunBee vzniká v Belgii a za celým projektem stojí Stéphane Henrard. Ten se už také představil s tímto vozem na levnější soutěži vedoucí po původní trase dakarské rallye (Africa Eco Race).

O pohon se stará dvoulitrový naftový čtyřválec původem od automobilky Volkswagen, který zůstal pořád velmi sériový a díky tomu také cenově dostupný. Přesto Stéphane uvádí, že je jeho Brouk spolehlivý a dostatečně rychlý. Podle dostupných informací nabízí motor výkon 140 kW (190 koní). Na loňské Africa Eco Race dojel DunBee celkově na třetím místě.

Acciona míří na Dakar s čistě elektrickým automobilem

Acciona míří na Dakar s čistě elektrickým automobilem

Stéphane Henrard se představil na dakarské rallye už několikrát, přičemž třikrát dokázal dojet v nejlepší desítce celkového pořadí.  

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

včera | Petr Schnagl | 30 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků