Řádně upravený „Herbie“ jede na rally. A rovnou na tu dakarskou

Dakarská rallye 2015 bude plná zajímavých strojů. Už víme, že se na tratě této soutěže vydá Peugeot, nebude chybět zástup speciálů Mini, dojde také na závodní Dacii Duster nebo vůbec poprvé na čistě elektrický automobil. A v této konkurenci se představí ještě jeden zajímavý speciál - důkladně vylepšený „Herbie“, tedy Volkswagen Brouk.

Dacia Duster se znovu chystá na Dakar. Cílem je umístění do první desítky

Dacia Duster se znovu chystá na Dakar. Cílem je umístění do první desítky

Jistě, s klasickým Broukem tento stroj mnoho společného nemá. Připomíná ho pouze název „DunBee“ a základní tvar karoserie. Jinak jde o lehkou buginu, která by měla být vzhledem k ostatním továrním speciálům relativně levná. DunBee vzniká v Belgii a za celým projektem stojí Stéphane Henrard. Ten se už také představil s tímto vozem na levnější soutěži vedoucí po původní trase dakarské rallye (Africa Eco Race).

O pohon se stará dvoulitrový naftový čtyřválec původem od automobilky Volkswagen, který zůstal pořád velmi sériový a díky tomu také cenově dostupný. Přesto Stéphane uvádí, že je jeho Brouk spolehlivý a dostatečně rychlý. Podle dostupných informací nabízí motor výkon 140 kW (190 koní). Na loňské Africa Eco Race dojel DunBee celkově na třetím místě.

Acciona míří na Dakar s čistě elektrickým automobilem

Acciona míří na Dakar s čistě elektrickým automobilem

Stéphane Henrard se představil na dakarské rallye už několikrát, přičemž třikrát dokázal dojet v nejlepší desítce celkového pořadí.  

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků
TEST Honda PCX 125 vs. začátečník: Trapas hned na začátku!

Skútr Honda PCX 125

Skútr s motorem o objemu 125 kubických centimetrů můžete už pěkných pár let řídit pouze s řidičákem na auto. Je ale bezpečné vypustit „jednostopého eléva“ přímo do pražského provozu? To jsem se rozhodl vyzkoušet na vlastní kůži.

4.  8.  2018 | Jan Mička | 36 příspěvků