Radical SR8LM, sběratel rekordů jde do závodů

Civilní okruhový speciál s názvem Radical SR8 asi mnohým nic neřekne. Když navíc dodáme, že má výkon jen 360 koní, asi to také moc slávy neudělá. Jenže tato okruhová placka s váhou jen 650 kilogramů drtí jeden okruhový rekord za druhým.

Mezi ty nejdůležitější patří např. rekord na slavné Severní smyčce okruhu Nurburgring, kde před dvěma lety dosáhl úctyhodného času na kolo 6 minut a 55 s. Je to vůbec nejlepší čas mezi nezávodními speciály. Pro představu, taková Pagani Zonda F a Porsche Carrera GT zvládnou tento okruh za 7:32.

Nový motor o objemu 2,8 l nabízí neskutečný výkon 455 koní, kterého je pak dosahováno při 10 500 ot/min. Při váze pouhých 630 kg můžeme jen spekulovat o opravdu fantastické dynamice.

Nové dílo SR8LM již ovšem nebude tak civilní, jako předchůdce. LM totiž znamená, že vůz bude homologován do vytrvalostních závodů Le Mans series a to rovnou do třídy prototypů LM2. Zda uspěje i na tomto poli uvidíme již brzy.

Pokud byste o eLeMko měli zájem, není problém, k dispozici bude za snesitelných 89 000 liber (přibližně 4 mil. Kč).

Klepněte pro větší obrázek
Radical SR8LM
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků