Radical SR8LM, sběratel rekordů jde do závodů

Civilní okruhový speciál s názvem Radical SR8 asi mnohým nic neřekne. Když navíc dodáme, že má výkon jen 360 koní, asi to také moc slávy neudělá. Jenže tato okruhová placka s váhou jen 650 kilogramů drtí jeden okruhový rekord za druhým.

Mezi ty nejdůležitější patří např. rekord na slavné Severní smyčce okruhu Nurburgring, kde před dvěma lety dosáhl úctyhodného času na kolo 6 minut a 55 s. Je to vůbec nejlepší čas mezi nezávodními speciály. Pro představu, taková Pagani Zonda F a Porsche Carrera GT zvládnou tento okruh za 7:32.

Nový motor o objemu 2,8 l nabízí neskutečný výkon 455 koní, kterého je pak dosahováno při 10 500 ot/min. Při váze pouhých 630 kg můžeme jen spekulovat o opravdu fantastické dynamice.

Nové dílo SR8LM již ovšem nebude tak civilní, jako předchůdce. LM totiž znamená, že vůz bude homologován do vytrvalostních závodů Le Mans series a to rovnou do třídy prototypů LM2. Zda uspěje i na tomto poli uvidíme již brzy.

Pokud byste o eLeMko měli zájem, není problém, k dispozici bude za snesitelných 89 000 liber (přibližně 4 mil. Kč).

Klepněte pro větší obrázek
Radical SR8LM
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků