Radical SR8LM, sběratel rekordů jde do závodů

Civilní okruhový speciál s názvem Radical SR8 asi mnohým nic neřekne. Když navíc dodáme, že má výkon jen 360 koní, asi to také moc slávy neudělá. Jenže tato okruhová placka s váhou jen 650 kilogramů drtí jeden okruhový rekord za druhým.

Mezi ty nejdůležitější patří např. rekord na slavné Severní smyčce okruhu Nurburgring, kde před dvěma lety dosáhl úctyhodného času na kolo 6 minut a 55 s. Je to vůbec nejlepší čas mezi nezávodními speciály. Pro představu, taková Pagani Zonda F a Porsche Carrera GT zvládnou tento okruh za 7:32.

Nový motor o objemu 2,8 l nabízí neskutečný výkon 455 koní, kterého je pak dosahováno při 10 500 ot/min. Při váze pouhých 630 kg můžeme jen spekulovat o opravdu fantastické dynamice.

Nové dílo SR8LM již ovšem nebude tak civilní, jako předchůdce. LM totiž znamená, že vůz bude homologován do vytrvalostních závodů Le Mans series a to rovnou do třídy prototypů LM2. Zda uspěje i na tomto poli uvidíme již brzy.

Pokud byste o eLeMko měli zájem, není problém, k dispozici bude za snesitelných 89 000 liber (přibližně 4 mil. Kč).

Klepněte pro větší obrázek
Radical SR8LM
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

včera | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků