Rádi byste vlastnili Teslu Model 3? Zvažte to, zima může být peklo!

Majitel Tesly Model 3 ukazuje své strasti zimního rána. Pokud nemáte garáž, v našich podmínkách se vám bude s autem žít těžko.

Tesly jsou coby elektromobily díky zvýhodněnému danění velmi populární ve Skandinávii, především v Norsku, kde si však zažijí ty nejtěžší zkoušky mrazem. Ovšem nejen tam, i v domovských Spojených státech, mohou být kompletně pokryty ledem. Majitel Modelu 3 ukazuje jedno takové běžné ráno.

Pomiňme teď, že v mrazivých teplotách obecně klesá kapacita baterií, takže máte k dispozici o poznání nižší dojezd na jedno nabití - baterie totiž musí být vyhřívané, což samo o sobě energii bere. Části popisovaných problémů ve videu se dá předejít jednoduše - obecně se velmi doporučuje předehřát si na dálku svůj elektromobil, vytopit interiér ještě z domácího proudu a dojezd si tak šetřit, stejně jako samotný přístup do auta.

Tesla svolá do servisů 123.000 Modelů S. Kvůli malé součástce z Německa

Tesla svolá do servisů 123.000 Modelů S. Kvůli malé součástce z Německa

Čemu bychom však nepomohli ani vyhříváním, jsou například ty stylové kliky dveří. Musíte je stlačit, což pod nánosem ledu nelze. Autor videa to tak musel vyřešit docela neelegantním boucháním. Ani zpětným zrcátkům se příliš vyjíždět nechtělo, ale to možná někteří znáte i z běžných aut.

Potýkat se musí i s bezrámovým okny, které kvůli mrazu při otevření nesjedou. Použije proto fén... Další problém nastává s uzavření nabíjecího portu. Zasahuje na horní hranu a proto se tam led drží a automatická "dvířka" se nezavřou. To má například nedávno testované BMW i3s vyřešeno lépe.

Jistě, podobné problémy se často týkají i běžných aut, vrstva ledu není nic příjemného. Jenže při koupi elektromobilu si už pouhým rozhodnutím přiděláte v dnešní době tolik starostí (dojedu tam, bude tam rychlo nabíječka..), že by vás něco podobného mohlo každé zimní ráno docela naštvat. Připravte si fén!

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

včera | Miro Mihálik | 18 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků