Rádi byste vlastnili Teslu Model 3? Zvažte to, zima může být peklo!

Majitel Tesly Model 3 ukazuje své strasti zimního rána. Pokud nemáte garáž, v našich podmínkách se vám bude s autem žít těžko.

Tesly jsou coby elektromobily díky zvýhodněnému danění velmi populární ve Skandinávii, především v Norsku, kde si však zažijí ty nejtěžší zkoušky mrazem. Ovšem nejen tam, i v domovských Spojených státech, mohou být kompletně pokryty ledem. Majitel Modelu 3 ukazuje jedno takové běžné ráno.

Pomiňme teď, že v mrazivých teplotách obecně klesá kapacita baterií, takže máte k dispozici o poznání nižší dojezd na jedno nabití - baterie totiž musí být vyhřívané, což samo o sobě energii bere. Části popisovaných problémů ve videu se dá předejít jednoduše - obecně se velmi doporučuje předehřát si na dálku svůj elektromobil, vytopit interiér ještě z domácího proudu a dojezd si tak šetřit, stejně jako samotný přístup do auta.

Tesla svolá do servisů 123.000 Modelů S. Kvůli malé součástce z Německa

Tesla svolá do servisů 123.000 Modelů S. Kvůli malé součástce z Německa

Čemu bychom však nepomohli ani vyhříváním, jsou například ty stylové kliky dveří. Musíte je stlačit, což pod nánosem ledu nelze. Autor videa to tak musel vyřešit docela neelegantním boucháním. Ani zpětným zrcátkům se příliš vyjíždět nechtělo, ale to možná někteří znáte i z běžných aut.

Potýkat se musí i s bezrámovým okny, které kvůli mrazu při otevření nesjedou. Použije proto fén... Další problém nastává s uzavření nabíjecího portu. Zasahuje na horní hranu a proto se tam led drží a automatická "dvířka" se nezavřou. To má například nedávno testované BMW i3s vyřešeno lépe.

Jistě, podobné problémy se často týkají i běžných aut, vrstva ledu není nic příjemného. Jenže při koupi elektromobilu si už pouhým rozhodnutím přiděláte v dnešní době tolik starostí (dojedu tam, bude tam rychlo nabíječka..), že by vás něco podobného mohlo každé zimní ráno docela naštvat. Připravte si fén!

TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků
TEST Honda PCX 125 vs. začátečník: Trapas hned na začátku!

Skútr Honda PCX 125

Skútr s motorem o objemu 125 kubických centimetrů můžete už pěkných pár let řídit pouze s řidičákem na auto. Je ale bezpečné vypustit „jednostopého eléva“ přímo do pražského provozu? To jsem se rozhodl vyzkoušet na vlastní kůži.

4.  8.  2018 | Jan Mička | 36 příspěvků