Rádi byste vlastnili Teslu Model 3? Zvažte to, zima může být peklo!

Majitel Tesly Model 3 ukazuje své strasti zimního rána. Pokud nemáte garáž, v našich podmínkách se vám bude s autem žít těžko.

Tesly jsou coby elektromobily díky zvýhodněnému danění velmi populární ve Skandinávii, především v Norsku, kde si však zažijí ty nejtěžší zkoušky mrazem. Ovšem nejen tam, i v domovských Spojených státech, mohou být kompletně pokryty ledem. Majitel Modelu 3 ukazuje jedno takové běžné ráno.

Pomiňme teď, že v mrazivých teplotách obecně klesá kapacita baterií, takže máte k dispozici o poznání nižší dojezd na jedno nabití - baterie totiž musí být vyhřívané, což samo o sobě energii bere. Části popisovaných problémů ve videu se dá předejít jednoduše - obecně se velmi doporučuje předehřát si na dálku svůj elektromobil, vytopit interiér ještě z domácího proudu a dojezd si tak šetřit, stejně jako samotný přístup do auta.

Tesla svolá do servisů 123.000 Modelů S. Kvůli malé součástce z Německa

Tesla svolá do servisů 123.000 Modelů S. Kvůli malé součástce z Německa

Čemu bychom však nepomohli ani vyhříváním, jsou například ty stylové kliky dveří. Musíte je stlačit, což pod nánosem ledu nelze. Autor videa to tak musel vyřešit docela neelegantním boucháním. Ani zpětným zrcátkům se příliš vyjíždět nechtělo, ale to možná někteří znáte i z běžných aut.

Potýkat se musí i s bezrámovým okny, které kvůli mrazu při otevření nesjedou. Použije proto fén... Další problém nastává s uzavření nabíjecího portu. Zasahuje na horní hranu a proto se tam led drží a automatická "dvířka" se nezavřou. To má například nedávno testované BMW i3s vyřešeno lépe.

Jistě, podobné problémy se často týkají i běžných aut, vrstva ledu není nic příjemného. Jenže při koupi elektromobilu si už pouhým rozhodnutím přiděláte v dnešní době tolik starostí (dojedu tam, bude tam rychlo nabíječka..), že by vás něco podobného mohlo každé zimní ráno docela naštvat. Připravte si fén!

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 61 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků