Na jedné straně mechanické stopky a hodiny, na druhé trojice displejů a kamer ve funkci zrcátek.
Moderní pocta Lotusu Europa Type 62 od britského Radfordu se nám oficiálně představila už v polovině srpna. Až nyní však společnost odhaluje interiér placatého skvostu. Po vzoru ústrojí či exteriérového designu pokračuje také kabina působivou kombinací retro stylu s hi-tech prvky a materiály.
Interiér Type 62-2 zprvu odkazuje na lehkou stavbu s karbonem na volantu, panelu středové konzoly s odhaleným mechanismem řazení a viditelně na částech samotné konstrukce vozu za předními skořepinovými sedačkami. Samozřejmě zde nechybí čalounění kůží a Alcantarou včetně kontrastního prošívání.
Asi nejzajímavějším prvkem kabiny jsou na palubní desce umístěné analogové stopky a hodiny od luxusního britského výrobce mechanických hodinek Bremont. Jinak je před řidičem moderní digitální přístrojový štít, níže na středovém panelu pak držák na smartphone včetně bezdrátového nabíjení a Bluetooth konektivity pro audiosystém a navigaci.
Na moderní stránku Radfordu pak odkazují i další displeje v kabině. Jelikož nemá Type 62-2 zadní okno, výhled dozadu zajišťuje kamera a obrazovka ve formě vnitřního zpětného zrcátka. Ostatně kamery zde najdete i místo konvenčních vnějších zrcátek vozu, tudíž další obrazovky našly místo na krajích palubní desky.
Nakonec Radford přirovnává útulnost kabiny Type 62-2 ke starým Le Mans prototypům a dodává, že možnosti personalizace interiéru budou v rámci ruční výroby, použití barevných kombinací a materiálů pro zákazníky opravdu rozsáhlé.
Stačí zopakovat, že pohonné ústrojí sdílí retro závoďák na silnice s novým Lotusem Emira. Uprostřed tedy najdete 3,5litrový kompresorem přeplňovaný V6, naladěný na základních 321 kW (436 koní), silnějších 373 kW (507 koní) nebo vrcholných 447 kW (608 koní). Radford plánuje výrobu 62 exemplářů, přičemž minimálně polovina již zná své budoucí majitele.
Lotus Cars je britská automobilka zaměřená na výrobu sportovních vozů. V roce 1952 ji v Londýně založil Colin Chapman. Lotus byl a znovu je aktivní také v závodech F1.
Automobilku v úpadku v roce 1994 koupil malajský Proton.
Lotus Elise • Lotus Exige • Lotus Evora • Lotus Evija