Moderní pocta Lotusu Europa Type 62 od britského Radfordu se nám  oficiálně představila už v polovině srpna . Až nyní však společnost odhaluje interiér placatého skvostu. | Radford Lotus Type 62-2 Zdroj: Radford

Moderní pocta Lotusu Europa Type 62 od britského Radfordu se nám oficiálně představila už v polovině srpna. Až nyní však společnost odhaluje interiér placatého skvostu. | Radford Lotus Type 62-2 | Zdroj: Radford

Po vzoru ústrojí či exteriérového designu pokračuje také kabina působivou kombinací retro stylu s hi-tech prvky a materiály. | Radford Lotus Type 62-2 Zdroj: Radford

Po vzoru ústrojí či exteriérového designu pokračuje také kabina působivou kombinací retro stylu s hi-tech prvky a materiály. | Radford Lotus Type 62-2 | Zdroj: Radford

Interiér Type 62-2 zprvu odkazuje na lehkou stavbu s karbonem na volantu, panelu středové konzoly s odhaleným mechanismem řazení a viditelně na částech samotné konstrukce vozu za předními skořepinovými sedačkami. | Radford Lotus Type 62-2 Zdroj: Radford

Interiér Type 62-2 zprvu odkazuje na lehkou stavbu s karbonem na volantu, panelu středové konzoly s odhaleným mechanismem řazení a viditelně na částech samotné konstrukce vozu za předními skořepinovými sedačkami. | Radford Lotus Type 62-2 | Zdroj: Radford

Samozřejmě zde nechybí čalounění kůží a Alcantarou včetně kontrastního prošívání. | Radford Lotus Type 62-2 Zdroj: Radford

Samozřejmě zde nechybí čalounění kůží a Alcantarou včetně kontrastního prošívání. | Radford Lotus Type 62-2 | Zdroj: Radford

Asi nejzajímavějším prvkem kabiny jsou na palubní desce umístěné analogové stopky a hodiny od luxusního britského výrobce mechanických hodinek Bremont. | Radford Lotus Type 62-2 Zdroj: Radford

Asi nejzajímavějším prvkem kabiny jsou na palubní desce umístěné analogové stopky a hodiny od luxusního britského výrobce mechanických hodinek Bremont. | Radford Lotus Type 62-2 | Zdroj: Radford

Jinak je před řidičem moderní digitální přístrojový štít, níže na středovém panelu pak držák na smartphone včetně bezdrátového nabíjení a Bluetooth konektivity pro audiosystém a navigaci. Více v článku... | Radford Lotus Type 62-2 Zdroj: Radford

Jinak je před řidičem moderní digitální přístrojový štít, níže na středovém panelu pak držák na smartphone včetně bezdrátového nabíjení a Bluetooth konektivity pro audiosystém a navigaci. Více v článku... | Radford Lotus Type 62-2 | Zdroj: Radford

V polovině srpna se nám oficiálně představila moderní pocta vozu Lotus Europa Type 62 z roku 1969. Původní auto poháněl dvoulitr DOHC o výkonu 220 koní. Reinkarnaci měl na starosti  Radford  a je založená na  Lotusu Evora . K pohonu používá výchozí 3,5litrový šestiválec s kompresorem. Zdroj: Radford

V polovině srpna se nám oficiálně představila moderní pocta vozu Lotus Europa Type 62 z roku 1969. Původní auto poháněl dvoulitr DOHC o výkonu 220 koní. Reinkarnaci měl na starosti Radford a je založená na Lotusu Evora. K pohonu používá výchozí 3,5litrový šestiválec s kompresorem. | Zdroj: Radford

Výkon motoru se různí dle zvolené verze. Základní varianta Classic nabídne výstup 321 kW (426 koní), silnější Gold Leaf pak 373 kW (507 koní). No a kdo už je opravdový fajnšmekr a chce to nejlepší, koupí si edici JPS (John Player Special), jejíž výroba byla limitována na pouhých dvanáct kusů. Zdroj: Radford

Výkon motoru se různí dle zvolené verze. Základní varianta Classic nabídne výstup 321 kW (426 koní), silnější Gold Leaf pak 373 kW (507 koní). No a kdo už je opravdový fajnšmekr a chce to nejlepší, koupí si edici JPS (John Player Special), jejíž výroba byla limitována na pouhých dvanáct kusů. | Zdroj: Radford

Název a vzhled vozu samozřejmě odkazují na závodní monoposty Formule 1 s ikonickými černo-zlatými polepy od slavného britského výrobce cigaret, který dělal v minulosti stáji Lotus dlouhodobého sponzora. Díky lepšímu kompresoru Harrop TVS1900 pak motor produkuje výkon 447 kW (608 koní). Zdroj: Radford

Název a vzhled vozu samozřejmě odkazují na závodní monoposty Formule 1 s ikonickými černo-zlatými polepy od slavného britského výrobce cigaret, který dělal v minulosti stáji Lotus dlouhodobého sponzora. Díky lepšímu kompresoru Harrop TVS1900 pak motor produkuje výkon 447 kW (608 koní). | Zdroj: Radford

Vůz je opatřen karbonovými ráfky od společnosti Dymag, které jsou obaleny do pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2. Vzhledově se od základních verzí liší třeba většími nasávacími otvory a agresivnějším difuzorem. Na vývoji vozu se podílel i bývalý jezdec Formule 1 Jenson Button, který uvádí, že pokud od nich chcete to nejlepší, máte si koupit přesně tohle. Zdroj: Radford

Vůz je opatřen karbonovými ráfky od společnosti Dymag, které jsou obaleny do pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2. Vzhledově se od základních verzí liší třeba většími nasávacími otvory a agresivnějším difuzorem. Na vývoji vozu se podílel i bývalý jezdec Formule 1 Jenson Button, který uvádí, že pokud od nich chcete to nejlepší, máte si koupit přesně tohle. | Zdroj: Radford

Verze JPS se veřejnosti představí na automobilovém eventu Goodwood Revival, který startuje 17. září. Výroba kousků pro zákazníky začne na konci tohoto roku a k prvním dodávkám dojde v následujícím roce. Zdroj: Radford

Verze JPS se veřejnosti představí na automobilovém eventu Goodwood Revival, který startuje 17. září. Výroba kousků pro zákazníky začne na konci tohoto roku a k prvním dodávkám dojde v následujícím roce. | Zdroj: Radford

Radford Gold Leaf Type 62-2 Zdroj: Radford

Radford Gold Leaf Type 62-2 | Zdroj: Radford

Radford Gold Leaf Type 62-2 Zdroj: Radford

Radford Gold Leaf Type 62-2 | Zdroj: Radford

Obě výkonnější verze dostávají zadní dvojitá křidélka dle vzoru původní 62. Zdroj: Radford

Obě výkonnější verze dostávají zadní dvojitá křidélka dle vzoru původní 62. | Zdroj: Radford

Na budoucí majitele čeká jednodenní okruhový den s bývalým pilotem F1, aby uměli ze své nové hračky vymáčknout maximum. Zdroj: Radford

Na budoucí majitele čeká jednodenní okruhový den s bývalým pilotem F1, aby uměli ze své nové hračky vymáčknout maximum. | Zdroj: Radford

Lotus Type 62-2 skládá poklonu Lotusu Europa typu 62 z roku 1969. Zdroj: Radford

Lotus Type 62-2 skládá poklonu Lotusu Europa typu 62 z roku 1969. | Zdroj: Radford

Radford Gold Leaf Type 62-2 Zdroj: Radford

Radford Gold Leaf Type 62-2 | Zdroj: Radford

Radford Gold Leaf Type 62-2 Zdroj: Radford

Radford Gold Leaf Type 62-2 | Zdroj: Radford

Špičková verze JPS si k ještě vyššímu výkonu pomáhá lepším kompresorem, díky němuž nabídne 447 kW (608 koní). Zdroj: Radford

Špičková verze JPS si k ještě vyššímu výkonu pomáhá lepším kompresorem, díky němuž nabídne 447 kW (608 koní). | Zdroj: Radford

Prostřední verze Gold Leaf má tentýž motor, který ale díky lepším pístům a vačkovým hřídelím dává 373 kW (507 k). Síla jde na zadní kola skrze dvouspojkový sedmistupňový automat. Zdroj: Radford

Prostřední verze Gold Leaf má tentýž motor, který ale díky lepším pístům a vačkovým hřídelím dává 373 kW (507 k). Síla jde na zadní kola skrze dvouspojkový sedmistupňový automat. | Zdroj: Radford

Společnost Radford chystá znovuzrození Lotusu 62 z roku 1969. Zdroj: Radford

Společnost Radford chystá znovuzrození Lotusu 62 z roku 1969. | Zdroj: Radford

Lotus 62 Zdroj: archiv

Lotus 62 | Zdroj: archiv

Lotus 62 Zdroj: archiv

Lotus 62 | Zdroj: archiv

Lotus 62 Zdroj: archiv

Lotus 62 | Zdroj: archiv

Lotus 62 Zdroj: archiv

Lotus 62 | Zdroj: archiv

Lotus 62 Zdroj: archiv

Lotus 62 | Zdroj: archiv

Projekt vedou bývalý pilot F1 Jenson Button, designér Mark Stubbs, právník Roger Behle a televizní moderátor Ant Anstead. Zdroj: Radford

Projekt vedou bývalý pilot F1 Jenson Button, designér Mark Stubbs, právník Roger Behle a televizní moderátor Ant Anstead. | Zdroj: Radford

Lotus 62 Zdroj: archiv

Lotus 62 | Zdroj: archiv

Značka Radford je v automobilovém světě zárukou kvality, tato karosárna vytvořila mnoho exkluzivních vozů a stála také za kapotáží Fordu GT 40 Zdroj: Radford

Značka Radford je v automobilovém světě zárukou kvality, tato karosárna vytvořila mnoho exkluzivních vozů a stála také za kapotáží Fordu GT 40 | Zdroj: Radford

Po vzoru ústrojí či exteriérového designu pokračuje také kabina působivou kombinací retro stylu s hi-tech prvky a materiály. | Radford Lotus Type 62-2 Zdroj: Radford
Interiér Type 62-2 zprvu odkazuje na lehkou stavbu s karbonem na volantu, panelu středové konzoly s odhaleným mechanismem řazení a viditelně na částech samotné konstrukce vozu za předními skořepinovými sedačkami. | Radford Lotus Type 62-2 Zdroj: Radford
Samozřejmě zde nechybí čalounění kůží a Alcantarou včetně kontrastního prošívání. | Radford Lotus Type 62-2 Zdroj: Radford
Asi nejzajímavějším prvkem kabiny jsou na palubní desce umístěné analogové stopky a hodiny od luxusního britského výrobce mechanických hodinek Bremont. | Radford Lotus Type 62-2 Zdroj: Radford
29
Fotogalerie

Radford Lotus Type 62-2 odhalil interiér. Slušně kombinuje retro a hi-tech prvky

Na jedné straně mechanické stopky a hodiny, na druhé trojice displejů a kamer ve funkci zrcátek.

Moderní pocta Lotusu Europa Type 62 od britského Radfordu se nám oficiálně představila už v polovině srpna. Až nyní však společnost odhaluje interiér placatého skvostu. Po vzoru ústrojí či exteriérového designu pokračuje také kabina působivou kombinací retro stylu s hi-tech prvky a materiály.

Interiér Type 62-2 zprvu odkazuje na lehkou stavbu s karbonem na volantu, panelu středové konzoly s odhaleným mechanismem řazení a viditelně na částech samotné konstrukce vozu za předními skořepinovými sedačkami. Samozřejmě zde nechybí čalounění kůží a Alcantarou včetně kontrastního prošívání.

Asi nejzajímavějším prvkem kabiny jsou na palubní desce umístěné analogové stopky a hodiny od luxusního britského výrobce mechanických hodinek Bremont. Jinak je před řidičem moderní digitální přístrojový štít, níže na středovém panelu pak držák na smartphone včetně bezdrátového nabíjení a Bluetooth konektivity pro audiosystém a navigaci.

Na moderní stránku Radfordu pak odkazují i další displeje v kabině. Jelikož nemá Type 62-2 zadní okno, výhled dozadu zajišťuje kamera a obrazovka ve formě vnitřního zpětného zrcátka. Ostatně kamery zde najdete i místo konvenčních vnějších zrcátek vozu, tudíž další obrazovky našly místo na krajích palubní desky.

Nakonec Radford přirovnává útulnost kabiny Type 62-2 ke starým Le Mans prototypům a dodává, že možnosti personalizace interiéru budou v rámci ruční výroby, použití barevných kombinací a materiálů pro zákazníky opravdu rozsáhlé.

Stačí zopakovat, že pohonné ústrojí sdílí retro závoďák na silnice s novým Lotusem Emira. Uprostřed tedy najdete 3,5litrový kompresorem přeplňovaný V6, naladěný na základních 321 kW (436 koní), silnějších 373 kW (507 koní) nebo vrcholných 447 kW (608 koní). Radford plánuje výrobu 62 exemplářů, přičemž minimálně polovina již zná své budoucí majitele.

Lotus

Lotus Cars je britská automobilka zaměřená na výrobu sportovních vozů. V roce 1952 ji v Londýně založil Colin Chapman. Lotus byl a znovu je aktivní také v závodech F1.

Automobilku v úpadku v roce 1994 koupil malajský Proton.

Lotus Elise • Lotus Exige • Lotus Evora • Lotus Evija

Doporučujeme

Články odjinud