Na D1 od zítřka přibudou nové radary. Kremlík chce hlavně zvýšit bezpečnost

41 komentářů

Leva
9. září • 13:31

Nějak mi nesedí ten údaj 7.-21.kilometr Mirošovice-Hvězdonice. Pokud vím, tak to jsou exity 21 - 29. Nevíte někdo, jak to je?

petr r. (petrumr)
17. srpna • 13:29

dát měření od první značky co snižuje rychlost, při značce B21a dát kamery a snímat auta v levým. Aut je moc, vybodovat řidiče za každou cenu a ještě by to mělo někoho napadnout, jak to udělat ve městě.

Fanda
20. srpna • 19:31

Na druhou stranu tu zase máme řidiče,co dělají vše pro to,aby se vybo dovali.

Driver
16. srpna • 15:25

mpolan: Souhlasím, že řešení měřením snížilo počet krizových situací a nehod. Teď jich je mnohem méně v daných úsecích. To je fakt. Ale absolutně si nejsem jistý, zda to je morálně správně. Aby všichni byli perzekuováni za to, že někteří jezdí jak sebevrazi. Nebylo by lepší, kdyby na těch úsecích byly motorky s videodalekohledem a vyjížděli ke každému zadokumentovanému přestupku? Třeba řidiči kamiónů někde z balkánu mimo EU, ty žádné body netrápí, a pokuty jim platí zaměstnavatel. Just-In-Time logistika je prvořadá. Nedodáním dílů fabrice včas jsou pokuty ve statisících euro, takže návěs v levém, magnetem ošálený tachograf, a jedeme stovečkou hlava nehlava, sluchátka v uších a sanita za námi? Nezájem, buď ho musí podjet odstavným, nebo jet za ním dokud se nesmiluje (několik minut) Vůbec si nejsem jistý, že to měření nás spasí... Oni přesně ví, kudy mají jet jak beránci a kde nic nehrozí....

mpolan
16. srpna • 18:00

To by samozřejmě bylo lepší, ale jsem rád, že aspoň ten provoz se takhle zklidní...

Martin
16. srpna • 14:24

Zloději, nic víc nic míň. Tak teď budou o to více jezdit obcemi. Ty značky tam plácají jak bezmozci, přehledná místa 60/80 nepřehledná 130 nebo klasických 90. Pokud někdo napíše, že s tím "víceméně souhlasí" tak je akorát srab. Mám natočené i borce z ČT, jak si valí 70 ve 30. Takže to jsou jen pózy pro média. Mě spíše fascinuje, jak si jako národ necháme tu šikanu líbit. Místo, aby tématem voleb bylo to, co nás štve v reálném životě, tak volíme postoj k EU, postoj k světovým problémům a další prázdná témata. Anebo rovnou hezčí vlasy či vzhled a sympatie ... Já bych dal hlas tomu, kdo by na cesty VRÁTIL DOPRAVNÍ PŘEDPISY! Dnešní kombinace divokého západu (můžeš si dělat co chceš a jezdit na čem chceš) a drakonizace rychlosti (za to zkus jet s registrovaným vozidlem o 5 víc!!!) je akorát nebezpečný.

Sir CHerokee
16. srpna • 10:01

Problém je v tom, že radary zkrátka nevedou k snížení počtu nehod. Takový zanedbatelný detail. A to ani ve městech, kde dochází i k opačnému paradoxu, jak všichni mají oči přilepené k budíkům.

Martin
16. srpna • 14:26

Jel jsem v Německu po dálnici cca 150 ... a najednou jsem se přistihl, že to je nezvyk, věnovat se cestě a situaci kolem mě a ne strávit 20%-60% času koukáním pod volant, zda neporušuji.

petr r. (petrumr)
17. srpna • 13:34

ty, máš displej na nohách? Snad je v zorným uhlu uprostřed auta :-D

fikovnik
22. srpna • 16:32

no myslím že většině čtenářů vyjádření "pod volant" dojde. Autor zřejmě neobratně vyjádřil, že k pohledu na rychloměr musí sklopit zrak a akomodovat oči na kratší vzdálenost, což TY zřejmě díky HUD nemusíš, neboť máš rychloměr v zorném úhlu, tedy promítnutý někam "na cestu", kam tedy doufejme koukáš... jestli to měla být vtipná poznámka, tak sorry, mě tohle slovíčkaření za každou cenu moc vtipné nepřipadá.

.
16. srpna • 12:14

Píšeš nesmysly.

D11 R
16. srpna • 12:11

Tyhle radary nejsou kvůli tomu, že početná část řidičů, jezdí 90, 100. Je to kvůli duševně slabším, kteří si tam letí 140. Je to nepříjemné, protože máš strach, že to do tebe napere a v této rychlosti již vznikají dopravní nehody, hlavně ty následky jsou nevratné. Před x lety, když ještě dělali dálnici na Berlín, tak jsem předjížděl ve zúžení kamion. Kamion jel tak, jak měl, já jel asi 100, jsem zastánce rychlejšího předjetí, abychom vedle sebe nebyli minutu. Jenže ho na mě hodil boční vítr a já drcnul do dělícího panelu. Panel mě díky tvarování hodil zase zpět do pruhu a já si musel dát vyvážit kolo. Kdybych jel 140, tak mě to hodí do kamionu a je bouračka.Oči přilepené k budíkům mají pouze nevyježděná trdla, která neumějí ovládat vůz. Neříkej, že nezvládneš držet rychlost pouze s občasným mrknutím na tachák? Většinou jede kolona v pravém pruhu tak, že není potřeba rychlost kontrolovat vůbec.

Martin
16. srpna • 14:29

"ten letící 150kmh" je jen výmluvá pro hloupé, aby tě pak zpokutovali za 87kmh. protože těch 150kmh je málo, to by si nevydělali. Za to 90kmh - těch pošlou tisíce denně. To bude vývar !!!

Martin
16. srpna • 13:45

To si tady vyplodil pěknou snůšku keců.

xxc
16. srpna • 12:52

Bude veľmi zaujímavé zúžené úseky jazdiť s očami na budíkoch, keďže tam bude meraný úsek :-) Ja sa zvyknem plne sústrediť na cestu a vtedy mimo nepozerám. Ale verím, že nehôd ubudne. Len ľudia viac zaplatia :-)

mpolan
16. srpna • 12:57

Jestli neumíš jezdit bez toho, že bys neustále koukal na přístroje, pak vrať řidičák. Stačí občas mrknout a ničemu to neuškodí, nic nebezpečného na tom není.

xxc
16. srpna • 14:06

Jazdiť samozrejme viem, ani na prístroje nepozerám, len pri meraní už musím neprekročiť rýchlosť a tam už je to bez prístrojov problém. A vyššie píšem, že občas mrknúť samozrejme uškodí, lebo pri zúženej ceste sa treba sústrediť plne na cestu.

Pavel
16. srpna • 13:16

To mrknutí u starších řidičů znamená vteřinku než se oko zaostří na blízko a zpět na dálku. A schopnost akomodace je to nebezpečí, které čuměním na displey nastává. Stejně jako ladění navigace, volání přes hand free, vyhledávání menu a pod. Ze všech těch nebezprečí upadl v nemilost jen mobil.

Sir CHerokee
16. srpna • 12:17

Mám sježděný kus Evropy, ale ne rozdíl mezi 50 a 55 nebo 80 - 85 opravdu nepoznám. Ani na motocyklu ani v autě. Běžná tolerance je 3 km/h...ale bývá i méně (např. ve ValMezu či Vsetíně). Zvláště ve městě je pak nebezpečné čučet na budíky.

Tempomat
16. srpna • 12:24

Úplně stačí používat tempomat nebo omezovač rychlosti a pak už jen bezpečně sledovat provoz ... ale chápu, že i dnes někteří tyto základní pomocníky v některých starších autech nemají.

xxc
16. srpna • 12:56

Bezpečnejšie je rýchlosť ovládať nohou, ako ísť konštantne len preto, že tempomat je tak nastavený. Alebo ísť tieto úseky na adaptívnom tempomat. Len nie každý to má.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mpolan
16. srpna • 12:59

Na co tempomat? Stačí omezovač rychlosti, který tě nepustí jet rychleji, pokud máš sklony k těžknutí nohy. To má dnes každé auto mladší deseti let.

xxc
16. srpna • 14:08

Obmedzovač nepoužívam a radšej by som to prešiel bezpečne bez obmedzovača, ako nebezpečne s obmedzovačom.

petr r. (petrumr)
16. srpna • 23:43

já ho zase používám, ty ho asi neumáš nastavit, tak ho nepoužíváš, pověs nám, jak jízda s omezovačem může být nebezpečná?

Tempomat
17. srpna • 6:57

Přesně tak, i s tempomatem anebo omezovačem je nutné se nejprve naučit a potom to je skvělý pomocník na jedno/dvě kliknutí. A auto se dá přece vždy i nadále ovládat pedály (zrychlení, zpomalení ...).

Lord Owl
16. srpna • 12:53

Mám 20 let staré Volvo, tempomatem vybavené. Ale je to takový ten jednoduchý (přidej uber), jak brnknu po brzdě, tak konec a musím to znovu zapínat. To na jízdu v koloně není.

mpolan
16. srpna • 11:05

Já ti nevím, k čemu vedou nebo nevedou, ale faktem je, že v úsecích, kde se měří, prostě nikdo neletěl jak šílenec.

Pavel
16. srpna • 13:04

Faktem je, že pokud jedu po rovné silnici, nikde žádná překážka ani křižovatka a někdo mě nečekaně zabrzdí je to docela opruz a kleju dokud si nevšimnu. že jedu kolem šedé bedny. Pak mu zase děkuji. Kamery úsekového měření přece jen vidím už z dálky pokud nejedu za vysokou bednou kamionu.

Sir CHerokee
16. srpna • 12:13

Jo, ale těch nehod není málo. Když vjedeš vedle náklaďáku a měli byste jet oba 80, takže celou dobu vedle sebe, tak se opotí na prdeli někde i zkušený řidič. Ale hlavně D1 už měla být dávno hotová. A k čemu to vede..tomu, co máte v Čechách, na Moravě zatím méně. Každá druhá vesnice si chce vydělat, takže máte plnou prdel radarů. Ale nehod stejně.

mpolan
16. srpna • 12:58

Jelikož nejde upravovat příspěvky, tak ještě jeden poznatek: prakticky ve všech opravovaných úsecích je značka nabádající k střídavé jízdě. A tam už se nemusí potit vůbec nikdo.

praktik
16. srpna • 14:49

To je sice hezké, a v televizních ukázkách taková střídavá jízda funguje báječně. V reálu to ovšem vypadá často tak, že když je větší provoz, tak v pravém jedou kamiony tak 30 až 60 a jsou tam za sebou nalepená auta s minimálními odstupy. A v levém jsou širší osobáky nebo dodávky, kteří se bojí, že se vedle kamionu nevejdou, takže jedou za ním taky těch 30 až 60 a občas to úplně zastaví. Takže máme vedle sebe 2 plné pruhy s malými odstupy, které se vlečou a zastavují.A ti co si v levém netroufnou jet vedle kamionu, tak nemohou uhnout za ten kamion do pravého, protože tam na to není mezera a často ani uhnout nechtějí, i když jim tu mezeru v pravém někdo vytvoří.Takže ti s užšími auty nebo třeba motocykly, které by levým bez problémů projely, tam poskakují taky. Úsekové měření je v takovém provozu nanic a nehoda se tam při takovém popojíždění může stát i přesto, že se 80 rozhodně nepřekračuje. Je to totiž hodně náročné na pozornost a střídavou jízdu v takovém provozu prakticky nejde aplikovat.

mpolan
16. srpna • 12:55

Vesnické radary mám, jak jsi asi pochopil, zcela na salámu. Bavíme se o dálničním provozu, kde to měření považuju za užitečné.
D1 by byla hotová, kdyby to nepokazily všechny vlády pomalu od roku 89. To není jen záležitost posledních let. Hlavně měla být dávno hotová D35, pak by D1 taky tolik netrpěla.

mpolan
16. srpna • 9:37

Kdysi jsem si říkal, že je to blbost. Jenže poté, co jsem sám byl svědkem dvou nehod z nezvládnutí auta právě v zúžených, opravovaných úsecích vlivem rychlé jízdy, tu myšlenku docela podporuju. Zrovna na D10 se dvakrát kvůli tomu uzavírala celá dálnice a zdržení jsou pak třeba na hodinu, někdy i déle.

Martin
16. srpna • 13:43

A jak si poznal že to bylo kvůli rychlé jízdě?

mpolan
16. srpna • 17:50

Mrknu a vidím.

.
16. srpna • 12:12

Tak zrovna tu D10 jezdím každý týden a když jedu tacho 90 tak jsem ten nejpomalejší.

mpolan
16. srpna • 12:53

To se nedivím, ve zúženích je totiž stovka. :-D Aspoň v úseku StBoleslav-Praha

.
16. srpna • 14:11

Ale no tak, to vím. Ale před tím ne.

kari
16. srpna • 10:41

Naprosto souhlasím. Taky jsem "odpůrce" radaru na každém rohu, obzvláště tam, kde je rovný přehledný úsek, ale nesmyslně zvolená rychlost. Každopádně za zúženích na dálnicích s tím naprosto souhlasím. To co tam někteří předvádí je hodně přes čáru. Letí tam jak smyslu zbavení. Ne třeba o 10-20 km/h rychleji, ale o hodně víc. Pak v místech, kde je zúžení opravdu úzké toho má plné ruce a stačilo by pár centimetrů a zablokuje celou dálnici. A to nemluvím o celkem velkých dodávkách, které v levém pruhu nemají už vůbec co dělat a letí tam jak k ohni.
Další věc je, že by tam měli být i kamery, protože to, co tam dělají kamiony, to už opravdu zůstává rozum stát. když se to před zúžením zbrzdí, nebo i zastaví, přejíždí zleva doprava, často chce v koloně doprava a klidně se postaví na štorc přes dva pruhy, než se to hne tak, aby se mohl doprava zařadit, aby následně za chvíli to samé udělal, když musí kvůli zúžení doleva. Kdyby lidi používali to, co mají na krku, tak by tolik "buzerace" a omezeních ani nemuselo být. Pokud se nezačne hlava za volantem používat, tak pak se nesmíme divit, že hlídají řidiče na každém kroku.

mpolan
16. srpna • 11:02

Kamióny radši ani nekomentuju. Včerejší cesta Praha-Brno mi bohatě stačila. Předjíždění všemi třemi pruhy ve stoupání bylo tak nějak standard. Ve zúžení u Velkého Meziříčí kamión v levém pruhu, aby nikdo nemohl před něj. Cestou zpět pro změnu před McDonaldem u VelMez zcela obsazený odstavný pruh, a pro jistotu sem tam některý vysunutý napůl do pravého pruhu.

kari
16. srpna • 12:46

stačí mi to každý den na pražském okruhu, Kamiony jak v tunelu, tak za ním běžně ve třech pruzích. Ve dvou je to naprostý standard

Doporučujeme

Články odjinud