Na D1 od zítřka přibudou nové radary. Kremlík chce hlavně zvýšit bezpečnost

mpolan  |  16. 08. 2019 09:37

Kdysi jsem si říkal, že je to blbost. Jenže poté, co jsem sám byl svědkem dvou nehod z nezvládnutí auta právě v zúžených, opravovaných úsecích vlivem rychlé jízdy, tu myšlenku docela podporuju. Zrovna na D10 se dvakrát kvůli tomu uzavírala celá dálnice a zdržení jsou pak třeba na hodinu, někdy i déle.

Odpovědět  |   | 
kari  |  16. 08. 2019 10:41

Naprosto souhlasím. Taky jsem "odpůrce" radaru na každém rohu, obzvláště tam, kde je rovný přehledný úsek, ale nesmyslně zvolená rychlost. Každopádně za zúženích na dálnicích s tím naprosto souhlasím. To co tam někteří předvádí je hodně přes čáru. Letí tam jak smyslu zbavení. Ne třeba o 10-20 km/h rychleji, ale o hodně víc. Pak v místech, kde je zúžení opravdu úzké toho má plné ruce a stačilo by pár centimetrů a zablokuje celou dálnici. A to nemluvím o celkem velkých dodávkách, které v levém pruhu nemají už vůbec co dělat a letí tam jak k ohni.
Další věc je, že by tam měli být i kamery, protože to, co tam dělají kamiony, to už opravdu zůstává rozum stát. když se to před zúžením zbrzdí, nebo i zastaví, přejíždí zleva doprava, často chce v koloně doprava a klidně se postaví na štorc přes dva pruhy, než se to hne tak, aby se mohl doprava zařadit, aby následně za chvíli to samé udělal, když musí kvůli zúžení doleva. Kdyby lidi používali to, co mají na krku, tak by tolik "buzerace" a omezeních ani nemuselo být. Pokud se nezačne hlava za volantem používat, tak pak se nesmíme divit, že hlídají řidiče na každém kroku.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  16. 08. 2019 11:02

Kamióny radši ani nekomentuju. Včerejší cesta Praha-Brno mi bohatě stačila. Předjíždění všemi třemi pruhy ve stoupání bylo tak nějak standard. Ve zúžení u Velkého Meziříčí kamión v levém pruhu, aby nikdo nemohl před něj. Cestou zpět pro změnu před McDonaldem u VelMez zcela obsazený odstavný pruh, a pro jistotu sem tam některý vysunutý napůl do pravého pruhu.

Odpovědět  |   | 
kari  |  16. 08. 2019 12:46

stačí mi to každý den na pražském okruhu, Kamiony jak v tunelu, tak za ním běžně ve třech pruzích. Ve dvou je to naprostý standard

Odpovědět  |   | 
.  |  16. 08. 2019 12:12

Tak zrovna tu D10 jezdím každý týden a když jedu tacho 90 tak jsem ten nejpomalejší.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  16. 08. 2019 12:53

To se nedivím, ve zúženích je totiž stovka. Aspoň v úseku StBoleslav-Praha

Odpovědět  |   | 
.  |  16. 08. 2019 14:11

Ale no tak, to vím. Ale před tím ne.

Odpovědět  |   | 
Martin  |  16. 08. 2019 13:43

A jak si poznal že to bylo kvůli rychlé jízdě?

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  16. 08. 2019 17:50

Mrknu a vidím.

Odpovědět  |   | 
Sir CHerokee  |  16. 08. 2019 10:01

Problém je v tom, že radary zkrátka nevedou k snížení počtu nehod. Takový zanedbatelný detail. A to ani ve městech, kde dochází i k opačnému paradoxu, jak všichni mají oči přilepené k budíkům.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  16. 08. 2019 11:05

Já ti nevím, k čemu vedou nebo nevedou, ale faktem je, že v úsecích, kde se měří, prostě nikdo neletěl jak šílenec.

Odpovědět  |   | 
Sir CHerokee  |  16. 08. 2019 12:13

Jo, ale těch nehod není málo. Když vjedeš vedle náklaďáku a měli byste jet oba 80, takže celou dobu vedle sebe, tak se opotí na prdeli někde i zkušený řidič. Ale hlavně D1 už měla být dávno hotová.

A k čemu to vede..tomu, co máte v Čechách, na Moravě zatím méně. Každá druhá vesnice si chce vydělat, takže máte plnou prdel radarů. Ale nehod stejně.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  16. 08. 2019 12:55

Vesnické radary mám, jak jsi asi pochopil, zcela na salámu. Bavíme se o dálničním provozu, kde to měření považuju za užitečné.
D1 by byla hotová, kdyby to nepokazily všechny vlády pomalu od roku 89. To není jen záležitost posledních let. Hlavně měla být dávno hotová D35, pak by D1 taky tolik netrpěla.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  16. 08. 2019 12:58

Jelikož nejde upravovat příspěvky, tak ještě jeden poznatek: prakticky ve všech opravovaných úsecích je značka nabádající k střídavé jízdě. A tam už se nemusí potit vůbec nikdo.

Odpovědět  |   | 
praktik  |  16. 08. 2019 14:49

To je sice hezké, a v televizních ukázkách taková střídavá jízda funguje báječně. V reálu to ovšem vypadá často tak, že když je větší provoz, tak v pravém jedou kamiony tak 30 až 60 a jsou tam za sebou nalepená auta s minimálními odstupy. A v levém jsou širší osobáky nebo dodávky, kteří se bojí, že se vedle kamionu nevejdou, takže jedou za ním taky těch 30 až 60 a občas to úplně zastaví. Takže máme vedle sebe 2 plné pruhy s malými odstupy, které se vlečou a zastavují.A ti co si v levém netroufnou jet vedle kamionu, tak nemohou uhnout za ten kamion do pravého, protože tam na to není mezera a často ani uhnout nechtějí, i když jim tu mezeru v pravém někdo vytvoří.Takže ti s užšími auty nebo třeba motocykly, které by levým bez problémů projely, tam poskakují taky. Úsekové měření je v takovém provozu nanic a nehoda se tam při takovém popojíždění může stát i přesto, že se 80 rozhodně nepřekračuje. Je to totiž hodně náročné na pozornost a střídavou jízdu v takovém provozu prakticky nejde aplikovat.

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  16. 08. 2019 13:04

Faktem je, že pokud jedu po rovné silnici, nikde žádná překážka ani křižovatka a někdo mě nečekaně zabrzdí je to docela opruz a kleju dokud si nevšimnu. že jedu kolem šedé bedny. Pak mu zase děkuji. Kamery úsekového měření přece jen vidím už z dálky pokud nejedu za vysokou bednou kamionu.

Odpovědět  |   | 
D11 R  |  16. 08. 2019 12:11

Tyhle radary nejsou kvůli tomu, že početná část řidičů, jezdí 90, 100. Je to kvůli duševně slabším, kteří si tam letí 140. Je to nepříjemné, protože máš strach, že to do tebe napere a v této rychlosti již vznikají dopravní nehody, hlavně ty následky jsou nevratné. Před x lety, když ještě dělali dálnici na Berlín, tak jsem předjížděl ve zúžení kamion. Kamion jel tak, jak měl, já jel asi 100, jsem zastánce rychlejšího předjetí, abychom vedle sebe nebyli minutu. Jenže ho na mě hodil boční vítr a já drcnul do dělícího panelu. Panel mě díky tvarování hodil zase zpět do pruhu a já si musel dát vyvážit kolo. Kdybych jel 140, tak mě to hodí do kamionu a je bouračka.

Oči přilepené k budíkům mají pouze nevyježděná trdla, která neumějí ovládat vůz. Neříkej, že nezvládneš držet rychlost pouze s občasným mrknutím na tachák? Většinou jede kolona v pravém pruhu tak, že není potřeba rychlost kontrolovat vůbec.

Odpovědět  |   | 
Sir CHerokee  |  16. 08. 2019 12:17

Mám sježděný kus Evropy, ale ne rozdíl mezi 50 a 55 nebo 80 - 85 opravdu nepoznám. Ani na motocyklu ani v autě. Běžná tolerance je 3 km/h...ale bývá i méně (např. ve ValMezu či Vsetíně). Zvláště ve městě je pak nebezpečné čučet na budíky.

Odpovědět  |   | 
Tempomat  |  16. 08. 2019 12:24

Úplně stačí používat tempomat nebo omezovač rychlosti a pak už jen bezpečně sledovat provoz ... ale chápu, že i dnes někteří tyto základní pomocníky v některých starších autech nemají.

Odpovědět  |   | 
Lord Owl  |  16. 08. 2019 12:53

Mám 20 let staré Volvo, tempomatem vybavené. Ale je to takový ten jednoduchý (přidej uber), jak brnknu po brzdě, tak konec a musím to znovu zapínat. To na jízdu v koloně není.

Odpovědět  |   | 
xxc  |  16. 08. 2019 12:56

Bezpečnejšie je rýchlosť ovládať nohou, ako ísť konštantne len preto, že tempomat je tak nastavený. Alebo ísť tieto úseky na adaptívnom tempomat. Len nie každý to má.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  16. 08. 2019 12:59

Na co tempomat? Stačí omezovač rychlosti, který tě nepustí jet rychleji, pokud máš sklony k těžknutí nohy. To má dnes každé auto mladší deseti let.

Odpovědět  |   | 
xxc  |  16. 08. 2019 14:08

Obmedzovač nepoužívam a radšej by som to prešiel bezpečne bez obmedzovača, ako nebezpečne s obmedzovačom.

Odpovědět  |   | 

já ho zase používám, ty ho asi neumáš nastavit, tak ho nepoužíváš, pověs nám, jak jízda s omezovačem může být nebezpečná?

Odpovědět  |   | 
Tempomat  |  17. 08. 2019 06:57

Přesně tak, i s tempomatem anebo omezovačem je nutné se nejprve naučit a potom to je skvělý pomocník na jedno/dvě kliknutí. A auto se dá přece vždy i nadále ovládat pedály (zrychlení, zpomalení ...).

Odpovědět  |   | 
xxc  |  16. 08. 2019 12:52

Bude veľmi zaujímavé zúžené úseky jazdiť s očami na budíkoch, keďže tam bude meraný úsek Ja sa zvyknem plne sústrediť na cestu a vtedy mimo nepozerám. Ale verím, že nehôd ubudne. Len ľudia viac zaplatia

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  16. 08. 2019 12:57

Jestli neumíš jezdit bez toho, že bys neustále koukal na přístroje, pak vrať řidičák. Stačí občas mrknout a ničemu to neuškodí, nic nebezpečného na tom není.

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  16. 08. 2019 13:16

To mrknutí u starších řidičů znamená vteřinku než se oko zaostří na blízko a zpět na dálku. A schopnost akomodace je to nebezpečí, které čuměním na displey nastává. Stejně jako ladění navigace, volání přes hand free, vyhledávání menu a pod. Ze všech těch nebezprečí upadl v nemilost jen mobil.

Odpovědět  |   | 
xxc  |  16. 08. 2019 14:06

Jazdiť samozrejme viem, ani na prístroje nepozerám, len pri meraní už musím neprekročiť rýchlosť a tam už je to bez prístrojov problém. A vyššie píšem, že občas mrknúť samozrejme uškodí, lebo pri zúženej ceste sa treba sústrediť plne na cestu.

Odpovědět  |   | 
Martin  |  16. 08. 2019 13:45

To si tady vyplodil pěknou snůšku keců.

Odpovědět  |   | 
Martin  |  16. 08. 2019 14:29

"ten letící 150kmh" je jen výmluvá pro hloupé, aby tě pak zpokutovali za 87kmh. protože těch 150kmh je málo, to by si nevydělali. Za to 90kmh - těch pošlou tisíce denně. To bude vývar !!!

Odpovědět  |   | 
.  |  16. 08. 2019 12:14

Píšeš nesmysly.

Odpovědět  |   | 
Martin  |  16. 08. 2019 14:26

Jel jsem v Německu po dálnici cca 150 ... a najednou jsem se přistihl, že to je nezvyk, věnovat se cestě a situaci kolem mě a ne strávit 20%-60% času koukáním pod volant, zda neporušuji.

Odpovědět  |   | 

ty, máš displej na nohách? Snad je v zorným uhlu uprostřed auta

Odpovědět  |   | 
fikovnik  |  22. 08. 2019 16:32

no myslím že většině čtenářů vyjádření "pod volant" dojde. Autor zřejmě neobratně vyjádřil, že k pohledu na rychloměr musí sklopit zrak a akomodovat oči na kratší vzdálenost, což TY zřejmě díky HUD nemusíš, neboť máš rychloměr v zorném úhlu, tedy promítnutý někam "na cestu", kam tedy doufejme koukáš... jestli to měla být vtipná poznámka, tak sorry, mě tohle slovíčkaření za každou cenu moc vtipné nepřipadá.

Odpovědět  |   | 
Martin  |  16. 08. 2019 14:24

Zloději, nic víc nic míň. Tak teď budou o to více jezdit obcemi. Ty značky tam plácají jak bezmozci, přehledná místa 60/80 nepřehledná 130 nebo klasických 90. Pokud někdo napíše, že s tím "víceméně souhlasí" tak je akorát srab. Mám natočené i borce z ČT, jak si valí 70 ve 30. Takže to jsou jen pózy pro média. Mě spíše fascinuje, jak si jako národ necháme tu šikanu líbit. Místo, aby tématem voleb bylo to, co nás štve v reálném životě, tak volíme postoj k EU, postoj k světovým problémům a další prázdná témata. Anebo rovnou hezčí vlasy či vzhled a sympatie ... Já bych dal hlas tomu, kdo by na cesty VRÁTIL DOPRAVNÍ PŘEDPISY! Dnešní kombinace divokého západu (můžeš si dělat co chceš a jezdit na čem chceš) a drakonizace rychlosti (za to zkus jet s registrovaným vozidlem o 5 víc!!!) je akorát nebezpečný.

Odpovědět  |   | 
Driver  |  16. 08. 2019 15:25

mpolan: Souhlasím, že řešení měřením snížilo počet krizových situací a nehod. Teď jich je mnohem méně v daných úsecích. To je fakt. Ale absolutně si nejsem jistý, zda to je morálně správně. Aby všichni byli perzekuováni za to, že někteří jezdí jak sebevrazi. Nebylo by lepší, kdyby na těch úsecích byly motorky s videodalekohledem a vyjížděli ke každému zadokumentovanému přestupku? Třeba řidiči kamiónů někde z balkánu mimo EU, ty žádné body netrápí, a pokuty jim platí zaměstnavatel. Just-In-Time logistika je prvořadá. Nedodáním dílů fabrice včas jsou pokuty ve statisících euro, takže návěs v levém, magnetem ošálený tachograf, a jedeme stovečkou hlava nehlava, sluchátka v uších a sanita za námi? Nezájem, buď ho musí podjet odstavným, nebo jet za ním dokud se nesmiluje (několik minut) Vůbec si nejsem jistý, že to měření nás spasí... Oni přesně ví, kudy mají jet jak beránci a kde nic nehrozí....

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  16. 08. 2019 18:00

To by samozřejmě bylo lepší, ale jsem rád, že aspoň ten provoz se takhle zklidní...

Odpovědět  |   | 

dát měření od první značky co snižuje rychlost, při značce B21a dát kamery a snímat auta v levým. Aut je moc, vybodovat řidiče za každou cenu a ještě by to mělo někoho napadnout, jak to udělat ve městě.

Odpovědět  |   | 
Fanda  |  20. 08. 2019 19:31

Na druhou stranu tu zase máme řidiče,co dělají vše pro to,aby se vybo dovali.

Odpovědět  |   | 
Leva  |  09. 09. 2019 13:31

Nějak mi nesedí ten údaj 7.-21.kilometr Mirošovice-Hvězdonice. Pokud vím, tak to jsou exity 21 - 29. Nevíte někdo, jak to je?

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4

Když na vás Jimny pohlédne svým roztomilým kukučem, není ani třeba klást onu známou otázku „Chcete mě?“. Tehle roztomilej kříženeček je totiž moc hodnej, má rád projížďky po lese, ale umí se chovat i ve městě, hodí se k dětem i na práci, moc toho nespapá a vejde se skoro všude. Toho prostě chcete, o tom není sporu. Ale zaprvé není všechno jen a jen růžové, a pak je tu ještě jedna zásadní otázka: Automat, nebo manuál? Pečlivě jsme vyzkoušeli oba.

včera | Petr Schnagl | 26 příspěvků
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků

Nejčtenější články

České řidiče nejvíc štvou zamlžená okna. Dlouhodobé řešení přitom stojí pár korun

České řidiče nejvíc štvou zamlžená okna. Dl…

Zimní sezóna je nadobro tady a nejednoho řidiče štvou neustále zamlžená okna v jeho autě. Podívali jsme se na obecné i babské rády, jak s tímto problémem nejlépe zatočit.

13.  12.  2019 | | 98 N/A
Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni ale dolehly socialistické kompromisy

Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni a…

Třicáté výročí 17. listopadu 1989 si lze připomenout různě. Třeba i svým způsobem revolučním automobilem, který se stal symbolem tehdejší doby a zároveň pojítkem mezi starým AZNP a Škodou pod křídly VW.

17.  11.  2019 | | 55 N/A
Škoda spustila výrobu nové Octavie. Linkou už ale projelo něco zajímavějšího

Škoda spustila výrobu nové Octavie. Linkou …

Z linky v Mladé Boleslavi už sjíždí první kusy nové Octavie. Během toho však továrna již pomalu najíždí i na produkci prvního modelu na elektrické platformě MEB.

1.  12.  2019 | | 50 N/A
Slovensko nabízí dotace na elektromobily. Elektrická Škoda rázem stojí pakatel

Slovensko nabízí dotace na elektromobily. E…

Vysokou cenu elektromobilů mohou částečně srazit státní dotace. Slováci proto spouštějí zajímavý program.

23.  11.  2019 | | 150 N/A
Už i Škoda si utahuje z Elona Muska. Soucítí s ním a kouká na vlastní minulost

Už i Škoda si utahuje z Elona Muska. Soucít…

Kdo by to čekal? V hromadě vtípků na účet Elona Muska a jeho Cybertruck se nyní objevil i jeden od Škodovky.

29.  11.  2019 | | 34 N/A