Radar v malém italském městě nachytal přes 58 tisíc řidičů za pouhé dva týdny

Až polovinu projíždějících aut nachytá rychlostní kamera v malém italském městě.

Přemýšleli jste někdy nad tím, kolik přestupků může zachytit jedna rychlostní kamera umístěná na hlavní silnici v malém městě? Bývají zákeřně umístěné a jako řidiči je nejspíš nenávidíte, ale zaujme, že italské Pieve di Teco se nyní pochlubilo podrobnou statistikou. Za dva týdny totiž malá kamera zachytila 58.568 přestupků. Přitom městečko u hranic s Francií má pouhých 120 obyvatel.

Alessandro Alessandri, starosta města, o této statistice pro BBC hovoří jako o opravdovém šílenství. Na místo s rychlostním limitem 50 km/h radar instaloval s vědomím, že nachytá pár hříšníků. Z desítek tisíc případů tu však nejsou jen marginální překročení, ale třeba i zaznamenaná rychlost 135 kilometrů za hodinu.

Fén místo radaru. Babička takto bojuje proti rychlým vozům na silnici

Fén místo radaru. Babička takto bojuje proti rychlým vozům na silnici

Ještě zajímavější pohled je ten, že uvedené číslo přestupků značí zhruba polovinu aut, které městem projedou. Většinou se jedná o řidiče, kteří objíždí trasy s mýtným a kolonami. Takoví pak spěchají a s radarem na tak malém městě tolik nepočítají.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 7 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 68 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 56 příspěvků