R36: nejsilnější VW Golf v historii (spy photos)

Volkswagen překvapuje. Již před uvedením nejsilnější verze R32 s výkonem 184 kW (250 k) se sice objevily spekulace, zda Golf nedostane ještě silnější motor o objemu 3,6 l. Ale nestalo se tak. Nyní je zřejmě na čase to změnit.

Na podzimní autosalon do Frankfurtu totiž Volkswagen plánuje přivézt nejostřejší verzi Golfu všech dob. Vidlicový šestiválec s objemem 3,6 l a výkonem 221 kW (300 k) si již odbyl svou premiéru v Passatu R36. Pro lehčí Golf tak bude jistě zajímavou volbou. Na stovku by se měl vůz dostat pod 5,5 sekundy, maximální rychlost bude elektronicky limitována na 250 km/h. Samozřejmostí bude (jako v případě verze R32) pohon všech kol systémem Haldex (označení 4Motion). Na vnějším vzhledu velké změny neočekávejte, větší budou jen přední nasávací otvory a vzadu si najde místo větší difuzor.

Dynamicky tak bude ostrý Golf jen ztěží hledat konkurenty a výkonově překoná i svého největšího rivala v podobě BMW 130i – tedy jen v případě, že se neobjeví přeplňovaná verze 135i. Otázkou ale zůstává, jak se poměrně těžký motor projeví při jeho uložení před přední nápravou a zda nebude kvůli tomuto faktu R36 trpět výraznější nedotáčivostí. Spekulace však nechejme stranou a na vůz si raději v klidu počkejme. Každopádně se ale fanoušci Volkswagenu mají na co těšit.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Volkswagen Golf R36 při testech

TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

21.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků