R36: nejsilnější VW Golf v historii (spy photos)

Volkswagen překvapuje. Již před uvedením nejsilnější verze R32 s výkonem 184 kW (250 k) se sice objevily spekulace, zda Golf nedostane ještě silnější motor o objemu 3,6 l. Ale nestalo se tak. Nyní je zřejmě na čase to změnit.

Na podzimní autosalon do Frankfurtu totiž Volkswagen plánuje přivézt nejostřejší verzi Golfu všech dob. Vidlicový šestiválec s objemem 3,6 l a výkonem 221 kW (300 k) si již odbyl svou premiéru v Passatu R36. Pro lehčí Golf tak bude jistě zajímavou volbou. Na stovku by se měl vůz dostat pod 5,5 sekundy, maximální rychlost bude elektronicky limitována na 250 km/h. Samozřejmostí bude (jako v případě verze R32) pohon všech kol systémem Haldex (označení 4Motion). Na vnějším vzhledu velké změny neočekávejte, větší budou jen přední nasávací otvory a vzadu si najde místo větší difuzor.

Dynamicky tak bude ostrý Golf jen ztěží hledat konkurenty a výkonově překoná i svého největšího rivala v podobě BMW 130i – tedy jen v případě, že se neobjeví přeplňovaná verze 135i. Otázkou ale zůstává, jak se poměrně těžký motor projeví při jeho uložení před přední nápravou a zda nebude kvůli tomuto faktu R36 trpět výraznější nedotáčivostí. Spekulace však nechejme stranou a na vůz si raději v klidu počkejme. Každopádně se ale fanoušci Volkswagenu mají na co těšit.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Volkswagen Golf R36 při testech

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků