R36: nejsilnější VW Golf v historii (spy photos)

Volkswagen překvapuje. Již před uvedením nejsilnější verze R32 s výkonem 184 kW (250 k) se sice objevily spekulace, zda Golf nedostane ještě silnější motor o objemu 3,6 l. Ale nestalo se tak. Nyní je zřejmě na čase to změnit.

Na podzimní autosalon do Frankfurtu totiž Volkswagen plánuje přivézt nejostřejší verzi Golfu všech dob. Vidlicový šestiválec s objemem 3,6 l a výkonem 221 kW (300 k) si již odbyl svou premiéru v Passatu R36. Pro lehčí Golf tak bude jistě zajímavou volbou. Na stovku by se měl vůz dostat pod 5,5 sekundy, maximální rychlost bude elektronicky limitována na 250 km/h. Samozřejmostí bude (jako v případě verze R32) pohon všech kol systémem Haldex (označení 4Motion). Na vnějším vzhledu velké změny neočekávejte, větší budou jen přední nasávací otvory a vzadu si najde místo větší difuzor.

Dynamicky tak bude ostrý Golf jen ztěží hledat konkurenty a výkonově překoná i svého největšího rivala v podobě BMW 130i – tedy jen v případě, že se neobjeví přeplňovaná verze 135i. Otázkou ale zůstává, jak se poměrně těžký motor projeví při jeho uložení před přední nápravou a zda nebude kvůli tomuto faktu R36 trpět výraznější nedotáčivostí. Spekulace však nechejme stranou a na vůz si raději v klidu počkejme. Každopádně se ale fanoušci Volkswagenu mají na co těšit.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Volkswagen Golf R36 při testech

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků