R36: nejrychlejší Passat konečně u nás

Importér vozů Volkswagen uvádí na český trh model Passat s označením R36. Na kolik vyjde nejrychlejší Passat všech dob?
R36: nejrychlejší Passat konečně u nás

O jeho vzniku jsme vás již samozřejmě informovali, ale teprve nyní můžeme potvrdit jeho české detaily včetně cen. Šestiválcový motor Passatu R36 s přímým vstřikováním paliva FSI o objemu 3,6 litru dosahuje úctyhodných 220 kW (300 k) a poskytuje vozu znamenitou dynamiku. Cena Passatu R36 v provedení sedan je stanovena na 1 199 000 Kč, za Passat R36 Variant zákazník zaplatí 1 246 400 Kč.

Fakt, že se jedná o historicky nejsilnější Passat, podtrhují základní technická data – z 0 na 100 km/h zrychlí Passat R36 (sedan) za bleskových 5,6 vteřiny, model Variant pak za 5,8 vteřiny. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na v Německu obvyklých 250 km/h. Výkon motoru přenáší na vozovku sériově dodávaná dvojspojková samočinná převodovka DSG a pro ty nejlepší jízdní vlastnosti a optimální trakci je bestseller značky Volkswagen vybaven i stálým pohonem všech kol 4Motion. Díky těmto úctyhodným výkonům je „er třicetšestka“ ideálním modelem pro vyznavače dynamické a zároveň komfortní jízdy. Ano, před manželkou mluvte o užitných hodnotách prostorné karosérie, bezpečnosti a spoustě prostoru pro nákupy. A výkonový potenciál si nechte pro sebe.

Exkluzivitu nového Passatu R36 dokresluje jeho působivý vzhled. Vůz má specificky tvarované nárazníky, modře lakované brzdové třmeny, nově tvarovaný spoiler na víku zavazadlového prostoru (u modelu Variant  R36 zajišťuje přítlak nový střešní spoiler), chromované dvojité koncovky výfuku, osmnáctipalcová kola z lehké slitiny s pneumatikami o rozměru 235/40 a rozšířené podběhy lakované v barvě vozu.

Interiér vozu je vyveden v exkluzivním designu R-Line, včetně koženého multifunkčního volantu s logem R36, elektricky nastavitelných sportovních sedaček Performance (u řidiče s pamětí), prahových lišt s nápisem R36, bíle podsvícených přístrojů, hlavice páky voliče samočinné převodovky v kombinaci kůže a hliníku a pedálů z ušlechtilé oceli.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Passat R36

 

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků