R36: nejrychlejší Passat konečně u nás

Importér vozů Volkswagen uvádí na český trh model Passat s označením R36. Na kolik vyjde nejrychlejší Passat všech dob?
R36: nejrychlejší Passat konečně u nás

O jeho vzniku jsme vás již samozřejmě informovali, ale teprve nyní můžeme potvrdit jeho české detaily včetně cen. Šestiválcový motor Passatu R36 s přímým vstřikováním paliva FSI o objemu 3,6 litru dosahuje úctyhodných 220 kW (300 k) a poskytuje vozu znamenitou dynamiku. Cena Passatu R36 v provedení sedan je stanovena na 1 199 000 Kč, za Passat R36 Variant zákazník zaplatí 1 246 400 Kč.

Fakt, že se jedná o historicky nejsilnější Passat, podtrhují základní technická data – z 0 na 100 km/h zrychlí Passat R36 (sedan) za bleskových 5,6 vteřiny, model Variant pak za 5,8 vteřiny. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na v Německu obvyklých 250 km/h. Výkon motoru přenáší na vozovku sériově dodávaná dvojspojková samočinná převodovka DSG a pro ty nejlepší jízdní vlastnosti a optimální trakci je bestseller značky Volkswagen vybaven i stálým pohonem všech kol 4Motion. Díky těmto úctyhodným výkonům je „er třicetšestka“ ideálním modelem pro vyznavače dynamické a zároveň komfortní jízdy. Ano, před manželkou mluvte o užitných hodnotách prostorné karosérie, bezpečnosti a spoustě prostoru pro nákupy. A výkonový potenciál si nechte pro sebe.

Exkluzivitu nového Passatu R36 dokresluje jeho působivý vzhled. Vůz má specificky tvarované nárazníky, modře lakované brzdové třmeny, nově tvarovaný spoiler na víku zavazadlového prostoru (u modelu Variant  R36 zajišťuje přítlak nový střešní spoiler), chromované dvojité koncovky výfuku, osmnáctipalcová kola z lehké slitiny s pneumatikami o rozměru 235/40 a rozšířené podběhy lakované v barvě vozu.

Interiér vozu je vyveden v exkluzivním designu R-Line, včetně koženého multifunkčního volantu s logem R36, elektricky nastavitelných sportovních sedaček Performance (u řidiče s pamětí), prahových lišt s nápisem R36, bíle podsvícených přístrojů, hlavice páky voliče samočinné převodovky v kombinaci kůže a hliníku a pedálů z ušlechtilé oceli.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Passat R36

 

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků