R36: nejrychlejší Passat konečně u nás

Importér vozů Volkswagen uvádí na český trh model Passat s označením R36. Na kolik vyjde nejrychlejší Passat všech dob?
R36: nejrychlejší Passat konečně u nás

O jeho vzniku jsme vás již samozřejmě informovali, ale teprve nyní můžeme potvrdit jeho české detaily včetně cen. Šestiválcový motor Passatu R36 s přímým vstřikováním paliva FSI o objemu 3,6 litru dosahuje úctyhodných 220 kW (300 k) a poskytuje vozu znamenitou dynamiku. Cena Passatu R36 v provedení sedan je stanovena na 1 199 000 Kč, za Passat R36 Variant zákazník zaplatí 1 246 400 Kč.

Fakt, že se jedná o historicky nejsilnější Passat, podtrhují základní technická data – z 0 na 100 km/h zrychlí Passat R36 (sedan) za bleskových 5,6 vteřiny, model Variant pak za 5,8 vteřiny. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na v Německu obvyklých 250 km/h. Výkon motoru přenáší na vozovku sériově dodávaná dvojspojková samočinná převodovka DSG a pro ty nejlepší jízdní vlastnosti a optimální trakci je bestseller značky Volkswagen vybaven i stálým pohonem všech kol 4Motion. Díky těmto úctyhodným výkonům je „er třicetšestka“ ideálním modelem pro vyznavače dynamické a zároveň komfortní jízdy. Ano, před manželkou mluvte o užitných hodnotách prostorné karosérie, bezpečnosti a spoustě prostoru pro nákupy. A výkonový potenciál si nechte pro sebe.

Exkluzivitu nového Passatu R36 dokresluje jeho působivý vzhled. Vůz má specificky tvarované nárazníky, modře lakované brzdové třmeny, nově tvarovaný spoiler na víku zavazadlového prostoru (u modelu Variant  R36 zajišťuje přítlak nový střešní spoiler), chromované dvojité koncovky výfuku, osmnáctipalcová kola z lehké slitiny s pneumatikami o rozměru 235/40 a rozšířené podběhy lakované v barvě vozu.

Interiér vozu je vyveden v exkluzivním designu R-Line, včetně koženého multifunkčního volantu s logem R36, elektricky nastavitelných sportovních sedaček Performance (u řidiče s pamětí), prahových lišt s nápisem R36, bíle podsvícených přístrojů, hlavice páky voliče samočinné převodovky v kombinaci kůže a hliníku a pedálů z ušlechtilé oceli.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Passat R36

 

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků