Quattroporte Belagio Fastback: Maserati pro rodinku

Model Maserati Quattroporte se stal symbolem znovuzrození osobitosti moderních vozů Maserati. Vznikne i ve verzi kombi?

Právě Quattroporte si nyní do parády vzala nová, leč z historie čerpající italská karosárna Carrozzeria Touring Superleggera, aby z něj vyšlechtila decentní kombík. Inu proč ne, v době, kdy se jako kombi vyrábí i Chrysler 300M. Na druhou stranu, s podobnou karosérií kdysi vznikaly třeba vozy Volvo P1800 nebo Aston Martin, kombík byl svého času vyšlechtěn dokonce z Jaguaru XK120.

Klepněte pro větší obrázek

Firma Carrozzeria Touring svůj výtvor nazvala Maserati Quattroporte Bellagio Fastback a představí jej již za několik dní na klasické soutěži elegance Concorso d’Eleganza Villa D’este poblíž italského jezera Como. Bellagio Fastback je zatím pouze prototypem a o jeho potencální sériové produkci zatím nemůže být řeč. Ačkoli, kdo ví...

Společnost s legendárním jménem Carrozzeria Touring připravila tento vůz pro svůj velký návrat po dlouhé době, kdy ji z trhu vytlačily, podobně jako Zagato a další, dominantní firmy Pininfarina a Italdesign. Spoelčnost Carrozzeria Touring přitom vznikla již před osmdesáti lety a během svého aktivního života se podepsala pod řadu jedinečných kreacích na technice Ferrari, Alfa Romeo nebo Aston Martin. Touring je podepsán i pod prvním Lamborghini 350GT. Znovuzrozená Carrozzeria Touring se chystá oprášit svoji slavnou sérii Superleggera (znamená superlehký, při stavbě sportovních vozů využívala v maximální míře lehkých materiálů) a oprášit spolupráci s velkosériovými automobilkami. Jako místo pro svoji prezentaci si vybrala právě prestižní Concorso d’Eleganza Villa D’este. 

Kupodivu to není poprvé, co se kdy někdo pokusil postavit pětidvéřové Quattroporte. Nedávno k tomuto kroku přistoupily firmy StudiM a StudioTorino a vytvořily prototyp Maserati Cinqueporte s praktickou karosérií a sklopnými zadními sedadly. Prototyp měl oslovit především arabské zákazníky, pročež byl připraven k provozu v poušti. Vůz vznikl v jediném exempláři a prodán byl údajně za cenu okolo 350 000 Euro.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 38 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků