Quattroporte Belagio Fastback: Maserati pro rodinku

Model Maserati Quattroporte se stal symbolem znovuzrození osobitosti moderních vozů Maserati. Vznikne i ve verzi kombi?

Právě Quattroporte si nyní do parády vzala nová, leč z historie čerpající italská karosárna Carrozzeria Touring Superleggera, aby z něj vyšlechtila decentní kombík. Inu proč ne, v době, kdy se jako kombi vyrábí i Chrysler 300M. Na druhou stranu, s podobnou karosérií kdysi vznikaly třeba vozy Volvo P1800 nebo Aston Martin, kombík byl svého času vyšlechtěn dokonce z Jaguaru XK120.

Klepněte pro větší obrázek

Firma Carrozzeria Touring svůj výtvor nazvala Maserati Quattroporte Bellagio Fastback a představí jej již za několik dní na klasické soutěži elegance Concorso d’Eleganza Villa D’este poblíž italského jezera Como. Bellagio Fastback je zatím pouze prototypem a o jeho potencální sériové produkci zatím nemůže být řeč. Ačkoli, kdo ví...

Společnost s legendárním jménem Carrozzeria Touring připravila tento vůz pro svůj velký návrat po dlouhé době, kdy ji z trhu vytlačily, podobně jako Zagato a další, dominantní firmy Pininfarina a Italdesign. Spoelčnost Carrozzeria Touring přitom vznikla již před osmdesáti lety a během svého aktivního života se podepsala pod řadu jedinečných kreacích na technice Ferrari, Alfa Romeo nebo Aston Martin. Touring je podepsán i pod prvním Lamborghini 350GT. Znovuzrozená Carrozzeria Touring se chystá oprášit svoji slavnou sérii Superleggera (znamená superlehký, při stavbě sportovních vozů využívala v maximální míře lehkých materiálů) a oprášit spolupráci s velkosériovými automobilkami. Jako místo pro svoji prezentaci si vybrala právě prestižní Concorso d’Eleganza Villa D’este. 

Kupodivu to není poprvé, co se kdy někdo pokusil postavit pětidvéřové Quattroporte. Nedávno k tomuto kroku přistoupily firmy StudiM a StudioTorino a vytvořily prototyp Maserati Cinqueporte s praktickou karosérií a sklopnými zadními sedadly. Prototyp měl oslovit především arabské zákazníky, pročež byl připraven k provozu v poušti. Vůz vznikl v jediném exempláři a prodán byl údajně za cenu okolo 350 000 Euro.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

bazar

Volvo V40 1,9
Rok výroby: 2004
Stav: 242 247 km
Cena: 60 000 Kč
Volvo V60 2
Rok výroby: 2012
Stav: 156 631 km
Cena: 320 000 Kč
Volvo XC60 2,4
Rok výroby: 2008
Stav: 193 679 km
Cena: 300 000 Kč
Volvo XC60 2,4
Rok výroby: 2009
Stav: 175 886 km
Cena: 380 000 Kč
Maserati Quattroporte 4,2
Rok výroby: 2006
Stav: 164 786 km
Cena: 420 000 Kč
Chrysler 300C 3,5
Rok výroby: 2005
Stav: 163 262 km
Cena: 167 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků