Quantum GP700 má tolik přítlaku, že může jezdit hlavou dolů

Quantum GP700 si můžete koupit jako stavebnici a vůz prý odpovídá vyhlášce, takže smí na silnici

Tato okruhová hračka zaměřením podobná Arielu Atom a KTM X-Bow vznikla u protinožců v Austrálii, takže trvzení, že může díky masivnímu přítlaku jezdit hlavou dolů, docela sedne. Jmenuje se Quantum GP700, výrobce ji dodává jako celek nebo jako stavebnici a stojí skoro 700 000 dolarů. Amerických.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
První prototyp vznikl doslova na dvorku za domem. Přesto jsou dynamické parametry vskutku úchvatné. Uvidíme, jestli tuhle okruhovou hračku čeká světlá budocnost

To ho staví do teritoria exkluzivních superaut, ale tvůrci tvrdí, že cenovka odpovídá dynamice, která údajně rozdrtí i Bugatti Veyron. Na stovku se má tohle auto (má i značky a může na silnici) dostane za 2,6 sekundy, na 160 km/h za pouhých pět sekund a má se rozjet na 320 km/h.

Technika | Sportovní auta | Fascinace | Premiéry | Příslušenství | Ostatní značky

Ariel Atom 3.5R: bestie ještě bestiálnější, „stovku“ zvládne za 2,6 s

O pohon se stará vzadu uložený dvěma kompresory přeplňovaný čtyřválec 2,7 l. Ten vychází z motoru Honda série K, ale má úplně jiné vnitřnosti. Výsledkem úprav je výkon 522 kW (710 koní) v 7800 ot./min. a točivý moment 654 Nm v 6500 ot./min. Když uvážíme, že tahle věc má hmotnost jen 700 kg, musel by mít Veyron asi dva tisíce koní, aby se tomuto poměru vyrovnal.

Podle použitých pneumatik prý umí Quantum GP700 překonat přetížení až 2 g při brzdění a v zatáčce při 160 km/h dosáhne až na 2,5 g. Vůz má také tolik přítlaku, že v rychlosti 280 km/h by teoreticky mohl jet hlavou dolů. Výrobce má v plánu dodávat jen pět až deset aut ročně.

Honda Civic 1.339
Rok výroby: 2006
Stav: 108 813 km
Cena: 90 000 Kč
Honda CR-V 2.204
Rok výroby: 2009
Stav: 116 772 km
Cena: 180 000 Kč
Honda Accord 2.204
Rok výroby: 2004
Stav: 180 374 km
Cena: 84 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků