Quantum GP700 má tolik přítlaku, že může jezdit hlavou dolů

Quantum GP700 si můžete koupit jako stavebnici a vůz prý odpovídá vyhlášce, takže smí na silnici

Tato okruhová hračka zaměřením podobná Arielu Atom a KTM X-Bow vznikla u protinožců v Austrálii, takže trvzení, že může díky masivnímu přítlaku jezdit hlavou dolů, docela sedne. Jmenuje se Quantum GP700, výrobce ji dodává jako celek nebo jako stavebnici a stojí skoro 700 000 dolarů. Amerických.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
První prototyp vznikl doslova na dvorku za domem. Přesto jsou dynamické parametry vskutku úchvatné. Uvidíme, jestli tuhle okruhovou hračku čeká světlá budocnost

To ho staví do teritoria exkluzivních superaut, ale tvůrci tvrdí, že cenovka odpovídá dynamice, která údajně rozdrtí i Bugatti Veyron. Na stovku se má tohle auto (má i značky a může na silnici) dostane za 2,6 sekundy, na 160 km/h za pouhých pět sekund a má se rozjet na 320 km/h.

Ariel Atom 3.5R: bestie ještě bestiálnější, „stovku“ zvládne za 2,6 s

Ariel Atom 3.5R: bestie ještě bestiálnější, „stovku“ zvládne za 2,6 s

O pohon se stará vzadu uložený dvěma kompresory přeplňovaný čtyřválec 2,7 l. Ten vychází z motoru Honda série K, ale má úplně jiné vnitřnosti. Výsledkem úprav je výkon 522 kW (710 koní) v 7800 ot./min. a točivý moment 654 Nm v 6500 ot./min. Když uvážíme, že tahle věc má hmotnost jen 700 kg, musel by mít Veyron asi dva tisíce koní, aby se tomuto poměru vyrovnal.

Podle použitých pneumatik prý umí Quantum GP700 překonat přetížení až 2 g při brzdění a v zatáčce při 160 km/h dosáhne až na 2,5 g. Vůz má také tolik přítlaku, že v rychlosti 280 km/h by teoreticky mohl jet hlavou dolů. Výrobce má v plánu dodávat jen pět až deset aut ročně.

Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

včera | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Test Alfy Romeo 4C Spider: Osudová přitažlivost

Alfa Romeo 4C Spider

Alfa Romeo 4C je autem, do kterého se na první pohled zamilujete. Ale víte, jak to se vzletnými láskami bývá. Dost často z nich bývá slušná kocovina…

8.  7.  2017 | Jiří Švamberk | 9 příspěvků