Quantum GP700 má tolik přítlaku, že může jezdit hlavou dolů

Quantum GP700 má tolik přítlaku, že může jezdit hlavou dolů

Tato okruhová hračka zaměřením podobná Arielu Atom a KTM X-Bow vznikla u protinožců v Austrálii, takže trvzení, že může díky masivnímu přítlaku jezdit hlavou dolů, docela sedne. Jmenuje se Quantum GP700, výrobce ji dodává jako celek nebo jako stavebnici a stojí skoro 700 000 dolarů. Amerických.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
První prototyp vznikl doslova na dvorku za domem. Přesto jsou dynamické parametry vskutku úchvatné. Uvidíme, jestli tuhle okruhovou hračku čeká světlá budocnost

To ho staví do teritoria exkluzivních superaut, ale tvůrci tvrdí, že cenovka odpovídá dynamice, která údajně rozdrtí i Bugatti Veyron. Na stovku se má tohle auto (má i značky a může na silnici) dostane za 2,6 sekundy, na 160 km/h za pouhých pět sekund a má se rozjet na 320 km/h.

Ariel Atom 3.5R: bestie ještě bestiálnější, „stovku“ zvládne za 2,6 s

Ariel Atom 3.5R: bestie ještě bestiálnější, „stovku“ zvládne za 2,6 s

O pohon se stará vzadu uložený dvěma kompresory přeplňovaný čtyřválec 2,7 l. Ten vychází z motoru Honda série K, ale má úplně jiné vnitřnosti. Výsledkem úprav je výkon 522 kW (710 koní) v 7800 ot./min. a točivý moment 654 Nm v 6500 ot./min. Když uvážíme, že tahle věc má hmotnost jen 700 kg, musel by mít Veyron asi dva tisíce koní, aby se tomuto poměru vyrovnal.

Podle použitých pneumatik prý umí Quantum GP700 překonat přetížení až 2 g při brzdění a v zatáčce při 160 km/h dosáhne až na 2,5 g. Vůz má také tolik přítlaku, že v rychlosti 280 km/h by teoreticky mohl jet hlavou dolů. Výrobce má v plánu dodávat jen pět až deset aut ročně.

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků