Quantum GP700 má tolik přítlaku, že může jezdit hlavou dolů

Quantum GP700 má tolik přítlaku, že může jezdit hlavou dolů

Tato okruhová hračka zaměřením podobná Arielu Atom a KTM X-Bow vznikla u protinožců v Austrálii, takže trvzení, že může díky masivnímu přítlaku jezdit hlavou dolů, docela sedne. Jmenuje se Quantum GP700, výrobce ji dodává jako celek nebo jako stavebnici a stojí skoro 700 000 dolarů. Amerických.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
První prototyp vznikl doslova na dvorku za domem. Přesto jsou dynamické parametry vskutku úchvatné. Uvidíme, jestli tuhle okruhovou hračku čeká světlá budocnost

To ho staví do teritoria exkluzivních superaut, ale tvůrci tvrdí, že cenovka odpovídá dynamice, která údajně rozdrtí i Bugatti Veyron. Na stovku se má tohle auto (má i značky a může na silnici) dostane za 2,6 sekundy, na 160 km/h za pouhých pět sekund a má se rozjet na 320 km/h.

Ariel Atom 3.5R: bestie ještě bestiálnější, „stovku“ zvládne za 2,6 s

Ariel Atom 3.5R: bestie ještě bestiálnější, „stovku“ zvládne za 2,6 s

O pohon se stará vzadu uložený dvěma kompresory přeplňovaný čtyřválec 2,7 l. Ten vychází z motoru Honda série K, ale má úplně jiné vnitřnosti. Výsledkem úprav je výkon 522 kW (710 koní) v 7800 ot./min. a točivý moment 654 Nm v 6500 ot./min. Když uvážíme, že tahle věc má hmotnost jen 700 kg, musel by mít Veyron asi dva tisíce koní, aby se tomuto poměru vyrovnal.

Podle použitých pneumatik prý umí Quantum GP700 překonat přetížení až 2 g při brzdění a v zatáčce při 160 km/h dosáhne až na 2,5 g. Vůz má také tolik přítlaku, že v rychlosti 280 km/h by teoreticky mohl jet hlavou dolů. Výrobce má v plánu dodávat jen pět až deset aut ročně.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků