Qoros: sériová výroba zakázána, továrna neprošla zkouškami

Velkolepý rozlet čínsko-izraelské automobilky Qoros je ohrožen…

Letošní ženevský autosalon se stal místem rozmáchlé premiéry nové automobilky Qoros a jejích modelů. Již v polovině března Qoros oznámil, že své vozy z řady Qoros 3 (sedan, kombi a Cross) bude prodávat za celkem odvážných 410 000 Kč, ovšem kdo ví, jak vše nakonec dopadne. Připomeňme, že Qoros je společným projektem čínské automobilky Cherry a izraelské investiční skupiny Israeli Corp.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Qoros 3 sedan na letošním autosalonu v Ženevě

Čína nepatří v oblasti autorských práv a ochrany životního prostředí v rámci světových hráčů zrovna k protagonistům. Asi byste to s ohledem na regionální zvyklosti nečekali, ale projektu Qoros může zlámat vaz zdánlivá maličkost právě v podobě porušení podmínek ochrany životního prostředí. Vozy značky Qoros má vyrábět výhradně automobilka v čínské továrně Changshu vzdálené asi 100 km od Šanghaje.

Qoros Q3: čínský sedan bude stát nemalých 410 000 Kč

Qoros Q3: čínský sedan bude stát nemalých 410 000 Kč

Tato továrna měla naběhnout s podzimem letošního roku s kapacitou 150 000 vozů ročně, jež se měla záhy zvýšit až na 350 000 aut. Malosériová výroba tam již probíhá, ovšem místní úřad pro ochranu životního prostředí další rozvoj prozatím zarazil: továrna neodpovídá normám, a dokud nezjedná nápravu, stádium malosériové produkce nepřekročí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Qoros jako crossover, opět snímky ze Ženevy 2013

Ani důkladné rešerše bohužel neodhalily, v jakých konkrétních parametrech Qoros v Changshu pochybil. Jen v Číně mělo do konce letošního roku vzniknout 115 dealerství Qoros, kam měly přijít první sériové vozy již v průběhu října. O nic zásadního ale zřejmě nejde, berte to tak: další čínská automobilka ohlásila, že se výroba jejích vozů opozdí…

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků