Qoros: sériová výroba zakázána, továrna neprošla zkouškami

Velkolepý rozlet čínsko-izraelské automobilky Qoros je ohrožen…

Letošní ženevský autosalon se stal místem rozmáchlé premiéry nové automobilky Qoros a jejích modelů. Již v polovině března Qoros oznámil, že své vozy z řady Qoros 3 (sedan, kombi a Cross) bude prodávat za celkem odvážných 410 000 Kč, ovšem kdo ví, jak vše nakonec dopadne. Připomeňme, že Qoros je společným projektem čínské automobilky Cherry a izraelské investiční skupiny Israeli Corp.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Qoros 3 sedan na letošním autosalonu v Ženevě

Čína nepatří v oblasti autorských práv a ochrany životního prostředí v rámci světových hráčů zrovna k protagonistům. Asi byste to s ohledem na regionální zvyklosti nečekali, ale projektu Qoros může zlámat vaz zdánlivá maličkost právě v podobě porušení podmínek ochrany životního prostředí. Vozy značky Qoros má vyrábět výhradně automobilka v čínské továrně Changshu vzdálené asi 100 km od Šanghaje.

Ženeva 2013 | Tajné | Premiéry | Zajímavosti | Ceny | Byznys | Sedany | Ostatní značky

Qoros Q3: čínský sedan bude stát nemalých 410 000 Kč

Tato továrna měla naběhnout s podzimem letošního roku s kapacitou 150 000 vozů ročně, jež se měla záhy zvýšit až na 350 000 aut. Malosériová výroba tam již probíhá, ovšem místní úřad pro ochranu životního prostředí další rozvoj prozatím zarazil: továrna neodpovídá normám, a dokud nezjedná nápravu, stádium malosériové produkce nepřekročí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Qoros jako crossover, opět snímky ze Ženevy 2013

Ani důkladné rešerše bohužel neodhalily, v jakých konkrétních parametrech Qoros v Changshu pochybil. Jen v Číně mělo do konce letošního roku vzniknout 115 dealerství Qoros, kam měly přijít první sériové vozy již v průběhu října. O nic zásadního ale zřejmě nejde, berte to tak: další čínská automobilka ohlásila, že se výroba jejích vozů opozdí…

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků