Qoros představí v Ženevě první sériový model a dva koncepty

Qoros je nová čínská automobilka, která si brousí zuby také na evropský trh. V Ženevě bude k vidění první sériový automobil a dva koncepty předznamenávající podobu hybridního crossoveru a kombi.

Mnohokrát jsme psali, že Ženeva bude plná zajímavých novinek. Jedna z těch zajímavějších, ne-li přímo ta nejzajímavější, ovšem pochází z Číny, kde vznikla nová automobilka s názvem Qoros a ta na blížícím se autosalonu představí svůj historicky první sériový model. Jmenuje se Qoros 3 Sedan, přičemž společnost mu na stánku budou dělat ještě dva koncepty, které už od pohledu nemají k sériové výrobě daleko.

Qoros: čínský sedan pro Evropu

Qoros: čínský sedan pro Evropu

Nová čínská automobilka samozřejmě slibuje kvalitu, elegantní styl a tak dále. Můžeme tomu věřit, ale nejlepší bude, když si hodnocení necháme až na Ženevu, kde nebudeme chybět a kde si vůz naživo prohlédneme. Nakonec mnohokrát se potvrdilo, že to, co vypadá na fotkách velmi pěkně, může být v reálu bez pardonu dost hrozné. Ve své tiskové zprávě ale Qoros slibuje podporu renomovaných značek typu Magna Steyr, Continental, Bosch, Getrag a tak dále.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Qoros 3 Sedan je první model, který si budeme moci koupit i v Evropě, a to už koncem letošního roku.

Světovou premiéru si tedy v Ženevě odbude sériové provedení Qoros 3 Sedan. Tohle auto je dlouhé 4615 mm a široké 1839 mm. Rozvor výrobce neuvádí. Pod kapotou budou pro začátek dva benzinové čtyřválce o objemu 1,6 litru. Atmosférická verze nabídne 126 k a 155 Nm, přeplňované provedení vyprodukuje 156 k a 210 Nm. Standardem je šestistupňový manuál, alternativou šestistupňová dvouspojková převodovka. Qoros také připravuje přeplňovanou jedna-dvojku a nový čtyřválec s technologií přímého vstřiku paliva. V každém Qorosu 3 Sedan pak najdeme osmipalcovou dotykovou obrazovku.

Nový sedan doprovodí koncept Qoros 3 Cross Hybrid Concept. Tento crossover používá přeplňovaný tříválec o objemu 1,2 l u přední nápravy a samostatný elektromotor vzadu. Mezi spalovací jednotkou a převodovkou pak najdeme ještě jeden elektromotor. Řidič si bude moci vybrat mezi režimem jízdy pouze s použitím spalovacího motoru, elektrické jízdy s pohonem zadní nápravy nebo režimu 4x4.

JAC S11: „čínské Ferrari“ znovu žije, pod novou značkou

JAC S11: „čínské Ferrari“ znovu žije, pod novou značkou

Pro evropské zákazníky by mohl být velmi lákavým Qoros 3 Estate Concept. Auto vycházející ze sériové „trojky“ má být především praktické (jak už to u kombi chodí). Nic konkrétního, například objem zavazadelníku, Qoros neuvádí.

Automobily značky Qoros budou vyráběny v čínské fabrice Changshu. Sedan by se měl v Evropě objevit koncem letošního roku a další modely mají následovat přibližně v šestiměsíčních intervalech. Že to Qoros myslí s Evropou opravdu vážně, to naznačuje také sebevědomé prohlášení o tom, že jedním z cílů je dosažení na nejvyšší možné hodnocení v nárazových testech. Pro začátek je naplánována produkce 150 000 vozů ročně, později lze produkci navýšit až na 450 000 kusů. Tedy alespoň to tvrdí Alexander Wortberg, ředitel výroby, který dříve pracoval u BMW. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Foto: Qoros
 

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 7 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků