Qoros představí v Ženevě první sériový model a dva koncepty

Qoros je nová čínská automobilka, která si brousí zuby také na evropský trh. V Ženevě bude k vidění první sériový automobil a dva koncepty předznamenávající podobu hybridního crossoveru a kombi.

Mnohokrát jsme psali, že Ženeva bude plná zajímavých novinek. Jedna z těch zajímavějších, ne-li přímo ta nejzajímavější, ovšem pochází z Číny, kde vznikla nová automobilka s názvem Qoros a ta na blížícím se autosalonu představí svůj historicky první sériový model. Jmenuje se Qoros 3 Sedan, přičemž společnost mu na stánku budou dělat ještě dva koncepty, které už od pohledu nemají k sériové výrobě daleko.

Qoros: čínský sedan pro Evropu

Qoros: čínský sedan pro Evropu

Nová čínská automobilka samozřejmě slibuje kvalitu, elegantní styl a tak dále. Můžeme tomu věřit, ale nejlepší bude, když si hodnocení necháme až na Ženevu, kde nebudeme chybět a kde si vůz naživo prohlédneme. Nakonec mnohokrát se potvrdilo, že to, co vypadá na fotkách velmi pěkně, může být v reálu bez pardonu dost hrozné. Ve své tiskové zprávě ale Qoros slibuje podporu renomovaných značek typu Magna Steyr, Continental, Bosch, Getrag a tak dále.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Qoros 3 Sedan je první model, který si budeme moci koupit i v Evropě, a to už koncem letošního roku.

Světovou premiéru si tedy v Ženevě odbude sériové provedení Qoros 3 Sedan. Tohle auto je dlouhé 4615 mm a široké 1839 mm. Rozvor výrobce neuvádí. Pod kapotou budou pro začátek dva benzinové čtyřválce o objemu 1,6 litru. Atmosférická verze nabídne 126 k a 155 Nm, přeplňované provedení vyprodukuje 156 k a 210 Nm. Standardem je šestistupňový manuál, alternativou šestistupňová dvouspojková převodovka. Qoros také připravuje přeplňovanou jedna-dvojku a nový čtyřválec s technologií přímého vstřiku paliva. V každém Qorosu 3 Sedan pak najdeme osmipalcovou dotykovou obrazovku.

Nový sedan doprovodí koncept Qoros 3 Cross Hybrid Concept. Tento crossover používá přeplňovaný tříválec o objemu 1,2 l u přední nápravy a samostatný elektromotor vzadu. Mezi spalovací jednotkou a převodovkou pak najdeme ještě jeden elektromotor. Řidič si bude moci vybrat mezi režimem jízdy pouze s použitím spalovacího motoru, elektrické jízdy s pohonem zadní nápravy nebo režimu 4x4.

JAC S11: „čínské Ferrari“ znovu žije, pod novou značkou

JAC S11: „čínské Ferrari“ znovu žije, pod novou značkou

Pro evropské zákazníky by mohl být velmi lákavým Qoros 3 Estate Concept. Auto vycházející ze sériové „trojky“ má být především praktické (jak už to u kombi chodí). Nic konkrétního, například objem zavazadelníku, Qoros neuvádí.

Automobily značky Qoros budou vyráběny v čínské fabrice Changshu. Sedan by se měl v Evropě objevit koncem letošního roku a další modely mají následovat přibližně v šestiměsíčních intervalech. Že to Qoros myslí s Evropou opravdu vážně, to naznačuje také sebevědomé prohlášení o tom, že jedním z cílů je dosažení na nejvyšší možné hodnocení v nárazových testech. Pro začátek je naplánována produkce 150 000 vozů ročně, později lze produkci navýšit až na 450 000 kusů. Tedy alespoň to tvrdí Alexander Wortberg, ředitel výroby, který dříve pracoval u BMW. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Foto: Qoros
 

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

včera | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků