Asi mám jiný vkus, ale Qoros na mě působí jako korejci před deseti lety - zastaralý už od prvního dne. Hodnotím design, ne techniku (jejíž spolehlivost je velká neznámá).
No jiiistěěě!Každý vzdělaný člověk ví,že posledním trendem v automobilovém designu jsou přece trojůůůhelníky!!!Ukázal to i Ženevský autosalon a automobilka co všude za každou cenu necpe trojůůůhelníky je odsouzena když ne k zániku tak alespoň ke značnému propadu tržeb...Safra,nebo že by to bylo obráceně?:-D;-)
Ja si naopak myslim ze to mohlo byt horsie. Predok je sice nic moc, ale zadok je nadpriemerne pekny.
docela to jde....Půjde asi o to si to koupit,mít to po dobu záruky a pak to střelit dřív než se to začne sypat.Jen se musí věřit,že se to nebude sypat během záruky,protože nové auto když nejede a bude půlku záruky v servisu,tak to je taky na nic. No ale třeba daj akční cenu od 99tis..:-D a pár lidí to koupí.
Podla pripevku si vas viem predstavitSkaredy stary tucny v okliarich bez vzdelani z fabriky :-))
nuž dali si záležat, a záruka ?
Ja mam takovy pocit, ze se mi to auto vlastne libi :-)
Uvidíme ještě jaká bude technika, zpracování a samozřejmě cena, ale pro lidi, kterým je nějaká image známé značky šuma fuk je to určitě zajímavé řešení, Jen by mě zajímalo, co tady v Čechách a Evropě budeme vyrábět a za co nás budou platit, když se všechno bude dovážet z Číny?
Dobře a že něco nevymisliš ty blbče .
Jen se neboj.To levne a nekvalitni zbozi, ktere se k nam exportuje z Ciny, nasinec take udelat umi. Jen to tady nikdo vyrabet nechce a pak je tu prilis draha pracovni sila. Nicmene, pracovni sila zdrazuje i v te 'levne' Cine a o ty jejich nekvalitni produkty uz nemaji zajem ani v Africe (to neni vtip). Kvalitni cinske zbozi (ano i takove umeji vyrobit) je stejne drahe jako jeho evropsky a americky ekvivalent.Ja sam jsem napriklad dospel k tomu, ze cinske textilni zbozi (nabizene v Evrope) nema smysl kupovat. Jednak je to z velke casti z umelych vlaken, nepadne to a po par pranich je to omsele. Videl jsem hezke cinske kosile site na miru z kvalitni bavlny, ale byly de facto stejne drahe jako ceske na miru site kosile. Takze ja se o budoucnost nebojim.
To já ano, protože hodně velká část výroby už je přesunutá do Číny a já se právě bojím, že je to trvalá a nevratná věc. Že už se výroba v Evropě nikdy nezvýší. Spíš bude pokračovat současný trend - tak jak bude vesele bujet evropská legislativa, tak bude docházet ke stále většímu komplikování a zdražování evropské pracovní síly. Jednou jsem někde četl, bylo to myšleno spíš jako vtip, ale ono se to pomalu stává realitou, že se tu budeme živit vzájemným podáváním žalob jeden na druhého :-) Prostě tu budou vznikat stále podivnější a bizarnější způsoby "vydělávání" peněz.
Strach ma velke oci. :-OVyroba se bude i nadale presouvat tam, kde to bude nejvyhodnejsi. A to z ekonomickeho hlediska. Lidska prace je jen jedna ze slozek vyrobnich nakladu a ne vzdy ta nejpodstatnejsi. Jak se postupne zlepsuji moznosti automatizace, velikost teto slozky neustale klesa ... Jine ze slozek vyrobnich nakladu naopak rostou. Napriklad s roustoucim objemem namorni dopravy v poslednich letech roste i jeji cena a treba Maersk zvedl ceny v docela kratke dobe o cca 100% (+/- autobus).Dale, v Cine uz neni kde brat ty levne pracanty. Venkovane se do mest uz nerhnou jako driv, neb jiz vedi, ze byt delnikem neni zadna vyhra. Navic, ani Cinane uz nepracuji 'za hrstku ryze denne', jak se u nas neustale traduje. Cina rozhodne neni levna zeme. Obycejny clovek tam potrebuje penize na preziti a loni zvedla cinska vlada narizenim platy delniku o 10%.A ted to nejdulezitejsi: Cinsky Juan je navazan na US dolar a jeho kurs je diktovan cinskou centralni bankou. Diky tomu se dari Cinanum drzet Juan hodne podhodnoceny oproti jinym menam, coz znacne zlevnuje jejich zbozi v zahranici. Existuje ovsem silny mezinarodni tlak za uvolneni Juanu pro bezne trzni obchodovani. Cinska centralni banka tedy musi cas od casu ten kurs vuci USD ponekud poopravit. Tim se ten kurs cim dal vic blizi k realite a az se zacne Juan obchodovat na burzach, bude jeho hodnota vuci jinym menam uplne jinde nez dnes.To vse v souhrnu znamena, ze se konkurecni vyhody Ciny pomalu, ale jiste vytraceji. Nicmene, jiz jsou zde jini adepti cekajici na to, stat se svetovou montovnou.Uff, vycerpal jsem se a tak pokracovani nekdy priste. ;-)
Toto je klasicke "prani otcem myslenky". Naopak Cina dneska vlastni obrovske dusevni vlastnictvi, ktere tam zavlekly velke firmy, kdyz stavely fabriky - ty jsou vzdy z casti firmy a z casti lidu. Je jasne, ze i Cina se ekonomicky vzchopi a bude chrit vic, ale to jeste nenastalo. Prozatim jsou to jen plane reci a naklady na vyrobu v Cine jsou stale velmi lakave. Naopak me desi jina vec a Qoros je priklad - maji dnes tolik technologii, ze Zapad nepotrebuji a muzou jit vlastni cestou. Cina je vetsi nez Evropa. Japoncum to trvalo 30 let, Korejcum jen 20 a Cinanum evidentne jen max 10.
Plane reci to rozhodne nejsou.Vychazim z obecne znamych faktu, jichz je plny internet. Sam si je vygoogli a uvidis. Dale vychazim z osobnich zkusenosti pratel, kteri v Cine zili a pracovali.Napriklad bezny obed v normalni restauraci na venkove stoji cca 60 CZK, v Sanghaji to je uz ale cca 150 CZK. Mozna to je o neco min nez v Cechach, ale zhodne to neni 1/10 ceskych cen, jak se spousta lidi muze domnivat. A na tohle si ani Cinan nevydela prodavanim plastovych koralku (nebo cehokoliv jineho) turistum za pul darma.Kdyz tedy vis, ze firmy jsou tam minimalne z 51% cinskych vlastniku, take snad vis jak casto tam zapadni spolecnosti o sve investice prisly. Velmi casto se tak deje diky podvodum ze strany cinskych partneru v podnikani. U mnoha zapadnich spolecnosti to znacne ochladilo nadseni v Cine investovat a predvsim pak sdilet s Cinany jakekoliv know how.Navic, Cinani jsou vecni nahrazovaci. I kdyz se jim podari ziskat nejake technologicke know how, nemaji zajem ho presne nasledovat. Snazi se konstrukci ci vyrobni proces nadale zjednodusit, predepsane materialy nahradit necim levnejsim atd. Vysledkem pak je skutecne produkt levnejsi nez original ovsem s horsi funkcnosti, bezpecnosti a zivotnosti. Pokud neveris, mrkni treba na spojky evropskych vyrobcu a jejich cinske kopie.
Problemom europy je ze neprepusta statnych zamestnancov (a teda nezvysuje mzdy z neznizenych dani a nevytvara dopyt po kvalitnych vyrobkoch) a neskracuje pracovnu dobu.Najst meisto na zivot kde nemaju prilios uradnikov a platia zakony je v podstate nemozne.Hlavnym problemom je ze ludia nechodia na volby.
Lidé chodí k volbám. A je jim to něco platné? Není. Tudy cesta prostě nevede.
Na slovenska j v cechach cca polovica nechodi
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.