Qashqai: kompaktní SUV Nissanu v detailech

Český Nissan s uvedením Qashqaie váhá, v Evropě se už ale prodává. Pojďme se novince pořádně podívat na zoubek.
Qashqai: kompaktní SUV Nissanu v detailech

Zatímco na našem trhu se Qashqai objeví až na přelomu února a března, v Lucembursku a Belgii se do showroomů dealerů dostal již v lednu. Současně s tím byly pochopitelně zveřejněny i detailní technické údaje, výbavy a ceny, které si nemůžeme nechat pro sebe. Pakliže vás Qashqai zaujal, naleznete na následujících řádcích veškeré podstatné informace.

Čtyři motory, pohon všech nebo pouze předních kol

Úvodem stručné resumé. Nissan Qashqai se představil na loňském autosalonu v Paříži. Jde o kompaktní SUV o rozměrech 4 310 x 1 780 x 1 610 mm, které jej řadí kamsi mezi malá SUV jako Suzuki SX4 a ta klasická, kterým je třeba Nissan Murano. Vůz bude nabízen se čtyřmi motory, dvěma benzínovými a dvěma naftovými. Zážehové agregáty bude zastupovat 1,6 l (85 kW/115 k a 160 Nm) a 2,0 l (103 kW/140 k a 200 Nm). Základní dieselovou pohonnou jednotkou bude 1,5 dCi (78 kW/106 k a 240 Nm), silnější dvoulitr nabídne výkon 110 kW (150 k) a točivý moment 320 Nm. Standardem bude filtr pevných částic, mezi převodovkami se objevuje pěti- a šestistupňový manuál, klasický šestistupňový automat (pro dvoulitrový diesel) a automat s plynule měnitelným převodem CVT (pro dvoulitrový benzin). Vůz je nabízen s pohonem jen předních nebo všech kol, přičemž „čtyřkolka” je k dispozici pouze u dvoulitrových verzí.

Detailní přehled technických parametrů naleznete v následující tabulce. 

MOTOR

  1,6i 2,0i 1.5 dCi 2.0 dCi

Počet válců, konfigurace

   řadový čtyřválec

Počet ventilů na válec

  4 4 2 4

Objem

cm3 1598 1997 1461 1994

Max. výkon

kW/ot. 84/6000 104/6000 78/4000 110/4000
Max. točivý moment Nm/ot. 156/4400 196/4800 240/2000 320/2000
Objem nádrže   65
PŘEVODOVKA                
Typ převodovky   man., 5 q man., 6 q CVT 6 q man., 6 q man., 6 q man., 6 q aut. 6 q
Poháněná kola   přední všechna všechna přední přední všechna všechna
PODVOZEK                
Zavěšení vpředu/vzadu   McPherson/nezávislé, multi-link
Řízení   hřebenové, elektrický posilovač
Brzdový systém   Disky vpředu i vzadu (vpředu ventilované), s posilovačem, ABS s EBD a brzdovým asistentem
Systém jízdní stability    - ESP - ESP
Kola   16x6.5JJ (17x6.5JJ pro Pack a Pack Executive)
Pneumatiky   215/65R16 (215/60R17 pro Pack a Pack Executive)
HMOTNOSTI & ROZMĚRY                
Hmotnost min./max. kg 1297/1392 1415/1509 1454/1535 1407/1471 1520/1590 1582/1653 1614/85
Maximální hmotnost kg 1830 1960 1930 2085
Užitečné zatížení kg 415
Přívěs brzděný/nebrzděný kg 1200/- 1400/740 1200/740 1400/740 1350/740
Maximální zatížení na kouli kg 75
Délka mm 4315
Šířka mm 1780
Výška mm 1615
Rozvor mm 2630
Objem kufru l Sedadla vzpřímená, po plato = 410l; Sedadla složená, po zadní okno = 860l; Sedadla složená, po střechu = 1,513l
Rozchod kol vpředu/vzadu mm 1540/1550
Rejd m 10,6
Počet míst k sezení   5
VÝKONY                
Spotřeba město/mimo/komb l/100 8,4/5,7/6,7 11/7/8,4 10,8/6,9/8,3 6,2/5/5,4 dosud nezveřejněno
Max. rychlost km/h 175 190 178 174
Akcelerace 0 - 100km/h sec 12 10,6 11,3 12,2

Výbavy

Qashqai bude nabízen ve třech klasických výbavách Visia, Accenta, Tekna a jejich modifikacích Accenta Pack, Tekna Pack s dalšími přívlastky Navi a Executive. Poměrně složitým systémem výbav se Nissan snaží vyjít alespoň částečně vstříc zákazníkům toužícím po maximalní personalizaci, přesto několik víceméně pevných úrovní výbav (jedinou samostatně volitelnou položkou je metalický lak) náročnější klientelu těžko uspokojí. Výbavami Qashqaie vás provede následující tabulka, výbavy Accenta Pack, Tekna a Tekna Pack lze navíc dovybavit navigačním systémem.

Detailní přehled výbav:

VISIA ACENTA & TEKNA
standardní výbava navíc k výbavě Visia
Ocelová kola 16" s ozdobnými poklicemi Kola 16" z lehkých slitin
Černé boční lišty Zpětná zrcátka v barvě karosérie, s elektrickým nastavením a odmrazováním
Nelakovaná zpětná zrcátka s elektrickým nastavením a odmrazováním Kliky dveří v barvě karosérie
Nelakované kliky dveří Maska chladiče v barvě karosérie
Nárazníky v barvě karosérie s černým lemováním Přední mlhovky
Nelakovaná maska chladiče  
ABS s EBD a brzdovým asistentem ESP (pro 2.0 a 2.0 dCi)
6 airbagů (řidič, spolujezdec, boční a okenní)  
Vypínatelný airbag spolujezdce  
Aktivní opěrky hlavy vpředu  
Uchycení Isofix  
Přední pásy s přitahovači pásů  
Imobilizér  
Přitahovače s omezením tlaku  
Sedadlo řidiče výškově seřiditelné Volant potažený kůží
Zadní sedadla dělená v poměru 60/40 Bederní opěrka v sedadle řidiče
Okna s UV filtrem Odkládací kapsy v zadní části předních opěradel
Sluneční clony se zrcátkem (řidič a spolujezdec) Duální klimatizace
Schránka spolujezdce klimatizovaná s držákem
brýlí
Stěrače se snímačem deště
Čtecí lampa Zadní loketní opěrka s 2 držáky nápojů
Volant seřiditelný ve dvou směrech  Automatické halogenové světlomety
2 držáky nápojů vpředu Chromované prvky interiéru (madla dveří, volant)
Centrální zamykání s dálkovým ovládáním Seřiditelná přední loketní opěrka
Elektricky ovládaná okna vpředu a vzadu Odkládací přihrádka pod sedadlem spolujezdce
Halogenové světlomety s ručním nastavením výšky a zvukovým upozorněním zapnutí  
Přední loketní opěrka  
Odkládací prostory v předních a zadních dveřích  
Palubní počítač (combimetr DSP)  
Rádio s CD, 4 reproduktory, ovládání na volantu, GSM handsfree s Bluetooth  

ACENTA PACK & TEKNA PACK ACENTA PACK & TEKNA PACK EXECUTIVE
navíc k výbavě Acenta & Tekna  navíc k výbavě Acenta & Tekna Pack
Kola 17" z lehkých slitin  
Sluneční clony se zrcátkem a osvětlením Kožené sedačky, přední vyhřívané
Tempomat s ovládáním na volantu  
Inteligentní klíč  
Panoramatická střecha s kouřovým sklem a elektricky ovládanou lamelovou clonou  
CD měnič na 6 CD a 6 reproduktorů DVD navigační systém s LCD obrazovkou 7", parkovací kamera, handsfree pro GSM
Zadní akustický parkovací radar (bez kamery)  

Ceny

Qashqai je v Lucembursku nabízen v ceně od 18 450 euro za model 1,6 Visia s pohonem předních kol, až po 33 050 euro za model 2,0 dCi s automatickou převodovkou a nejvyšší výbavou Tekna Pack Executive. Z cen na Lucemburském trhu není snadné odvodit ty české, ale obvykle jsou vozy Lucembursku nabízeny o 4-8 % levněji než u nás. Odhad pravděpodobných českých cen naleznete v následujících tabulkách, berte jej však jako ryze orientační, oficiální české ceny se nakonec mohou v závislosti na verzi vozu výrazněji lišit. Každopádně Qashqai je na tom cenově podobně jako model X-Trail s tím, že základní verze je pochopitelně levnější (X-Trail je nabízen s nejméně dvoulitrovými motory).

Qashqai 4x2 - výbava/motor 1.6 / 115 k 1.5 dCi / 105 k 2.0 dCi / 150 k
Visia 537 264 Kč 595 504 Kč  
Acenta 578 032 Kč 636 272 Kč  
Tekna  578 032 Kč 636 272 Kč 709 072 Kč
Acenta Pack 618 800 Kč 677 040 Kč  
Tekna Pack 618 800 Kč 677 040 Kč 749 840 Kč
Acenta Pack Executive 729 456 Kč 787 696 Kč  
Tekna Pack Executive 729 456 Kč 787 696 Kč 860 496 Kč

Qashqai 4x4 - výbava/motor 2.0 / 140 k 2.0 / 140 k - CVT  2.0 dCi / 150 k 2.0 dCi / 150 k - A/T
Tekna      767 312 Kč 810 992 Kč
Tekna Pack     808 080 Kč 851 760 Kč
Tekna Pack Executive 816 816 Kč 857 584 Kč 918 736 Kč 962 416 Kč

Za tip a pomoc děkujeme do Lucemburska našemu čtenáři M.B.

Oficiální fotografie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nissan Qashqai

bazar

Nissan Micra 1,2
Rok výroby: 2011
Stav: 33 504 km
Cena: 149 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 500 000 Kč
Nissan X-Trail 2,5
Rok výroby: 2004
Stav: 153 918 km
Cena: 97 000 Kč
Nissan Micra 1,2
Rok výroby: 2010
Stav: 55 851 km
Cena: 126 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 380 000 Kč
Nissan Pulsar 1,5
Rok výroby: 2015
Stav: 27 875 km
Cena: 350 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků